• Anonym (frökenfia)

    Är gifta kollegan intresserad?

    Började på nytt jobb för några månader sedan. En av de manliga kollegerna visar ett stort intresse för att prata med mig, väntar gärna in mig för att äta lunch, håller upp dörren och är väldigt rar. Verkar ibland lite nervös och tafatt. Men vet inte om det sån han är, eftersom vi inte känt varandra speciellt länge, eller om det är för att han är smått intresserad av mig och blir nervös när vi pratar.

    Sedan förra helgen har jag inte kunnat sluta tänka på honom, jag känner mig hela tiden nervös och har pirr i magen och det känns plågsamt när vi inte ses. Han är 10 år äldre än mig men vi är båda vuxna. Dock är vi båda gifta och har barn. Jag älskar min familj men äktenskapet har väl varit sådär på sista tiden. Känner mig hemsk mot min man, det här har aldrig hänt mig tidigare och skäms nåt fruktansvärt över dessa känslor så vågar inte prata med någon jag känner om det.

    Vad ska jag ta mig till? Ska jag bara låta det vara eller ta tag i saken och fråga rakt ut?

  • Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?
  • frökenfia
    Anonym (55) skrev 2019-09-14 14:41:16 följande:

    TS, har följt din tråd lite till och från. Var själv i din sits för något år sedan och är idag nyskild. Som din man beter sig, och som du beskriver dina känslor för honom så tycker jag utan tvekan att du bör lämna honom. Jag kände att jag kunde stå ut med mycket från min mans sida, men när jag knappt längre kunde se eller röra honom pga mina känslor av förakt mot honom så var separationen oundviklig. Jag är idag väldigt glad att jag tog steget att bryta.

    Önskar dig styrka och mod att lämna du också.

    Och kollegan -tvärtemot vad vissa andra skriver tror jag visst att han kan vara seriöst intresserad. Inte alla som tar initiativ till kontakt enbart för ?skojs skull? när de är upptagna. Vissa måste vara seriöst intresserade för att ta sig över en sådan moralisk gräns. Jag har själv alltid varit väldigt rabiat mot otrohet, tills den dagen jag blev störtkär i en annan man och han förklarade sin kärlek för mig. Det hade jag aldrig trott om någon av oss. Vi inledde en känslomässig relation, men gick aldrig över den fysiska gränsen. Dock skulle jag aldrig ha flörtat med någon annan utan att ha så starka känslor.

    Till er som gillar att fördöma andra: jag säger inte att något är mer eller mindre moraliskt försvarbart, bara att vissa är ?players? medan andra helt enkelt råkar bli kära.


    Tack för att du delar med dig av din historia. Hoppas du är lyckligare idag.
  • frökenfia
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-09-17 22:07:47 följande:

    Hej frökenfia, hur går det? Jag vet hur svårt det kan vara, jag vet hur det ena dagen är solklart och nästa dag är allt omkullkastat. Att det som borde vara så lätt ändå lik förbannat kan bli svårt. Och att det är väldigt lätt att ge råd, men att man måste känna eller vilja det själv för att lyssna. Så, hur går det?


    Det går väl sådär. Jag försöker ta avstånd genom att prata mindre med honom, verka upptagen när han pratar med mig och ibland tror jag att han måste tycka jag är skitjobbig som i ena stunden är 110% närvarande för att sedan växla till att verka helt ointresserad. Jag har inga problem med att prata med andra kollegor så han kanske tom blivit svartsjuk, vad vet jag. Han stannar inte längre lika ofta till sist med mig som förut. Nånstans gör det ont och jag undrar vad jag gjort för fel. Men han kanske har förstått hela grejen och vill hjälpa. Jag vet inte.

    Jag kommer låta tiden gå utan att göra något. Min värsta mardröm är att behöva köpa en present till kollegan i julklapp när vi kör ?Secret Santa?. Hur döljer man sina känslor i en sån situation? Har spelat mycket teater för att inte visa mina känslor men undrar om jag kommer kunna fortsätta så i all evighet. Jag vill ju inget hellre än att smeka hans kind, vara i hans famn och säga hur mycket jag tycker om honom och hur rätt vi är för varandra.

