• Anonym (Ella-Nora)

    Jag är gift och ligger (snart) med en gift man. Fråga vad ni vill!

    Jag är gift och har haft en flört med en gift man en ganska lång tid. Nu tar vi det steget längre och har bestämt tid och plats för en första träff.

    Jag har tänkt väldigt mycket kring detta (relationer, livet, känslor, svek, skuld, skam, moral, passion, kärlek, normer och så vidare) och kommit fram till några viktiga insikter. Men spånar gärna vidare och får frågor som jag kanske inte har tänkt så mycket kring.

    Så fråga precis vad ni vill men gör det respektfullt och försök att lyfta blicken för nya perspektiv även om ni tycker att vissa handlingar är förkastliga.

    Glad

  • Svar på tråden Jag är gift och ligger (snart) med en gift man. Fråga vad ni vill!
  • Anonym (Ella-Nora)
    Anonym (precis) skrev 2018-11-11 22:48:07 följande:
    Japp, men du har väl också ett ansvar för vad du väljer att DELTA i?
    Precis. Mitt ansvar sträcker mig till de personer som JAG involverar, dvs min man och min älskare. Hans ansvar sträcker sig till de personer som HAN involverar, dvs mig och hans fru.

    Eller hur tänker du?
  • Anonym (Ella-Nora)
    Orolig över barn skrev 2018-11-11 22:48:17 följande:
    Men gör något nytt och oväntat då. Överraska din man med något oförutsägbar (OBS! här tänker jag inte på en annan man)

    Är det livstilet som är fel på ? Ändra livstil!

    Är ni för nära? Res iväg ensam några dagar/veckor. Eller prova o vara särbo i några månader.

    Nej, det handlar inte om det. Man kan hitta pirr och spänning om man vill. Så sluta ljuga för honom och för dig själv. Det går inte ut på att tända gnistan och hitta tillbaka till honom. Du förväntar dig respekt av oss alla - snälla visa lite respekt själv åt din man och separera.
    Det som är respektfullt mot min man är att vara helt öppen med allt jag känner och upplever. Vet du varför? Jo, det ger honom chansen att själv välja om han vill leva med mig.

    Hur menar du att jag har ljugit för min man? Vet du, det har jag faktiskt ALDRIG någonsin gjort.

    Och vad är det som säger att något är fel? Två människor älskar varandra och lever tillsammans men har efter överenskommelse ett öppet förhållande.

    Varför uttrycker du dig som att det är något fel på oss eller vår relation? För att den inte är som andra har bestämt att den "ska" vara? Finns det verkligen en mall där alla par passar in?

    Det verkar vara så att detta skapar väldigt mycket rädsla hos dig. Det får dig att gå till angrepp. Vad är obehagligt?
  • Anonym (Ella-Nora)
    Anonym (Dab) skrev 2018-11-11 23:20:32 följande:

    Hur träffades du och den andre mannen? Hur gick samtalet och vilka steg togs tills ni kom på att ni ville ligga?


    Vi träffades genom att våra barn leker.

    Personkemin stämde från första början, det finns en stark attraktion mellan oss. Min man säger att det märktes direkt, att det ligger en spänning i luften när han och jag är i närheten av varandra. Jag har även en vän som oberoende av honom har kommenterat det.

    Vi började prata med varandra allt mer när vi sågs och en dag ringde jag och berättade hur jag känner. Det var ömsesidigt, vilket jag redan var säker på. Sedan dess har vi pratat mycket. Det var klart redan från början att vi önskar ligga. Men först för ett tag sedan att vi vill göra det, att vi verkligen vill ta det steget.
  • Älskar sex
    Anonym (Ella-Nora) skrev 2018-11-12 08:48:17 följande:

    Vi träffades genom att våra barn leker.

    Personkemin stämde från första början, det finns en stark attraktion mellan oss. Min man säger att det märktes direkt, att det ligger en spänning i luften när han och jag är i närheten av varandra. Jag har även en vän som oberoende av honom har kommenterat det.

    Vi började prata med varandra allt mer när vi sågs och en dag ringde jag och berättade hur jag känner. Det var ömsesidigt, vilket jag redan var säker på. Sedan dess har vi pratat mycket. Det var klart redan från början att vi önskar ligga. Men först för ett tag sedan att vi vill göra det, att vi verkligen vill ta det steget.


    Ella Nora. Kör på. Du älskar Din man men har inga känslor för honom utan Du är nyfiken på den andra mannen. Ligg med honom så ser Du om gräset var grönare och säkert får du känslor för den nya mannen och ni kommer att träffas mer. Antingen blir det du och den nya mannen eller så tycker du att detta inte var något att ha och hjärnan då tänker på ett annat vis och att du hittar hem igen efter din utflykt och bygger upp känslorna för Din gamla man. Man är ju nyfiken som människa. Man ska inte sitta på hemmet och ångra någon man ville gjort tidigare i livet. Många kvinnor säger att vi män tänker med kuken när vi möter kvinnor men,hur tänker kvinnor.

    Njut och ta för Dig.
  • Älskar sex
    Anonym (Ella-Nora) skrev 2018-11-12 08:48:17 följande:

    Vi träffades genom att våra barn leker.

    Personkemin stämde från första början, det finns en stark attraktion mellan oss. Min man säger att det märktes direkt, att det ligger en spänning i luften när han och jag är i närheten av varandra. Jag har även en vän som oberoende av honom har kommenterat det.

    Vi började prata med varandra allt mer när vi sågs och en dag ringde jag och berättade hur jag känner. Det var ömsesidigt, vilket jag redan var säker på. Sedan dess har vi pratat mycket. Det var klart redan från början att vi önskar ligga. Men först för ett tag sedan att vi vill göra det, att vi verkligen vill ta det steget.


