• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Tigerkvinna
    Anonym (chockad!) skrev 2019-03-13 08:05:26 följande:
    Tack! Är det vanligt ul eller vul?
    Har hört att det brukar vara vanligt UL. Jag gjorde VUL igår i halva v.11 det gick knappt för bebis var så stor så den fick inte plats på skärmen hela bebisen. Så har därför också väldigt svårt att tänka mig att man gör VUL vid KUB. 
  • Anonym (MK)
    Anonym (chockad!) skrev 2019-03-12 23:27:13 följande:

    Ska på kub i morgon bitti och är sjukt nervös för jag är så rädd att bebisen dött där inne utan att jag märkt nåt!!


    Jag har mitt kub imorgon och känner exakt samma sak :'( Sjukt jobbigt med alla katastrof tankar.
  • Anonym (chockad!)


    Vanligt ul och allt såg bra ut på kub ???????? flyttad fram. 2 dagar!
  • Daphodil
    Anonym (chockad!) skrev 2019-03-13 09:48:27 följande:

    Vanligt ul och allt såg bra ut på kub ???????? flyttad fram. 2 dagar!


    Stort grattis! KUB känns som den stora milstolpen, vad skönt att ha det avklarat.
  • Jojjans
    Anonym (chockad!) skrev 2019-03-13 08:05:26 följande:

    Tack! Är det vanligt ul eller vul?


    Sist jag var på KUB så var det utanpå magen, men tror det beror på hur bra dom kan se.
  • Daphodil

    Mitt andra riktiga inköp blir nu en ny amningskudde, för jag har nu svårt att ligga plant och kudden blir ett skönt stöd.

  • Jojjans
    Anonym (chockad!) skrev 2019-03-13 09:48:27 följande:

    Vanligt ul och allt såg bra ut på kub ???????? flyttad fram. 2 dagar!


    Åå vad underbart!! Fick du bra resultat med? Är så spänd inför fredag...
  • Fruhs


    Idag var vi på kub ultraljudet, det var så skönt att få se den lilla bebisen må bra, Nackspalten och bebisen såg bra ut dock drog mina blod värden ned siffrorna på kub testet, har någon varit  med om detta tidigare? att blodvärdena visar sämre än vad bebisen mår. 
  • Daphodil
    Fruhs skrev 2019-03-13 11:32:28 följande:

    Idag var vi på kub ultraljudet, det var så skönt att få se den lilla bebisen må bra, Nackspalten och bebisen såg bra ut dock drog mina blod värden ned siffrorna på kub testet, har någon varit  med om detta tidigare? att blodvärdena visar sämre än vad bebisen mår. 


    Ja, med dottern var nackspalten bra men blodproverna drog ner oss till risk 1/100. Vår dotter var frisk.
  • Fruhs
    Daphodil skrev 2019-03-13 12:19:46 följande:
    Ja, med dottern var nackspalten bra men blodproverna drog ner oss till risk 1/100. Vår dotter var frisk.
    Tack, Känner mig så fruktansvärt orolig att de skulle va fel på bebisen. Jag hade havandeskapsförgiftning tidigare med bägge pojkarna och har börjat få ta trombyl med denna bebis nu.
Svar på tråden Bf September 2019