• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • Hedblomster
    H@llon skrev 2019-01-27 10:22:09 följande:

    Ja precis, testdag 8/2, du också antar jag? :) Mitt första försök fick jag mens ruvardag 9, lär få mer o mer ångest ju närmare det jag kommer. Jag hoppas jag får till frysen, sist fick jag två och inget överlevde upptining dock. Hoppas på bättre ägg den här gången. Heja oss!


    Ja samma här :) har ingen aning om när jag får mens om det misslyckas, om det kommer på vanlig förväntas mensdag eller inte isf... Känns tråkigt att få mens innan man ens testar (om man inte testar tidigt då) men hoppas ju mensen inte kommer får någon av oss :)
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • H@llon

    Jag fick min 14 dagar efter äggplock/ägglossning och det är då den brukar komma i vanliga fall. Men nu håller vi tummarn för att blodet håller sig borta.


    Hedblomster skrev 2019-01-27 10:47:53 följande:

    Ja samma här :) har ingen aning om när jag får mens om det misslyckas, om det kommer på vanlig förväntas mensdag eller inte isf... Känns tråkigt att få mens innan man ens testar (om man inte testar tidigt då) men hoppas ju mensen inte kommer får någon av oss :)


  • Xrissy
    H@llon skrev 2019-01-27 08:46:53 följande:

    Igår blev jag ruvare igen. De fick ut 10 ägg men 1 var tomt. 8 blev befruktade och 1 blev dubbelbefruktat. De sa att 7 blivit tidiga blastocyster, jag fick tillbaka en sån och de övriga 6 skulle odlas vidare till idag. Ska få brev hem om något går att frysa. Blandade känslor som vanligt och denna långa väntan har börjat..


    Vi skulle också få hem ett brev, men det kom inte förra veckan (de skulle odla till tisdagen). I fredags gick jag helt spontant in på 1177 och där stod en anteckning om att ytterligare 3 embryon frysts ner :) Så det kan vara ett tips, gå in en dag eller två efter, då har de kanske gjort en notering om det i journalen! Om du som jag inte orkar vänta på brevet alltså ;)

    När har du testdag?
  • H@llon

    Va konstigt att du inte fått brev. Det kommer säkert den här veckan.

    Tack för tips! Tyvärr tillhör jag inte någon region där man kan läsa hela journalen på 1177. Kan endast se recept och anteckningar från VC.


    Xrissy skrev 2019-01-27 20:05:47 följande:

    Vi skulle också få hem ett brev, men det kom inte förra veckan (de skulle odla till tisdagen). I fredags gick jag helt spontant in på 1177 och där stod en anteckning om att ytterligare 3 embryon frysts ner :) Så det kan vara ett tips, gå in en dag eller två efter, då har de kanske gjort en notering om det i journalen! Om du som jag inte orkar vänta på brevet alltså ;)

    När har du testdag?


  • Xrissy
    H@llon skrev 2019-01-27 20:17:24 följande:

    Va konstigt att du inte fått brev. Det kommer säkert den här veckan.

    Tack för tips! Tyvärr tillhör jag inte någon region där man kan läsa hela journalen på 1177. Kan endast se recept och anteckningar från VC.


    Absolut, tror bara att de inte är så snabba, var samma sak med vår kallelse. Men typiskt att det inte är så i din region :( Nåja, värt ett försök iaf :)
  • Mect

    Idag är det dags för FET för mig! Är redan nervös att de ska ringa och säga att det inte klarade upptiningen... Håller tummarna...

  • Loviisa89
    Mect skrev 2019-01-28 06:37:24 följande:

    Idag är det dags för FET för mig! Är redan nervös att de ska ringa och säga att det inte klarade upptiningen... Håller tummarna...


    Lycka till! Håller tummarna :)

    Vi gör FET om ca en vecka, väntar bara på positivt ÄL test nu :)
  • nypan78
    CrookedTail skrev 2019-01-27 06:10:57 följande:
    Vi fick frågan precis innan ägguttaget och den läkaren tyckte det var konstigt att vi inte fått frågan tidigare. Om man är lite äldre (jag är snart 38) så är risken för flerbördsgraviditet så låg att de ofta sätter in två ägg (iaf på Sahlgrenska).Det var mitt första ägguttag.
    Jag fick 2 tillbaka i december, är 40 år. Vi efterfrågade det också specifikt...och som du säger, sannolikheten är så liten ändå. Tyvärr lyckades vi inte med försöket trots att vi fick 2. Hoppas på nytt färskförsök nu i feb/mars. Seg väntan...
  • Wictoria90
    CrookedTail skrev 2019-01-27 06:12:40 följande:

    Jag funderar lite...om man får ut få ägg och det inte blir så många befruktade om ens något, borde man inte kunna köra ICSI nästa gång för att förbättra oddsen?


    Då detta ärbart första försök och jag är under 30 så tror jag inte vi får 2, men om vi får chansen idag så kommer vi sätta in två. Det hade varit fantastiskt. Eftersom mina äggreserver är låga så kanske det är vår chans att få 2 barn. Men ett barn hade varit minst lika magiskt<3
  • CrookedTail
    Wictoria90 skrev 2019-01-28 10:05:16 följande:

    Då detta ärbart första försök och jag är under 30 så tror jag inte vi får 2, men om vi får chansen idag så kommer vi sätta in två. Det hade varit fantastiskt. Eftersom mina äggreserver är låga så kanske det är vår chans att få 2 barn. Men ett barn hade varit minst lika magiskt<3


    Det var mitt första försök med, men är ju som sagt lite äldre.
    April 2017: spontangravid, MA i V.13, Januari 2019 IVF1: 3 ägg, 1 befruktat, 0 ET
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019