• Sheltielife

    BF oktober 2019!

    Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

    Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

    Välkomna hit och grattis till plusset! :D

  • Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Moonlight90

    Hej! Grattis till er Skrattande Jag plussade i fredags, är 28 år gammal. BF enligt gravidappar 18/10. Ska på mitt första barnmorskebesök nästa fredag, Spännande Skrattande

  • Jinthry

    Ringde mödravårdscentralen som jag fick tid hos den 4.3 och ska eventuellt få komma på tidigt vul om 1-2 veckor. Jävligt segt att behöva vänta.. preliminär bf 15/10 :)

  • ballerinakakaoreo

    Tänkte bara kolla hur alla mår hittills i era graviditeter? :)

    Själv mår jag inte bra. Är extremt orkeslös och trött, känner mig varm och sjuk mest hela tiden och mår illa utan aptit. Orkar ingenting och sjukskrev mig hela förra veckan. Jag hoppas att vi ser att bebisen lever på mitt ultraljud den 18/3 för det suger att må såhär, speciellt om dom skulle upptäcka ännu ett MA :( får försöka tänka att detta är ett tecken på att allt går som det ska.

  • Utkanten2

    Hej allesammans!

    Fick igår reda på att vi väntar tillökning 12/10. Tror vi kommer bli framskjutna ett par dagar dock då jag tror jag hade sen ÄL :) har ett barn sedan tidigare född 2017.

    Någon som har koll åå om en facebookgrupp är gjord än? ;)

  • Sara86
    Utkanten2 skrev 2019-02-11 20:51:15 följande:

    Hej allesammans!

    Fick igår reda på att vi väntar tillökning 12/10. Tror vi kommer bli framskjutna ett par dagar dock då jag tror jag hade sen ÄL :) har ett barn sedan tidigare född 2017.

    Någon som har koll åå om en facebookgrupp är gjord än? ;)


    Yes, vi börjar snart närma oss 40 pers i helt dold facebook-grupp som varit igång i snart 2v :) Hittills sköter jag admin kring att få in medlemmar, så pm:a gärna med vilken mail du har knuten till facebook så lägger jag med dig i gruppen. Alternativt har vi i vissa fall gått omvägen att lägga till som vän och kunna bjuda med, men gissar att du inte heller vill skylta med namn så här öppet ;)
  • Mia86a
    ballerinakakaoreo skrev 2019-02-11 20:11:19 följande:

    Tänkte bara kolla hur alla mår hittills i era graviditeter? :)

    Själv mår jag inte bra. Är extremt orkeslös och trött, känner mig varm och sjuk mest hela tiden och mår illa utan aptit. Orkar ingenting och sjukskrev mig hela förra veckan. Jag hoppas att vi ser att bebisen lever på mitt ultraljud den 18/3 för det suger att må såhär, speciellt om dom skulle upptäcka ännu ett MA :( får försöka tänka att detta är ett tecken på att allt går som det ska.


    Vad jobbigt! Jag förstår precis hur du har det, din beskrivning stämmer in på pricken hur jag mådde när jag väntade min son. Det är fruktansvärt att vara så orkeslös. Jag minns att jag låg utslagen på golvet och sov om dagarna. Hoppas det vänder för dig snart.

    Själv mår jag bra än så länge, men är bara i vecka 5 så sitter och väntar på att trötthet, illamående osv ska infinna sig...
  • EliS86

    Hej alla gravida!

    Är det någon mer än jag som tempar?

    Jag tempar och är gravid i vecka 5 och i morse hade jag en dipp i tempen (se bild på min NC-kurva). Har inte haft några symtom alls förutom ömma bröst...har också ett tidigt missfall bakom mig ungefär runt samma tid som nu vilket gör mig extra orolig. Hur skulle ni tolka kurvan? Missfall på G eller normalt? Har inte tänkt ringa mvc då jag inte tror att det kan hjälpa mig så här tidigt, har inskrivning först om en månad...

  • Etta
    ballerinakakaoreo skrev 2019-02-11 20:11:19 följande:

    Tänkte bara kolla hur alla mår hittills i era graviditeter? :)

    Själv mår jag inte bra. Är extremt orkeslös och trött, känner mig varm och sjuk mest hela tiden och mår illa utan aptit. Orkar ingenting och sjukskrev mig hela förra veckan. Jag hoppas att vi ser att bebisen lever på mitt ultraljud den 18/3 för det suger att må såhär, speciellt om dom skulle upptäcka ännu ett MA :( får försöka tänka att detta är ett tecken på att allt går som det ska.


    Jag mår inte heller något vidare, mår illa hela tiden och typ bara sugen på nyponsoppa! Jättetrött också, är som en zombie och orkar ingenting. Jag tar det dock som ett gott tecken, läst att det är positivt att må illa för att det tyder på att graviditeten utvecklas som den ska, men speciellt kul är det ju inte... Hur mådde du när du fick MA? Var det samma symtom eller kände du inget?
  • Anonym (Bella)

    Jag har inte så mkt symtomer förutom trötthet men det är jag ju hela tiden med två barn sen tidigare och ett jobb som förskollärare. ????

    Jag är alltid så jäkla nojig för missfall och hoppas kunna boka in ett privat ultraljud mellan vecka 10-13. Här får vi bara ett UL om inget annat är bestämt.

    Sen vet jag inte riktigt när jag ska ringa mvc? Är i vecka 5, tänkte eventuellt vänta till vecka sju?

Svar på tråden BF oktober 2019!