• Jagerika

    BIM Mars 2019

    Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

    Försök 14 tror jag :)

    Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

    BIM LISTA

    6/3- Jagerika

  • Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Geranium

    Ar det nagon har i traden som knaprar tillskott sasom folsyra och liknande for att "boosta"? Fragar av ren nyfikenhet :) Jag borjade med folsyra for drygt tva veckor sedan, samt D-vitamin och Omega-3. Aven om det ar ren och skar placebo att det eventuellt kan boosta sa kan det aldrig skada tanker jag.

  • QueenS

    Äntligen stegring, så skönt att se då min mens är något oregelbunden Glad 

  • QueenS
    Geranium skrev 2019-02-20 16:22:02 följande:

    Ar det nagon har i traden som knaprar tillskott sasom folsyra och liknande for att "boosta"? Fragar av ren nyfikenhet :) Jag borjade med folsyra for drygt tva veckor sedan, samt D-vitamin och Omega-3. Aven om det ar ren och skar placebo att det eventuellt kan boosta sa kan det aldrig skada tanker jag.


    Jag äter multivitamin för kvinna, det innehåller bla folsyra :) Men försöker också få i mig det naturligt genom tex spenat Glad
  • Grumpycavat

    [quote=79457251][quote-nick]minnie768 skrev 2019-02-20 16:15:47 följande:[/quote-nick]Jag testar nu för första gången, är på CD18 idag, ser man bakåt i tiden har min äl skett mellan CD 15-20 senaste månaderna. Äl var dock beräknat till igår men har fortfarande bara fått "hög" (vilket jag fått ca 1,5 vecka. Vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men på något sätt är jag besviken, vet inte riktigt vad skillnaden är mellan en monitor eller ägglossningstest med dubbel hormonindikator?! Men men, hittade en begagnad så ville ändå testa. Hade jag köpt till fullpris hade jag nog blivit lite besviken tror jag. 

    Hoppas du upplever det annorlunda! :

    Åh tack för svar.

    Jag läste någonstans att första månaden visar "hög" väldigt länge, men att det blir bättre månaden därpå. Så fortsätt testa iaf ett tag till :) jag har hämtat min nu, och får väl läsa instruktioner ikväll och börja imorgon :)

    Lycka till

  • babymys

    Jag fattar bara mindre och mindre av denna cykeln. Nu känns det nästan som om mensen ska komma vilken sekund som helst...har haft mensvärk hela eftermiddagen. Och gubben blinkar SÅKLART fortfarande. ÄL skulle varit igår så mensen kan det ju knappast vara. Vad är det jag missar här?

  • MaoaM
    Geranium skrev 2019-02-20 16:22:02 följande:

    Ar det nagon har i traden som knaprar tillskott sasom folsyra och liknande for att "boosta"? Fragar av ren nyfikenhet :) Jag borjade med folsyra for drygt tva veckor sedan, samt D-vitamin och Omega-3. Aven om det ar ren och skar placebo att det eventuellt kan boosta sa kan det aldrig skada tanker jag.


    Jag äter också folsyra och järn har gjort det sen juni när jag blev gravid. Sen fick jag ju missfall och tänkte att jag kan lika gärna fortsätta. Folsyra rekommenderas ju att man börjar med när man börjar försöka. Järn äter jag för att jag kommer säkert få börja med det när jag blir gravid så jag kan lika gärna ha fina värden vid inskrivning :)
  • frugr95
    Eveh skrev 2019-02-20 15:23:18 följande:

    Lyllos dig! Jag har också ägglossning men det går inte så bra. Vi har myst hela natten men han kan inte komma. Jag tror att han har lite prestationsångest..


    Åh va jobbigt :( jag har samma som din man, blir snustorr!! Liksom pressen att sexet ska va bra också. Så igår så använde jag min vibrator innan en stund utan press så mannen varnade via sms att när han var hemma om 15 kunde jag va redo! Så då kunde jag slappna av mer heheh
  • Jagerika
    minnie768 skrev 2019-02-20 16:15:47 följande:

    Jag testar nu för första gången, är på CD18 idag, ser man bakåt i tiden har min äl skett mellan CD 15-20 senaste månaderna. Äl var dock beräknat till igår men har fortfarande bara fått "hög" (vilket jag fått ca 1,5 vecka. Vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men på något sätt är jag besviken, vet inte riktigt vad skillnaden är mellan en monitor eller ägglossningstest med dubbel hormonindikator?! Men men, hittade en begagnad så ville ändå testa. Hade jag köpt till fullpris hade jag nog blivit lite besviken tror jag. 

    Hoppas du upplever det annorlunda! :)WOW!! Har alltid velat dansa streetdance men hittade aldrig någon förening där jag bodde. Så det blev cheerleading, var med i SM några gånger men kom oss aldrig vidare utomlands.

    Men känner som du, tänk när våran knodd kommer <3 Snart Jagerika, snart lyckas även vi <3 :)


    Det är verkligen hur kul som helst och saknar det ibland! :) ja snart är det våran tur! :D tar du en eller två tabletter av glandinet? Det har du säkert sagt men har glömt xD
  • Honsomlängtar

    Testet som jag tog igår vid kl 17 måste va positivt då de har gått ner idag. Så frågan e och hoppas verkligen att våra sexstunder räcker

    17/2 samlag

    18/2 samlag

    19/2 samlag dock utan utlösning och sen starkast ägglossning

    20/2 samlag.

    Jag hoppas verkligen dessa dagar räcker :'(

  • Funderar81
    Geranium skrev 2019-02-20 16:22:02 följande:

    Ar det nagon har i traden som knaprar tillskott sasom folsyra och liknande for att "boosta"? Fragar av ren nyfikenhet :) Jag borjade med folsyra for drygt tva veckor sedan, samt D-vitamin och Omega-3. Aven om det ar ren och skar placebo att det eventuellt kan boosta sa kan det aldrig skada tanker jag.


    Hejsan, folsyra hör till de viktigaste för graviditeten, inte för att 'bli gravid', men för att förbättra fostrets utveckling. Många börjar ta de redan 3 mdr före första försöket.
Svar på tråden BIM Mars 2019