• Sheltielife

    BF oktober 2019!

    Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

    Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

    Välkomna hit och grattis till plusset! :D

  • Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Scintilla
    ballerinakakaoreo skrev 2019-10-03 19:24:41 följande:

    Hur har det gått? Har läst att värkar kan kännas som magknip innan det drar igång på riktigt.


    Jag har inte känt något mer, tvärtom fick jag den lugnaste natten på länge i natt med mindre sammandragningar och färre nattliga toabesök. Ingen förlossning i sikte med andra ord ;) Men trycket neråt har ju ökat senaste veckan, så jag misstänker att bebisen lägger sig till rätta och kanske fixerar sig snart (huvudet var fortfarande ruckbart vid kontrollen förra veckan).
  • lynx vox

    Hur går det för alla??

    Någon som fått barn än? Eller känner att det är på gång? Själv har jag insett att jag har typ ett par brallor jag kommer leva i resten av graviditeten, för de är dom ända jag tycker är bekväma nog både för mage o höfter. Jeansen trycker numer vid höfterna så det känns som på natten när jag vaknar med värk där.

    Hos bm i torsdags fick jag veta att huvudet sjunkit längre ner, mitt SF-mått är 38 (är inte det galet mycket? Hade 35-36 när jag födde första barnet) och att allt såg bra ut.

    Är på kontroller varje vecka då jag är så orolig över att något ska gå fel & på onsdag ska jag träffa en psykolog. Det jobbiga är ju att dom dagar bebistösen rör sej som hon ska så känner jag ingen oro. Det är ju när hon har vilodag o tar det lugnt som jag blir orolig... Och då hjälper det väl knappast att prata om det?

  • Anonym (Emelie)
    lynx vox skrev 2019-10-06 10:37:30 följande:

    Hur går det för alla??

    Någon som fått barn än? Eller känner att det är på gång? Själv har jag insett att jag har typ ett par brallor jag kommer leva i resten av graviditeten, för de är dom ända jag tycker är bekväma nog både för mage o höfter. Jeansen trycker numer vid höfterna så det känns som på natten när jag vaknar med värk där.

    Hos bm i torsdags fick jag veta att huvudet sjunkit längre ner, mitt SF-mått är 38 (är inte det galet mycket? Hade 35-36 när jag födde första barnet) och att allt såg bra ut.

    Är på kontroller varje vecka då jag är så orolig över att något ska gå fel & på onsdag ska jag träffa en psykolog. Det jobbiga är ju att dom dagar bebistösen rör sej som hon ska så känner jag ingen oro. Det är ju när hon har vilodag o tar det lugnt som jag blir orolig... Och då hjälper det väl knappast att prata om det?


    Hej!

    Jag har gått 3 dagar över tiden nu. Lagom jobbigt.. har ju så mycket sammandragningar och förvärkar. Vissa nätter sover jag inte. Mitt barn ligger helt fixerad men har dock legat så i 3 veckor. Jag är rädd för att gå över tiden ännu mer med tanke på riskerna. Jag går också på kontroll nu varje vecka, ska be barnmorskan om hinnsvepning och prata om igångsättning den 10e.

    Vilken vecka är du i?
  • överytan
    lynx vox skrev 2019-10-06 10:37:30 följande:

    Hur går det för alla??

    Någon som fått barn än? Eller känner att det är på gång? Själv har jag insett att jag har typ ett par brallor jag kommer leva i resten av graviditeten, för de är dom ända jag tycker är bekväma nog både för mage o höfter. Jeansen trycker numer vid höfterna så det känns som på natten när jag vaknar med värk där.

    Hos bm i torsdags fick jag veta att huvudet sjunkit längre ner, mitt SF-mått är 38 (är inte det galet mycket? Hade 35-36 när jag födde första barnet) och att allt såg bra ut.

    Är på kontroller varje vecka då jag är så orolig över att något ska gå fel & på onsdag ska jag träffa en psykolog. Det jobbiga är ju att dom dagar bebistösen rör sej som hon ska så känner jag ingen oro. Det är ju när hon har vilodag o tar det lugnt som jag blir orolig... Och då hjälper det väl knappast att prata om det?


    Jag är på bf +2 och tiden går så långsamt. Ska få hinnsvepning imorgon, så vi får se om de kan hjälpa en lite på traven :) jag har SF mått 37 haha.

    Förstår hur du känner, blir också orolig när bebis har lite lugnare stund. Men sedan kör hon igång igen och så glömmer man att bebis varit lugn.
  • Anonym (Emelie)

    En off-topic inlägg! Men behöver råd om någon har.

    Min farmor dog av underlivscancer, min moster behandlas just nu för livmoderhalscancer och min andra moster dog av lungcancer. Jag själv har haft några stycken cystor på äggstockarna innan graviditeten. Detta har gjort mig orolig för att själv få cancer. Jag har inte tagit HPV vaccinet och undrar mest om det kan vara lönt för mig att ta det? Har någon av er tagit vaccinet?

  • ballerinakakaoreo

    Fick en hinnsvepning i torsdags och har släppt slem varje dag sen dess, blodblandat. Har känt mig som en snigel :) imorgon är det dags för igångsättning för min del, är riktigt peppad!

  • lynx vox
    Anonym (Emelie) skrev 2019-10-06 10:51:53 följande:

    Hej!

    Jag har gått 3 dagar över tiden nu. Lagom jobbigt.. har ju så mycket sammandragningar och förvärkar. Vissa nätter sover jag inte. Mitt barn ligger helt fixerad men har dock legat så i 3 veckor. Jag är rädd för att gå över tiden ännu mer med tanke på riskerna. Jag går också på kontroll nu varje vecka, ska be barnmorskan om hinnsvepning och prata om igångsättning den 10e.

    Vilken vecka är du i?


    Men då är det nära i alla fall <3

    Jag är i 36+5, så har fleeeeera veckor kvar!!!

    Min bn pratade också om hinnsvepning ifall jag går över tiden och allt ser moget ut, eftersom jag är så orolig...
  • lynx vox
    överytan skrev 2019-10-06 12:06:17 följande:

    Jag är på bf +2 och tiden går så långsamt. Ska få hinnsvepning imorgon, så vi får se om de kan hjälpa en lite på traven :) jag har SF mått 37 haha.

    Förstår hur du känner, blir också orolig när bebis har lite lugnare stund. Men sedan kör hon igång igen och så glömmer man att bebis varit lugn.


    Du ser!!! Du är på bf+2 och jag 36+5 och jag har större SF-mått:/ gigantisk jättebaby att klämma fram för en annan då kanske...;)

    Håller tummarna för hinnsvepningen
  • lynx vox
    ballerinakakaoreo skrev 2019-10-06 14:33:39 följande:

    Fick en hinnsvepning i torsdags och har släppt slem varje dag sen dess, blodblandat. Har känt mig som en snigel :) imorgon är det dags för igångsättning för min del, är riktigt peppad!


    Men ååååh så skönt!! Håller tummarna för att allt går så smidigt o smärtfritt som möjligt imorgon!! Uppdatera med bäbisinfo:)
  • överytan
    lynx vox skrev 2019-10-06 16:25:46 följande:
    Du ser!!! Du är på bf+2 och jag 36+5 och jag har större SF-mått:/ gigantisk jättebaby att klämma fram för en annan då kanske...;)

    Håller tummarna för hinnsvepningen

    SF måttet kan vara stort och du kan få en liten bebis och sf måttet kan vara litet och du får en stor bebis. Det säger egentligen inte så mycket om hur stor bebis är, bara att livmodern växer bra och så :) Sedan såklart kan de vara en större, men det kan man ju bara se på ultra ljud och när ungen har kommit ut :) 


    Ja det håller jag också tummarna för :) 

Svar på tråden BF oktober 2019!