• naano

    BF juli 2019 - stannar på FL

    Hej!

    Här samlas vi som väntar barn till juli 2019 men som bara vill pratas vid på familjeliv och inte vidare på facebook osv. 


    Alla är välkomna, de som väntar första barnet och de som har flera barn sedan tidigare. Solig

  • Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL
  • Tokigsnart
    LoveEver skrev 2018-11-18 12:47:01 följande:

    Ja det är underbart :)

    Vad mysigt :))

    Jag vet faktiskt inte .. den äldsta anar nog redan .. hennes mamma frågade min man när han var där och tog en kaffe för någon vecka sedan om vi vart gravida igen men då visste vi inte ens om vi vart gravida .. det var någon dag innan jag gjorde testet som hon frågade ..

    *hon hade en känsla av att vi var gravida så därförr hon frågade haha

    Om hon bara visste nu att hennes aningar var sanna :)) hehe

    Får se när vi berättar för barnen, när ska ni berätta ?


    Haha vad läskigt att hon kände de på sig!!

    Tror vi gör det nästa gång de kommer till oss :)

    Tänker att vi är en familj och vi går igenom att tillsammans bra som dåligt <3
  • Tokigsnart
    Ida3434 skrev 2018-11-18 18:57:55 följande:

    Ja, vi får hoppas! Hur känner du denna gången? Hur långt har du kommit? 

    Har du vul inbokat? 

    Många frågor :)


    Någonting säger att det e bra denna gång, men samtidigt vågar jag inte hoppas för mycket! Inga smärtor mer än molvärk, jag gick bara in i v 6 idag du då?

    Och hur känner du?

    Ja,på onsdag är det vul börjar bli nervöst nu

    Ska du?
  • LoveEver
    Tokigsnart skrev 2018-11-18 21:27:08 följande:

    Haha vad läskigt att hon kände de på sig!!

    Tror vi gör det nästa gång de kommer till oss :)

    Tänker att vi är en familj och vi går igenom att tillsammans bra som dåligt <3


    Haha ja men förvånar mig inte, tror hon hade en sådan känsla första ellee andra barnet ocksä haha

    Det har du helt rätt i ..!!

    Ja vi får se kanske berättar nästa gång vi alla är samlade :))
  • Nema
    SweetDelight skrev 2018-11-17 19:47:53 följande:

    Grattis till alla nya i tråden Solig


    Är det någon annan som är extremt uppsvullen?
    Min mage är supersvullen och ännu värre blir det när jag äter. Och äter jag gör väldigt ofta eftersom jag är hungrig konstant. Jag kan inte knäppa majoriteten av mina byxor. Kan inte komma ihåg att jag hade detta problemet med sonen...  


    Jag är också extremt svullen!! Det är verkligen en bula som syns och jag vet att det inte är "den riktiga" bebismagen utan bara svullnad med det ser verkligen ut som en riktig mage, så tydlig är den.. Jag har fått köpa träningsbyxor för gravida, enda jag får på mig..
    Hur långt gången är du? Jag är halvvägs igenom v.8! 
  • drBubbles

    Hejhej,

    Jag hoppar gärna in här, jag med. Plussade förra fredagen, har BF 20/7-19 enligt Preglife, v 6 (5+1) idag. Hade ett MF i juli i v 10 som blev extra jobbigt och utdraget med skrapning, menmen, ett nytt plus nu! Känns som att jag hade mer symtom i våras (innan MF) än vad jag har nu, men kommer kanske ihåg de senare veckorna (?). 
    Till alla som går/gått på tidigt vul: var bor ni? "fick" ni tid för vul lätt? När jag ringde och pratade med bm och bad och vul ville de inte boka in nåt innan jag har varit på inskrivningen (vilket dock är nu 22/11). 

    Grattis alla till plus, spännande att få följas åt Skrattande

  • Kinan
    drBubbles skrev 2018-11-19 11:12:46 följande:

    Hejhej,

    Jag hoppar gärna in här, jag med. Plussade förra fredagen, har BF 20/7-19 enligt Preglife, v 6 (5+1) idag. Hade ett MF i juli i v 10 som blev extra jobbigt och utdraget med skrapning, menmen, ett nytt plus nu! Känns som att jag hade mer symtom i våras (innan MF) än vad jag har nu, men kommer kanske ihåg de senare veckorna (?). 
    Till alla som går/gått på tidigt vul: var bor ni? "fick" ni tid för vul lätt? När jag ringde och pratade med bm och bad och vul ville de inte boka in nåt innan jag har varit på inskrivningen (vilket dock är nu 22/11). 

    Grattis alla till plus, spännande att få följas åt Skrattande


    Grattis!!! Har BF nästan samtidigt som du (22/7) och hade också ett missfall men i vecka 5-6 i augusti i år. Märker att jag är mer nojig nu än vad jag var vid mina första två graviditeter (som resulterade i barn). Jag är galet trött och gäspar konstant känns det som men annars har jag inte så mycket symptom mer än att det drar lite i livmodern ibland. När jag väntade mitt första barn hade jag en hel del blödningar i början och då erbjöd de mig VUL i samband med inskrivningen (jag frågade inte om det och visste nog inte ens att det fanns). Jag vet att en del här (i sthlm) gör det privat och betalar då själva för det (ca 500 kr). Jag funderar lite på att bekosta det själv samtidigt tänker jag att jag nog ändå får se bebis snart i samband med KUB och ev NIPT. Men lite skönt hade det varit ändå med tanke på hur nojig jag är sedan missfallet.
  • frökenBea
    Sumpan1 skrev 2018-11-19 14:02:32 följande:

    vilka symtom har ni som är i vecka 8-9?


    Jag är dock endast i v 7. Men sedan några veckor har jag haft sjukdomskänsla och frusenhet. Är trött och slö från helvetet. Haft sjukt ömma bröst ett par veckor. Och den senste veckan illamående.
  • kaniner

    [quote=79225589][quote-nick]Sumpan1 skrev 2018-11-19 14:02:32 följande:[/quote-nick]vilka symtom har ni som är i vecka 8-9?[/

    Massa molvärk ont i tuttarna men inte lika mycket som förra veckan

  • SweetDelight
    LoveEver skrev 2018-11-17 23:42:02 följande:
    Ja verkligen :))

    Hur var det hade du skrivit in dig hos bm ?

    Jag har tid för inskrivning om en vecka, den 27/11 och så har jag bokat in tid för VUL i början på december. 


    Längtar så till båda. Känns som att allting kommer börja kännas mer på riktigt efter det. <3


    Selmans skrev 2018-11-18 00:14:27 följande:
    JA! Är så enormt svullen alltså. Gasperioden slår hårt alltså. Bara kvällarna dock. Hade ju varit trevligt om det var en bebis som skapade kulan, men nu när det är mest luft känns det sådär, haha! Får tänka att det ändå är graviditeten som syns.

    Skönt att jag inte är ensam i varje fall. Jag har fått gå med uppknäppta byxor till jobb de senaste dagarna med långa tröjor som täcker. Vilket känns väldigt löjligt när man bara är i vecka 6 haha. Undrar hur länge det ska hålla i sig? :'D 

Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL