• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Hesge
    Tösen01 skrev 2019-02-09 21:07:38 följande:

    God kväll tjejer!

    Är det någon mer som har "dragningar" i tjejmagen/ljunskarna? Lite lätt mensvärk från och till? Det kommer och går. Blir så nojjig att något är fel, men samtidigt, *peppar peppar* blöder jag ingenting, inte ens en brun flytning. (Jag hoppas så det förblir så, så atr jag inte jinxa något nu...) visst är det "normalt" att det spänner, drar och molar lite? Ibland lite stickningar. Inget smärtsamt alls, men blir orolig ändå...


    Det låter precis som det jag har, och det är helt normalt. Det är nog livmodern som växer :)
  • Tösen01
    Anonym (Räkan) skrev 2019-02-09 21:13:38 följande:

    Låter som det apparna beskriver att man kan känna när livmodern växer.. :)


    Ja, visst gör det? Gud så nojjig jag blir av ingenting längre. Brukar sällan oroa mig för saker, men nu för allt. Typ när jag snyter mig eller nyser, så drar det till i livmodern. Väldigt annorlunda känsla. Tack för ditt svar. Kram
  • Tösen01
    Hesge skrev 2019-02-09 21:20:47 följande:

    Det låter precis som det jag har, och det är helt normalt. Det är nog livmodern som växer :)


    Okej, du känner så också? Känns skönt. Har du en känsla av att vilja sträcka ut magen? Jag vill det hela tiden, fast om jag försöker, hugger der till i magen /ljumskarna. Visst kan det vara ligamenten? Vilken vecka är du i?
  • Hesge
    Tösen01 skrev 2019-02-09 21:31:46 följande:

    Okej, du känner så också? Känns skönt. Har du en känsla av att vilja sträcka ut magen? Jag vill det hela tiden, fast om jag försöker, hugger der till i magen /ljumskarna. Visst kan det vara ligamenten? Vilken vecka är du i?


    Ja, jag känner också så. Inte jätteofta, men visst händer det ibland.

    Det där med sträcka ut magen kan jag inte relatera till, men huggen i magen/ljumskarna är bekant.

    Detta är min första graviditet, så jag är väldigt ny på allt. Jag tror att det kan uppstå när livmodern växer, då får man lite ont.

    Jag är i vecka 8 bara. Hur långt gången är du?
  • September89
    Tösen01 skrev 2019-02-09 21:07:38 följande:

    God kväll tjejer!

    Är det någon mer som har "dragningar" i tjejmagen/ljunskarna? Lite lätt mensvärk från och till? Det kommer och går. Blir så nojjig att något är fel, men samtidigt, *peppar peppar* blöder jag ingenting, inte ens en brun flytning. (Jag hoppas så det förblir så, så atr jag inte jinxa något nu...) visst är det "normalt" att det spänner, drar och molar lite? Ibland lite stickningar. Inget smärtsamt alls, men blir orolig ändå...


    Så har jag känt i början av alla mina tre graviditeter. Helt normalt :)
  • Tösen01
    Hesge skrev 2019-02-09 21:37:04 följande:

    Ja, jag känner också så. Inte jätteofta, men visst händer det ibland.

    Det där med sträcka ut magen kan jag inte relatera till, men huggen i magen/ljumskarna är bekant.

    Detta är min första graviditet, så jag är väldigt ny på allt. Jag tror att det kan uppstå när livmodern växer, då får man lite ont.

    Jag är i vecka 8 bara. Hur långt gången är du?


    Nej, det kanske bara är jag som är överkänslig! Det är mitt/vårt första barn. Går in i vecka 10 på måndag. Vill bara snabbspola tre veckor nu, så man kan lägga den värsta risken för missfall bakom sig. Visserligen kan allt hända ändå, men oddsen är ju bättre. Fick dock se ett hjärta i tisdags, så det ser lovande ut... Än så länge... Har du varit på inskrivning? Hur gammal är du? (du behöver inte svara om det är för privata frågor) =)
  • Tösen01
    September89 skrev 2019-02-09 21:45:43 följande:

    Så har jag känt i början av alla mina tre graviditeter. Helt normalt :)


    Vad "skönt" att det verkar vara flera som känner så. Jag blir så galet nojjig, nästan värre sedan vi fick se ett tickande hjärta... Men det är ju bara att vänja sig, det borde du ju veta, eftersom du undebart nog, har två barn sedan tidigare att oroa dig över och en till på g =)
  • diiLaay

    Hej allihop, jag hoppar gärna in här:)

    Jag är 29 år gammal och väntar mitt första barn efter ett tidigt missfall i juli 2018 så nu är jag i vecka 14 13+1 och min bf är den 16 aug om allt går som de ska <3 jätte roligt att prata med andra som är gravida och vad ni har upplevt eller gått igenom under era graviditeter puss o kram

  • Jojjans
    Tösen01 skrev 2019-02-09 21:29:17 följande:

    Ja, visst gör det? Gud så nojjig jag blir av ingenting längre. Brukar sällan oroa mig för saker, men nu för allt. Typ när jag snyter mig eller nyser, så drar det till i livmodern. Väldigt annorlunda känsla. Tack för ditt svar. Kram


    Det är garanterat ligamenten som spänner :) inte farligt men kan vara väldigt obehagligt och hugga till när man nyser eller reser sig upp för snabbt...
  • Hesge
    Tösen01 skrev 2019-02-09 21:48:33 följande:

    Nej, det kanske bara är jag som är överkänslig! Det är mitt/vårt första barn. Går in i vecka 10 på måndag. Vill bara snabbspola tre veckor nu, så man kan lägga den värsta risken för missfall bakom sig. Visserligen kan allt hända ändå, men oddsen är ju bättre. Fick dock se ett hjärta i tisdags, så det ser lovande ut... Än så länge... Har du varit på inskrivning? Hur gammal är du? (du behöver inte svara om det är för privata frågor) =)


    Jag skriver ett pm :)
Svar på tråden Bf September 2019