• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • Ärdetminturnu
    Längtar2019 skrev 2019-03-20 21:33:28 följande:

    Om jag inte minns fel så har jag samma dos. Det är säkert samma substans i bemfola och elonva skulle jag gissa. Jag har berättat för en kollega jag jobbar nära men inte för min chef, dock träffas vi sällan och jag har ett fritt arbete så har inte känt att jag jag behövt det än. Jag tyckte inte att synarela var så jobbigt som jag hade ställt mig in på, jag hade lite vallningar i slutet ocj lite huvudvärk som jag tror var pga den men inga värre biverkningar. Dock tycker jag att den smakar väldigt illa.


    Hur går det för dig med Synarelan?
  • Längtar2019
    Ärdetminturnu skrev 2019-03-26 09:02:59 följande:

    Hur går det för dig med Synarelan?


    Det går helt okej än så länge. Inga biverkningar än vad jag vet, men har ju bara strutat i några dagar. Inte samma chock på något sätt över hur illa det smakade denna gång. Förra gången kräktes jag nästan i början för att jag tyckte att smaken som kom ned i halsen var så äcklig. Är det här första gången du sprutar?
  • Ärdetminturnu
    Längtar2019 skrev 2019-03-26 19:36:28 följande:

    Det går helt okej än så länge. Inga biverkningar än vad jag vet, men har ju bara strutat i några dagar. Inte samma chock på något sätt över hur illa det smakade denna gång. Förra gången kräktes jag nästan i början för att jag tyckte att smaken som kom ned i halsen var så äcklig. Är det här första gången du sprutar?


    Oj då! Ja skönt att det gick lättare nu då!

    Ja det är första långa protokollet för mig. Känner mer och mer att näsan reagerar på sprayen, sticker och bränner liksom när jag sprayat. Följt av nysattacker. Känner mig rejält tung i huvet ikväll också men kan ju vara en tillfällighet.
  • Längtar2019
    Ärdetminturnu skrev 2019-03-26 22:50:04 följande:

    Oj då! Ja skönt att det gick lättare nu då!

    Ja det är första långa protokollet för mig. Känner mer och mer att näsan reagerar på sprayen, sticker och bränner liksom när jag sprayat. Följt av nysattacker. Känner mig rejält tung i huvet ikväll också men kan ju vara en tillfällighet.


    Jo men nu har jag nog listat ut att min oerhörda trötthet kan hänga ihop med synarelan. Och jag nyser också rätt mycket men tycker inte det är så farligt då jag nyser ofta i vanliga fall:) Hoppas du inte får mer biverkningar!
  • nypan78

    Tjuvtestade rd7 som var igår, negativt - 12 dagar sedan äggplocket. Negativt såklart. Dumma mig som tjuvtestade..är det kört tro? Testet var ett superkänsligt, borde ju ha synts nåt...

  • Längtar2019
    nypan78 skrev 2019-03-27 15:27:27 följande:

    Tjuvtestade rd7 som var igår, negativt - 12 dagar sedan äggplocket. Negativt såklart. Dumma mig som tjuvtestade..är det kört tro? Testet var ett superkänsligt, borde ju ha synts nåt...


    Det är ju fortfarande supertidigt då. Försök att vänta till provdagen. Det behöver verkligen inte vara kört. Håller tummarna för dig.
  • Joey1981

    I fredags började jag få rött i trosan och fortsatt så hela helgen och idag har jag ont i svanken ;-(

    Någon som vet om jag kan få stöd från en kurator eller psykolog via RMC?!

    Måste jag gå via vårdcentralen?!

    Känner att jag måste få ut all skit men vill ha någon som är insatt i provrörsbehandling och infertilitet...

    Känner mig nedstämd o inget är roligt/bra.

    Kändes meningslöst o gå till jobbet men gjorde det ändå.

    Ser folk på fejjan som gnäller om barnen o sömnbrist o blabla.

    Om ni bara visste hur gärna jag velat byta med er....

  • BK1986
    Joey1981 skrev 2019-04-01 11:46:56 följande:

    I fredags började jag få rött i trosan och fortsatt så hela helgen och idag har jag ont i svanken ;-(

    Någon som vet om jag kan få stöd från en kurator eller psykolog via RMC?!

    Måste jag gå via vårdcentralen?!

    Känner att jag måste få ut all skit men vill ha någon som är insatt i provrörsbehandling och infertilitet...

    Känner mig nedstämd o inget är roligt/bra.

    Kändes meningslöst o gå till jobbet men gjorde det ändå.

    Ser folk på fejjan som gnäller om barnen o sömnbrist o blabla.

    Om ni bara visste hur gärna jag velat byta med er....


    Usch. Kram på dig. <3

    Kolla om dom har någon du kan prata med. Annars kan det finnas möjlighet via kvinnokliniken i ditt område.

    Ta hand om dig och gör det som känns rätt. Om det är att stänga in dig och gråta - gör det! Om du mår bättre av att vara på jobbet - gå dit! Du är viktigast. Varma kramar! <3
  • LinneaWookie

    Ja nu är det dags igen....... Efter att ha blivit gravid efter ET i oktober, fått missfall i vecka 9, kört två st FET (en i december och en i februari) som inte fäst alls, är det nu dags för "full omgång" igen.

    Började med Gonal-F för en vecka sedan och sen Orgalutran för att balansera ut det lite, har kört 200 enheter nu istället nu 175 som jag körde i oktober, för att få lite fler ägg.
    Äggplock blir sannolikt nu på fredag- känns lite nervöst men samtidigt hoppfullt då den enda gången det faktiskt fäste och jag blev gravid var ju just efter återförande av färskt embryo, inte fryst.

    Håll tummarna nu att det äntligen ska gå.....<3 Flera av er känner säkert igen mig från dessa evighetstrådar... . Har varit en jättejobbig höst/vinter men nu är det bara att gå på't igen.

  • Lee***
    Joey1981 skrev 2019-04-01 11:46:56 följande:

    I fredags började jag få rött i trosan och fortsatt så hela helgen och idag har jag ont i svanken ;-(

    Någon som vet om jag kan få stöd från en kurator eller psykolog via RMC?!

    Måste jag gå via vårdcentralen?!

    Känner att jag måste få ut all skit men vill ha någon som är insatt i provrörsbehandling och infertilitet...

    Känner mig nedstämd o inget är roligt/bra.

    Kändes meningslöst o gå till jobbet men gjorde det ändå.

    Ser folk på fejjan som gnäller om barnen o sömnbrist o blabla.

    Om ni bara visste hur gärna jag velat byta med er....


    Förstår din känsla. När vi var i den karusellen så pausade jag Facebook, klarade inte av att se allt om barn. Hade även svårt att träffa personer som var gravida eller hade barn...du tuft och man känner sig så ensam. Hoppas du hittar ngn att prata med. Gick själv hos kuratorn några ggr.
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019