• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • BK1986
    nypan78 skrev 2019-03-16 15:57:26 följande:

    Ja det är oftast inte så mkt kvar på dag 5. Vart går ni?

    Vi hade äggplock i torsdags, 12 ägg ut. 7 befruktade så nu odlass dem till dag 5.

    Sist hade vi också 2 tillbaka men inget till frysen. Jag är 40 år så chanserna är rätt små iallafall...klart ni ska ta 2 i ett sånt läge


    Vi går i Umeå. Var går ni?

    Oj! Det var bra befruktningsgrad! :) Hur många behandlingar har ni gjort?
  • BK1986

    Ruvardag 5 här med två stycken 3-dagars. Har tappat alla symtom och är knappt svullen om magen längre. Vet sen tidigare att det inte behöver betyda något men jag ställer in mig på att det inte gått vägen denna gången.

  • Ärdetminturnu
    Längtar2019 skrev 2019-03-20 20:17:08 följande:

    [quote=79515533][quote-nick]Ärdetminturnu skrev 2019-03-19 22:32:19 följande:[/quote-nick]Var inne på 1177 nu och såg i min journal att mitt amh värde ligger på 0,72. Låter väldigt lågt, eller vad säger ni?[/

    Tror att 0,77 är mer på gränsen till lågt snarare än jättelågt.


    Ok ja det är vad läkaren sa också. Låter rimligt när jag läser runt lite i andra trådar och googlar. Tack!
  • Ärdetminturnu
    Längtar2019 skrev 2019-03-20 20:14:34 följande:

    Jag tror att vi kommer att ha exakt samma behandling då ärdetminturnu. Jag googlade och det verkar som om elonva och bemfola tillhör samma läkemedelsgrupp. Jag ska ta engångsdos av elonva och sedan 150 mg menopur om jag inte minns fel. Följs gärna åt under tiden. Jag sätter igång på fredag. Kram


    Ok! Hade inte hört om Elonva innan men så klart kommer det nya läkemedel hela tiden, förhoppningsvis bättre och bättre =) Bemfola är också en engångsspruta men finns i olika doser, jag ska ta 300 IE och 150 IR Menopur. Start på söndag. Följs gärna åt! Ska berätta för min chef imorgon, tänker att det är skönast ifall det blir jobbigt med Synarel sprayen. Hur gör du på ditt jobb? Kram
  • Längtar2019
    Ärdetminturnu skrev 2019-03-20 21:15:48 följande:

    Ok! Hade inte hört om Elonva innan men så klart kommer det nya läkemedel hela tiden, förhoppningsvis bättre och bättre =) Bemfola är också en engångsspruta men finns i olika doser, jag ska ta 300 IE och 150 IR Menopur. Start på söndag. Följs gärna åt! Ska berätta för min chef imorgon, tänker att det är skönast ifall det blir jobbigt med Synarel sprayen. Hur gör du på ditt jobb? Kram


    Om jag inte minns fel så har jag samma dos. Det är säkert samma substans i bemfola och elonva skulle jag gissa. Jag har berättat för en kollega jag jobbar nära men inte för min chef, dock träffas vi sällan och jag har ett fritt arbete så har inte känt att jag jag behövt det än. Jag tyckte inte att synarela var så jobbigt som jag hade ställt mig in på, jag hade lite vallningar i slutet ocj lite huvudvärk som jag tror var pga den men inga värre biverkningar. Dock tycker jag att den smakar väldigt illa.
  • nypan78
    Längtar2019 skrev 2019-03-20 20:21:43 följande:
    Håller tummarna för dig och joey1981.

    PS. Nu har jag lärt mig. Förlåt för min tröghet.
    Nu är jag ruvare!
    Fick tillbaka 2 blastocyster igår, en var superfin och expanderad, den andre var lite efter i utvecklingen. Hoppas att en fäster. Testdag 1:a april...inget skämt hoppas jag
  • Ärdetminturnu
    Längtar2019 skrev 2019-03-20 21:33:28 följande:

    Om jag inte minns fel så har jag samma dos. Det är säkert samma substans i bemfola och elonva skulle jag gissa. Jag har berättat för en kollega jag jobbar nära men inte för min chef, dock träffas vi sällan och jag har ett fritt arbete så har inte känt att jag jag behövt det än. Jag tyckte inte att synarela var så jobbigt som jag hade ställt mig in på, jag hade lite vallningar i slutet ocj lite huvudvärk som jag tror var pga den men inga värre biverkningar. Dock tycker jag att den smakar väldigt illa.


    Verkar lovande =) Berättade för min chef idag, känns skönt så slipper jag hitta på olika ursäkter för när jag ska på undersökningar. Har också ett fritt jobb men jag gillar inte känslan av att man hittar på små lögner. Om än harmlösa.
  • Ärdetminturnu
    nypan78 skrev 2019-03-20 22:52:30 följande:

    Nu är jag ruvare!

    Fick tillbaka 2 blastocyster igår, en var superfin och expanderad, den andre var lite efter i utvecklingen. Hoppas att en fäster. Testdag 1:a april...inget skämt hoppas jag


    Spännande!! Håller tummarna! Där jag går ss dom direkt vid första mötet att dom inte sätter in två enligt deras policy. Vet inte om det är något som dom säger som Jan ändra sig längs vägen eller om dom håller hårt på det.
  • nypan78
    Ärdetminturnu skrev 2019-03-21 22:43:41 följande:

    Spännande!! Håller tummarna! Där jag går ss dom direkt vid första mötet att dom inte sätter in två enligt deras policy. Vet inte om det är något som dom säger som Jan ändra sig längs vägen eller om dom håller hårt på det.


    Tack!

    Undrar när jag ska börja testa, rd5 idag
  • Joey1981

    Fick du inte ett datum när du ska testa?!

    Jag ska testa den 4/4 och hade återföring 16/3 med 2 dagar gammalt ägg.


    nypan78 skrev 2019-03-24 20:08:33 följande:

    Tack!

    Undrar när jag ska börja testa, rd5 idag


Svar på tråden IVF vintern 2018/2019