• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • Mect
    Hedblomster skrev 2019-02-02 09:22:40 följande:

    Negativt test på 7 dagar efter insättning av blastocyst.


    Jag frågade min andra hälft om när han tyckte att vi skulle började testa... Han står fast vi att vi inte ska testa förens testdag som är nästa söndag så det blir någ så :) Är inne på rd 5 nu...
  • Mect
    H@llon skrev 2019-02-02 09:58:44 följande:

    =( Testa om någon dag igen. Jag vågar inte testa..


    När har du testdag?
  • melissa8601

    Tog test nu sju dagar efter ovitrelle, svaaagt streck fortfarande så än är den inte riktigt ute. Kul att för en gångs skull få se ett extra streck dock :p

    Idag: dag fem efter äggplock och på RD3. Om ägget fäster borde det vara idag, imorgon eller måndag. Spännande spännande.

  • H@llon

    På fredag. Beräknad mens imorgon.


    Mect skrev 2019-02-02 11:09:34 följande:

    När har du testdag?


  • Raggie

    Hej allihopa! På tisdag är det dags att börja med långt protokoll. Nässpray 2×3 per dag. Hur tycker ni andra att det har gått att göra långt protokoll?

  • LottaU
    CrookedTail skrev 2019-02-01 19:11:34 följande:

    Vad skönt att få komma till ruvning iaf. Hoppas att det får sitta kvar!

    Ja, de sa att kötiden är 2 år i Sverige och att om jag går vidare med ett andra IVF så kommer jag att hinna bli för gammal för att ställa mig i kön (fyller 38 om en månad). Så via landstinget är det antingen IVF 2 eller ÄD som jag har att välja mellan, kan inte välja båda. Men vi vill ändå inte göra ÄD via landstinget pga kötiden, vi kör utomlands i sånt fall.


    Tack!

    Åh, detta med åldersgränser också! Vi är nog lika gamma, jag blev 38 för en dryg vecka sedan. Ok, men då är det iaf inget att fundera på där.

    Hoppas ni hittar en bra lösning som funkar för er!
  • Loviisa89

    Gjorde vår första FET idag, så nu har vi en frysis p0 bakning. Testdag 18/2, hoppas så att det ska funka denna gången :)

  • Mect
    Loviisa89 skrev 2019-02-04 17:16:19 följande:

    Gjorde vår första FET idag, så nu har vi en frysis p0 bakning. Testdag 18/2, hoppas så att det ska funka denna gången :)


    Håller tummarna!
  • Loviisa89
    Mect skrev 2019-02-04 18:43:07 följande:

    Håller tummarna!


    Tack :) Hur går det för er? Vilken ruvdag är ni på nu?:)
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019