    Blev lite stavfel när man skriver från en liten mobil men du förstår ändå.????
  • Anonym (precis)
    Anonym (Ella-Nora) skrev 2018-11-12 08:33:04 följande:
    Precis. Mitt ansvar sträcker mig till de personer som JAG involverar, dvs min man och min älskare. Hans ansvar sträcker sig till de personer som HAN involverar, dvs mig och hans fru.

    Eller hur tänker du?
    Hur jag tänker? Som man normalt gör när det gäller att delta i andras handlingar. A(han) gör något mot B(hans fru) och C (du) väljer att delta i det. Det är ju ganska självklart att om man medvetet väljer att delta i någon annans handlingar (vilka det än må vara) så har man ett ansvar för det, det är ju du som medvetet val det.
    Ingen har ju tvingat dig att delta i hans otrohet, du har valt det själv.

    Du blandar ihop att DELTA i någon annans otrohet och att vara otrogen. DU är givetvis inte otrogen mot hans fru för du har inget förhållande med henne. Men du HAR ett ansvar för att du medvetet valt att delta i hans otrohet,
  • Anonym (precis)
    Anonym (Ella-Nora) skrev 2018-11-12 08:30:32 följande:
    Förstår du inte att allt detta är allt annat än "jag vill ha, så jag tar". Den frasen passar in på par som beter sig som att de har någon, det vill säga äger någon.

    Du borde läsa artikeln nedan: Vi förlorar inte någon för ingen äger någon.

    Just ditt (och många andras resonemang här inne) visar att de vill äga och ta sin partner i besittning.

    För oss är det inte kärlek.

    utforskasinnet.se/vi-forlorar-inte-nagon-for-ingen-ager-nagon/
    Eller så är det du som inte fattar att ingen annan än du kommer gå på dina självlögner och bortförklaringar. Bara en sån sak som att snacka om ägarskap när det gäller förhållanden är ju bara bisarrt.  Du verkar liksom inte ha fattat det där med att komma överens om saker utan utgår ifrån att bara för att ingen äger dig så har du rätt att bete dig precis hur fan du vill mot vem du vill. Det är ett extremt egoistiskt och pubertalt sätt att se på förhållanden.

    Ingen äger någon, man kommer överens om saker Ni har kommit överens om att du får knulla andra, och andra har kommit överens om att man inte får det men det betyder inte att de äger varandra, de har bara valt annorlunda än vad ni gjort.
  • New  Dawn
    Anonym (Ella-Nora) skrev 2018-11-12 08:22:49 följande:

    Det är inte synd om min man. Han är vuxen och fattar egna beslut. Han är fri och har alla valmöjligheter i sitt liv. Är inte det bara positivt?

    Den man älskar äger man inte. Det är vi båda överens om.

    Och det är inte så att jag inte vill ha honom. Jag vill leva mitt liv tillsammans med honom. Det vet han också.

    Vi resonerar så som att man kan behöva människor på olika sätt. I vissa människor hittar vi trygghet och emotionellt stöd. I vissa människor hittar vi glädje. I andra hittar vi spänning och äventyr (det är inte i samma människor som vi hittar grundtrygghet), med andra kan vi vidga våra vyer och lära oss något. Det finns ingen förnedring i att inte vara allt för någon annan men att vara den viktigaste människan i någon annans liv. Min man är viktig på många olika sätt och jag för honom dito. Det räcker för oss men det är svårt för andra att förstå för det hade inte varit tillräckligt för dem.

    Att vara den viktigaste människan, grunden, för varandra är att vara det allra viktigaste. Är man inte nöjd med det så bör man fundera på om man har orealistiska förväntningar.

    Du skriver att du skulle bli ledsen. Och det får dig att tro att andra fungerar likadant som du. Det är en oförmåga att se saken ur ett annat perspektiv och acceptera människors olikheter.

    Jag anstränger mig för vårt förhållande varje dag. Vi är inte ledsna.

    Fundera på varför dina tankar väcker tankar på sorg hos dig. Varför tror du att du skulle bli ledsen? Om det saknas passion, varför tror du att det skulle vara fel på dig som människa?

    Och att ändra på sig genom att banta och gå till frissan, som du beskriver, är inte konstruktivt och ändrar inte kärleken mellan två människor. Det är bara självutplånande.


    Orsaken till att flera av oss tycker detta är sorgligt är att vi läser det du skriver om din man.

    Han vill göra detta för att du ska få upp gnistan generellt och att ni ska få det bättre. Han gör det för att du ska bli lycklig.

    Det är uppenbart att han inte har något problem att tända på dig, men självklart påverkas han negativt av att du inte tänder på honom och bara ställt upp på sex i flera år. Självklart påverkar det hans lust indirekt. Han känner inte heller något behov av någon annan. Det säger en del också.

    Din beskrivning att man kan ha olika personer för olika anledningar, verkar inte stämma med din man. Han vill att NI ska få igång ERAT sexliv.

    Jag skulle inte tycka att det var något fel om ni hade samma uppfattning. Dvs att ni lever ihop som vänner och gemensamma föräldrar och sköter sexbiten på annat har håll.

    Jag, och flera med mig, tror att din man mer greppar denna idé som ett sista halmstå. Det är jättevanligt att människor stannar i relationer för barnen skull, för tryggheten, för hus och ekonomi. Din man kanske väljer detta, men pga din beskrivning av hans känslor, låter det sorgligt för någonstans känns det hela som en olycklig kärlek utifrån hans perspektiv. För många av oss är inte vänskaplig kärlek tillräcklig i en relation.

    Der handlar inte om ägande, det handlar om att förstå andras känslor.
    Anyone can hate. It costs to love.
Svar på tråden Jag är gift och ligger (snart) med en gift man. Fråga vad ni vill!