• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • LottaU
    melissa8601 skrev 2019-02-01 19:43:40 följande:

    Verkligen! Somna och slippa fundera och googla :p

    Kanske ska testa imorgon ändå och se om sprutan gått ur. Kan ju vara bra att veta säkert om ett plus skulle uppenbara sig lite senare :)

    Och på måndag samtal om något av våra 9 befruktade överlevt odling + frys. Lite nervöst.


    Har du hört nåt om frys? 9 befruktade låter ju som en bra start iaf! :)
  • LottaU
    regina87 skrev 2019-02-02 15:40:49 följande:

    Hej allihopa! På tisdag är det dags att börja med långt protokoll. Nässpray 2×3 per dag. Hur tycker ni andra att det har gått att göra långt protokoll?


    Tyckte det funkade bra med nässpray, trots att jag normalt har problem med näsblod av vanliga nässprayer. Hade svårt att komma igång efter, så sprutade i tre veckor för att få något alls att plocka. Men är svårstimulerad med korta också. :)

    Har ni gjort korta innan?
  • LottaU
    Loviisa89 skrev 2019-02-04 17:16:19 följande:

    Gjorde vår första FET idag, så nu har vi en frysis p0 bakning. Testdag 18/2, hoppas så att det ska funka denna gången :)


    Hoppas det blir ett positivt test för er! Samma testdag fast jag ruvar på en 2-dagars. :)
  • Raggie
    LottaU skrev 2019-02-05 02:40:05 följande:

    Tyckte det funkade bra med nässpray, trots att jag normalt har problem med näsblod av vanliga nässprayer. Hade svårt att komma igång efter, så sprutade i tre veckor för att få något alls att plocka. Men är svårstimulerad med korta också. :)

    Har ni gjort korta innan?


    Ja okej! Nej kör på långt direkt. Så är första gången. Blir spännande att se hur allt blir!
  • Loviisa89
    LottaU skrev 2019-02-05 02:41:24 följande:

    Hoppas det blir ett positivt test för er! Samma testdag fast jag ruvar på en 2-dagars. :)


    Tack :) Kul med samma testdag, håller tummarna för er också :)
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2019-02-04 21:44:39 följande:

    Tack :) Hur går det för er? Vilken ruvdag är ni på nu?:)


    Dag 8 idag! Vi har bestämt att inte testa förens testdagen som är på söndag...
  • Edlf

    Hej allihopa,

    Jag är gärna med och ruvar med er andra!

    Jag hade insättning I söndags (3/2) och det är vårt andra försök. Så är det ruvardag 3 eller 2 idag? Denna gången har varit värre psykiskt och det känna mycket mer som att allt står på spel.

    Vi har både kvinnliga och manliga besvär och förra gången blev 1 av 10 ägg befruktat och denna gången 1 av 9... Endast 3 av äggen var mogna nog i slutändan. Fattar inte varför vi får så dåliga resultat... Men tydligen fick vi ett praktexemplar till embryo (2-dagars) insatt så är lite hoppfull ändå, även om jag redan i huvudet planerar nästa försök.

  • melissa8601
    LottaU skrev 2019-02-05 02:36:29 följande:

    Har du hört nåt om frys? 9 befruktade låter ju som en bra start iaf! :)


    Dom ringde nu, 4st av 9 överlevde till dag 5 och kunde frysas.

    Så typ 45% överlevde och överlevde frysning. Undrar hur det är som är i mig... Det är ju bara 2 dagars.

    Är det vanligt att det blir ett bortfall på mer än hälften om alla såg bra ut på dag 2.
  • Hedblomster
    melissa8601 skrev 2019-02-05 11:50:16 följande:

    Dom ringde nu, 4st av 9 överlevde till dag 5 och kunde frysas.

    Så typ 45% överlevde och överlevde frysning. Undrar hur det är som är i mig... Det är ju bara 2 dagars.

    Är det vanligt att det blir ett bortfall på mer än hälften om alla såg bra ut på dag 2.


    Ja det är väldigt vanligt! Så det är ett jättebra resultat med fyra i frysen :) vi har också fyra kvar i frysen, av 10 befruktade och en blastocyst insatt.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019