• Sheltielife

    BF oktober 2019!

    Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

    Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

    Välkomna hit och grattis till plusset! :D

  • Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Etta
    Nube skrev 2019-03-06 07:55:05 följande:

    Tyvärr blev missfallet ett faktum igår när jag började blöda ordentligt så jag får lämna gruppen. Lycka till ni andra och njut av graviditeten! Jag får mysa extra mycket med min dotter nu och förhoppningsvis går det bättre nästa gång.


    Usch vad tråkigt att höra! Många kramar!
  • Etta
    ballerinakakaoreo skrev 2019-03-05 18:13:13 följande:

    Jag var på ultraljud idag och vi såg både hjärtat slå och bebisen som sprattlade och som slog in och ut med armarna när barnmorskan petade på magen. Små små fingrar... det var nog det gulligaste och mest rörande jag sett! Den hade utvecklats så bra och fint. Blåmärket på min livmoder var kvar men minskat och barnmorskan sa också att symptomen kommer och går mer eller mindre. Fan vad nervös jag var innan ultraljudet!! Fick springa på toa flera gånger och satt typ och skakade. Rekommenderas verkligen att göra ultraljud för att stilla oron, det är SÅ värt det!


    Åh vad härligt! :) Hur går det med illamåendet?
  • Nube
    3mmaHavsg1itter skrev 2019-03-06 08:56:33 följande:

    Oj vad hemskt!!! Många styrke kramar!

    Precis, fokusera lite extra på din dotter nu du kommer förhoppningsvis må liiite bättre snart!

    Senast på måndag är det nog min tur att lämna gruppen kanske hörs vi igen i en ny tråd BF tråd :)


    Tack så mycket! Hoppas dock att det går bättre för dig och ni får en oktober bebis. Annars kanske vi ses framöver :) Kram
  • Nube
    Etta skrev 2019-03-06 09:21:54 följande:

    Usch vad tråkigt att höra! Många kramar!


    Tack! Ja, jättetråkigt.. lycka till nu!
  • Porslina

    Hej på er och grattis!


    Här är en till som har bf i oktober. Jag är 22 år och det är mitt första barn!


    Jag har haft mycket illamående och enorm trötthet hittills, för att inte nämna att luktsinnet är starkt som en likhunds!


    Första inskrivningen blir nästa onsdag. Oro för mf kommer och går. Jag hoppas att tiden fram till första ul går fort!

  • Issari
    Nube skrev 2019-03-06 07:55:05 följande:

    Tyvärr blev missfallet ett faktum igår när jag började blöda ordentligt så jag får lämna gruppen. Lycka till ni andra och njut av graviditeten! Jag får mysa extra mycket med min dotter nu och förhoppningsvis går det bättre nästa gång.


    Fy vad tråkigt att höra! Hoppas att ni snart lyckas igen!
  • Anonym (Emelie)

    Ni som ska göra KUB, när har ni fått tid? Vilken vecka kommer ni vara i?

    Jag ska göra mitt den 27e mars! Snart alltså. Kommer vara i 13+5 då :)

  • Anonym (Emelie)
    ballerinakakaoreo skrev 2019-03-05 18:13:13 följande:

    Jag var på ultraljud idag och vi såg både hjärtat slå och bebisen som sprattlade och som slog in och ut med armarna när barnmorskan petade på magen. Små små fingrar... det var nog det gulligaste och mest rörande jag sett! Den hade utvecklats så bra och fint. Blåmärket på min livmoder var kvar men minskat och barnmorskan sa också att symptomen kommer och går mer eller mindre. Fan vad nervös jag var innan ultraljudet!! Fick springa på toa flera gånger och satt typ och skakade. Rekommenderas verkligen att göra ultraljud för att stilla oron, det är SÅ värt det!


    Haha känner igen detta från Facebook! Såg när du skrev detta i gruppen.
  • ballerinakakaoreo
    Etta skrev 2019-03-06 09:24:28 följande:

    Åh vad härligt! :) Hur går det med illamåendet?


    Ja, så otroligt skönt!!!

    Jag mådde illa senast igår morse, men innan det så hade jag ett uppehåll på kanske två veckor där jag både kunde äta normalt och slapp illamåendet av lukter jag tidigare nästan spytt av. Idag har jag inte mått illa alls så kroppen kanske har anpassat sig mer till graviditeten nu, hoppas det :) Hur går det för dig?
  • Nube
    Issari skrev 2019-03-06 13:17:17 följande:

    Fy vad tråkigt att höra! Hoppas att ni snart lyckas igen!


    Tack så mycket, det hoppas jag med!
Svar på tråden BF oktober 2019!