    Känslorna för mannen är fejkade. Men vårt barn kan inte få uppleva en skilsmässa. Hen är så lycklig när vi är tillsammans och att förstöra den bilden av en familj skulle vara mitt livs största misstag.
  • Anonym (55)
    frökenfia skrev 2019-09-19 09:36:46 följande:

    Tack för att du delar med dig av din historia. Hoppas du är lyckligare idag.


    Jag förlorade en dröm, den om livslång kärlek och en stark och trygg kärnfamilj. Men som livet utvecklade sig var det ändå oundvikligt och samtidigt vann jag tillbaka mig själv och makten över mitt eget liv. Och faktiskt föds nya drömmar... ja, jag är lyckligare än förut, bara lite mer ärrad av livet.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    frökenfia skrev 2019-09-19 09:54:55 följande:

    Det går väl sådär. Jag försöker ta avstånd genom att prata mindre med honom, verka upptagen när han pratar med mig och ibland tror jag att han måste tycka jag är skitjobbig som i ena stunden är 110% närvarande för att sedan växla till att verka helt ointresserad. Jag har inga problem med att prata med andra kollegor så han kanske tom blivit svartsjuk, vad vet jag. Han stannar inte längre lika ofta till sist med mig som förut. Nånstans gör det ont och jag undrar vad jag gjort för fel. Men han kanske har förstått hela grejen och vill hjälpa. Jag vet inte.

    Jag kommer låta tiden gå utan att göra något. Min värsta mardröm är att behöva köpa en present till kollegan i julklapp när vi kör ?Secret Santa?. Hur döljer man sina känslor i en sån situation? Har spelat mycket teater för att inte visa mina känslor men undrar om jag kommer kunna fortsätta så i all evighet. Jag vill ju inget hellre än att smeka hans kind, vara i hans famn och säga hur mycket jag tycker om honom och hur rätt vi är för varandra.

    Känslorna för mannen är fejkade. Men vårt barn kan inte få uppleva en skilsmässa. Hen är så lycklig när vi är tillsammans och att förstöra den bilden av en familj skulle vara mitt livs största misstag.


    Usch, jag vet hur jobbigt det kan vara. Även om man vill ta avstånd, och gör det, påverkas man när man upplever att det känns som att HAN tar avstånd. Fast man vet att det borde vara det bästa och det man själv gör. Och att inte veta vad den andre tänker gör ju att man hittar på massa olika anledningar istället för att veta, teorier hit och dit. Sjukt jobbigt det också.
  • frökenfia
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-09-19 18:57:09 följande:

    Usch, jag vet hur jobbigt det kan vara. Även om man vill ta avstånd, och gör det, påverkas man när man upplever att det känns som att HAN tar avstånd. Fast man vet att det borde vara det bästa och det man själv gör. Och att inte veta vad den andre tänker gör ju att man hittar på massa olika anledningar istället för att veta, teorier hit och dit. Sjukt jobbigt det också.


    Idag kom jag in alldeles försent och hann knappt se åt hans håll. Mot slutet av dagen gick han tidigare än mig och våra blickar hade inte mötts på hela dagen. Men när han skulle säga hejdå och jag tittade upp från mitt skrivbord möttes våra blickar och den där vänliga blicken och leendet som typ säger ?jag vet allt? såg rakt in min själ. Det var ett fint ögonblick.

    Samtidigt beter sig mannen ?exemplariskt? och även om jag inte vill vara nära honom tänker jag att det är det jag har att nöja mig med för tillfället. Om jag orkar göra något åt saken kanske det blir skilsmässa framöver.
  • frökenfia

    Vet att många som följt och skrivit i tråden är trötta på mitt velande fram o tillbaka. Ni som inte orkar följa mitt liv kan med gott samvete avfölja tråden. Jag väljer att skriva här för att jag inte har någon att prata med mina problem om och på något sätt känns det skönt att få skriva av sig då och då. Och om någon vill kommentera eller skriva till mig är det välkommet.

