• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • BK1986

    Ikväll börjar jag med suprecur! Känns både spännande och läskigt på samma gång. Syskonförsök nr 1, IVF nr 5 i ordningen.

  • Raggie
    BK1986 skrev 2019-02-13 08:36:02 följande:

    En blödning borde nog komma. Du borde be om ett UL! Första gången jag körde långa protokollet fick jag två cystor på äggstockarna som de var tvugna att punktera. Dom ?äter upp? allt det man sprayar. Kan ju vara nåt sånt?


    Ja okej.. än så länge har det inte gått över tiden så länge. Men ska ringa om ingen blödning kommer efter helgen. Har ont nere i magen precis som innan mens
  • Raggie
    H@llon skrev 2019-02-13 09:40:18 följande:

    Det är vanligt att mensen blir sen men den ska komma. Min klinik rekommenderade ett graviditetstest om man inte fått mensen på 14 dagar. Jag sprayade med Synarela men det är nog samma sak som gäller.


    Ja okej va bra. Ska ringa och höra om det inte kommer något i början av nästa vecka.
  • Edlf
    LLW skrev 2019-02-13 08:46:54 följande:

    Du måste vänta till testdagen. Min klinik registrerar ingenting förens testdagen, oavsett när du får plus. Dom sätter ju datumet av en anledning så dom vill att man hör av sig då och inte innan.


    OK! Jag har nämligen testdag under helgen så tänkte att jag kanske därför kan få ringa på fredag :)
  • Hoppomliv
    Miiee skrev 2019-02-13 08:08:59 följande:

    Hej allihopa. Är det någon som blivit sövd när det är dax för äggplock?


    Jag har också blivit sövd, kan varmt rekommendera det!
  • Raggie
    Hoppomliv skrev 2019-02-13 18:12:09 följande:

    Jag har också blivit sövd, kan varmt rekommendera det!


    När jag frågade om att få bli sövd så sa dom bara att dom inte hade möjlighet till sånt. Går på Sahlgrenska.. kanske är olika.
  • Raggie
    Hoppomliv skrev 2019-02-13 18:12:09 följande:

    Jag har också blivit sövd, kan varmt rekommendera det!


    När jag frågade om att få bli sövd så sa dom bara att dom inte hade möjlighet till sånt. Går på Sahlgrenska.. kanske är olika.
  • Miiee
    Hoppomliv skrev 2019-02-13 18:12:09 följande:

    Jag har också blivit sövd, kan varmt rekommendera det!


    Ok. Jag hoppas att jag kan få bli sövd om det blir ett till äggplock, gjorde så fruktansvärt ont på mig och även dom blev förvånade att jag hade så ont.
  • Hoppomliv
    Raggie skrev 2019-02-13 18:30:17 följande:

    När jag frågade om att få bli sövd så sa dom bara att dom inte hade möjlighet till sånt. Går på Sahlgrenska.. kanske är olika.


    Det är olika! På landstingsförsöken var det inga problem men på vår privata klinik blev jag sövd förra gången men de har sagt denna gång att det inte är säkert att de har narkossköterska på plats. Det sa dem förra gången med men då hade jag tur!
  • Hoppomliv
    Miiee skrev 2019-02-13 19:27:58 följande:

    Ok. Jag hoppas att jag kan få bli sövd om det blir ett till äggplock, gjorde så fruktansvärt ont på mig och även dom blev förvånade att jag hade så ont.


    Mitt första äggplock var också fruktansvärt, den smärtan vill jag aldrig känna igen, bara grät mig igenom det och fick vara hemma från jobb dagen efter också för att jag hade så ont - men stor skillnad sen när jag blev sövd!
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019