• Sheltielife

    BF oktober 2019!

    Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

    Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

    Välkomna hit och grattis till plusset! :D

  • Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Hallonpaj

    Tyvärr gick det inte vägen för oss denna gång. Det blev ett tidigt mf i v5.

    Stort lycka till med era graviditeter ni andra <3

  • Izzydizzy

    Fick positivt i måndags och isåfall bf slutet av oktober. Är inte som min förra graviditet alls ännu förutom molvärk och humöret. Mår illa. Blödande tandkött. Metallsmak i munnen. Tyngre bröst men inte spända. Sist var de skitstora och gjorde jätteont med en gång nästan haha. Hoppas det går vägen nu.

  • Anonym (14/2)
    Anonym (Tempare) skrev 2019-02-21 21:06:37 följande:

    Ja, jag tror du gör rätt i att sluta. Positivt ändå att tempen var högre emellan dipparna. Det kan ju bero på vad som helst. Bättre att du mår bra och slipper oroa dig. Och skulle det bli missfall så är det den dagen och den sorgen, istället för att du ska behöva oroa dig i onödan!

    Hoppas du kan sova gott! Det går rätt fort att avvänja sig från tempandet.


    Tack! Idag blir första dagen utan att tempa. Tog med tempen till badrummet när jag var uppe i natt för att inte frestas att tempa på morgonen haha. Nu ska jag försöka tänka positivt, även om det känns väldigt svårt
  • Anonym (14/2)
    Hallonpaj skrev 2019-02-22 05:34:53 följande:

    Tyvärr gick det inte vägen för oss denna gång. Det blev ett tidigt mf i v5.

    Stort lycka till med era graviditeter ni andra <3


    Åh nej! Beklagar! <3
  • Anonym (14/2)
    Izzydizzy skrev 2019-02-22 07:05:46 följande:

    Fick positivt i måndags och isåfall bf slutet av oktober. Är inte som min förra graviditet alls ännu förutom molvärk och humöret. Mår illa. Blödande tandkött. Metallsmak i munnen. Tyngre bröst men inte spända. Sist var de skitstora och gjorde jätteont med en gång nästan haha. Hoppas det går vägen nu.


    Grattis!!

    Har också haft blödande tandkött, men inte kopplat det till graviditeten! Visste inte att det kunde bli så! Håller tummarna!
  • Izzydizzy
    Anonym (14/2) skrev 2019-02-22 07:10:04 följande:

    Grattis!!

    Har också haft blödande tandkött, men inte kopplat det till graviditeten! Visste inte att det kunde bli så! Håller tummarna!


    Tack och detsamma! Ska till barnmorskan på måndag vilket känns sjukt tidigt för inskrivning... Så rädd för missfall ???? det är sjukt. Slutat röka har jag med gjort så allting är i uppror här usch så vet inte vad som är symtom på vad längre. Men lättblödande tandkött och metallsmakr nog relativt vanligt.
  • Anonym (14/2)
    Izzydizzy skrev 2019-02-22 07:17:16 följande:

    Tack och detsamma! Ska till barnmorskan på måndag vilket känns sjukt tidigt för inskrivning... Så rädd för missfall ???? det är sjukt. Slutat röka har jag med gjort så allting är i uppror här usch så vet inte vad som är symtom på vad längre. Men lättblödande tandkött och metallsmakr nog relativt vanligt.


    Jag ska till bm på tisdag är i v.5+1 eller 5+2 idag. Också sjukt orolig, analyserar alla symptom! Men det är väl bara hälsobesök första mötet? Första graviditeten för mig, har ingen aning om vad som är normalt eller ej ;)
  • Etta
    Hallonpaj skrev 2019-02-22 05:34:53 följande:

    Tyvärr gick det inte vägen för oss denna gång. Det blev ett tidigt mf i v5.

    Stort lycka till med era graviditeter ni andra <3


    Åh, vad tråkigt! Många kramar!
  • Bumbibruden

    Vet inte om jag törs skriva här... Kanske drar otur över mig. Tror precis jag Plus

    Fick ett svagt sträck på graviditetstestet i morse, är på ÄL+15 idag. Enligt FLs graviditetsuträknare är jag i vecka 5 (4+1) och beräknad förlossning är onsdag 30 oktober 2019.

    NERVÖST!!! Vill inte få ett till MA, var tungt i höstas. Gråter


    35 år, 2 barn, 1 MA i september 2018, troligtvis gravid igen!
  • Izzydizzy
    Anonym (14/2) skrev 2019-02-22 07:44:43 följande:

    Jag ska till bm på tisdag är i v.5+1 eller 5+2 idag. Också sjukt orolig, analyserar alla symptom! Men det är väl bara hälsobesök första mötet? Första graviditeten för mig, har ingen aning om vad som är normalt eller ej ;)


    3 e för mig men första var 10 år sedan och märkte ingenting förän jag fick plus och sedan missfall. Nu gjorde jag abort i höstas i v 7 vilket jag ångrar. Så nu gravid igen då.

    Jag är med på samma vecka och dag som dig om man räknar med sista mensens första dag ????.

    Jag vet verkligen inte haha. Aldrig varit på inskrivning innan. Jag känner mindre symtom nu än i höstas. Måste nog köpa ett sådant där digitalt test kolla. Känner rmig sjukt osäker trots starkt positivt i måndags. Första barnet om allt går bra. Lycka till nu.
Svar på tråden BF oktober 2019!