    På sista tiden har jag varit väldigt nedstämd. Tror att när alla papper gällande utmätningen kom blev alla mannens misstag så mycket tydligare och känslan av besvikelse oundviklig. Han är en ?fantastisk? man och far egentligen. Men jag kan och vill inte se det just nu. Har gått ett par veckor utan någon slags intimitet. Förut kunde jag ändå ligga med honom trots känslorna för kollegan. Men nu kan jag inte ens det, och har ingen sexlust öht längre. Och trots att jag ?dämpat? känslorna för kollegan och undvikit honom är det som om vi ?hittat tillbaka? till varandra igen. Vi samtalar om vardagliga saker, skrattar mycket tillsammans... Det kommer nog bli fler samtal på kontoret efter jobbet vill jag tro. Jag kanske blir den som stjäl någon annans man ändå. Jag kanske visst kan få det jag vill ha om jag anstränger mig lite mer. Men vad blir konsekvenserna av det i framtiden... är jag beredd att leva med det? Kanske är jag det ändå. Eller kanske inte...

  • Anonym (Villmenfårinte)
    frökenfia skrev 2019-09-24 19:28:41 följande:

    Vet att många som följt och skrivit i tråden är trötta på mitt velande fram o tillbaka. Ni som inte orkar följa mitt liv kan med gott samvete avfölja tråden. Jag väljer att skriva här för att jag inte har någon att prata med mina problem om och på något sätt känns det skönt att få skriva av sig då och då. Och om någon vill kommentera eller skriva till mig är det välkommet.

    På sista tiden har jag varit väldigt nedstämd. Tror att när alla papper gällande utmätningen kom blev alla mannens misstag så mycket tydligare och känslan av besvikelse oundviklig. Han är en ?fantastisk? man och far egentligen. Men jag kan och vill inte se det just nu. Har gått ett par veckor utan någon slags intimitet. Förut kunde jag ändå ligga med honom trots känslorna för kollegan. Men nu kan jag inte ens det, och har ingen sexlust öht längre. Och trots att jag ?dämpat? känslorna för kollegan och undvikit honom är det som om vi ?hittat tillbaka? till varandra igen. Vi samtalar om vardagliga saker, skrattar mycket tillsammans... Det kommer nog bli fler samtal på kontoret efter jobbet vill jag tro. Jag kanske blir den som stjäl någon annans man ändå. Jag kanske visst kan få det jag vill ha om jag anstränger mig lite mer. Men vad blir konsekvenserna av det i framtiden... är jag beredd att leva med det? Kanske är jag det ändå. Eller kanske inte...


    Varför bjuder du inte ut kollegan på en AW eller en lunch? Känner efter om tillfället att snacka ut då dyker upp?
  • frökenfia
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-09-25 17:45:07 följande:

    Varför bjuder du inte ut kollegan på en AW eller en lunch? Känner efter om tillfället att snacka ut då dyker upp?


    Drömde att han bjöd ut mig... tror inte jag vågar bjuda ut eller följa med på någon slags dejt ute. Känns som om man har alldeles för många ögon på sig... Jag är ensam hemma några dagar nästa vecka utan att behöva tänka på att komma hem tidigt osv så kanske det blir lite längre pratstund efter jobbet då, eller i bästa fall att han följer med hem...

    Jag märkte igår att trots att vi sagt hejdå och jag var påväg ut genom dörren skyndade han sig på med kläderna och fortsatte prata för att göra mig sällskap en bit. Fick också frågan om jag skulle åt hans håll, vilket jag aldrig ska annars och det vet han om.
  • frökenfia

    Någon som har tips på ett ?bra? sätt att berätta om mina känslor för kollegan? Idag gjorde jag nästan det. Känns som om jag hela tiden är påväg att säga ngt men sen gör jag det ändå inte. Vet inte ens hur man börjar en sån mening... jag gillar honom så mycket... Vill att han ska vara nära. Vill inte i värsta fall göra bort mig och få honom att ta avstånd...

  • Anonym (Villmenfårinte)
    frökenfia skrev 2019-09-30 19:24:46 följande:

    Någon som har tips på ett ?bra? sätt att berätta om mina känslor för kollegan? Idag gjorde jag nästan det. Känns som om jag hela tiden är påväg att säga ngt men sen gör jag det ändå inte. Vet inte ens hur man börjar en sån mening... jag gillar honom så mycket... Vill att han ska vara nära. Vill inte i värsta fall göra bort mig och få honom att ta avstånd...


    I vilket sammanhang var det idag? Pratar ni över skrivbordet eller ses ni enskilt?
Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?