• emphz

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • bonzo

    Ja en tablett är 2.5. Jag har läst på olika forum i USA och nästan alla börjar på 5 mg. Där heter Letrozol Femara.

  • qaswas122

    Vilken bra tråd!

    Jag har precis genomgått min första kur mer letrozol, enkel dos. Tyvärr verkar det som om min kropp inte reagerat över huvud taget. Han ordinerade samlag varannan dag, och att ta gravtest ändå om tre veckor, och vid negativt resultat börja om med provera.

    Någon som vet varför jag måste vänta i tre veckor innan jag börjar om processen? Vad jag kunde förstå på honom hade inte något ägg mognat alls..

  • Clemmentina
    qaswas122 skrev 2019-08-27 18:45:01 följande:

    Vilken bra tråd!

    Jag har precis genomgått min första kur mer letrozol, enkel dos. Tyvärr verkar det som om min kropp inte reagerat över huvud taget. Han ordinerade samlag varannan dag, och att ta gravtest ändå om tre veckor, och vid negativt resultat börja om med provera.

    Någon som vet varför jag måste vänta i tre veckor innan jag börjar om processen? Vad jag kunde förstå på honom hade inte något ägg mognat alls..


    Märkligt och vad tråkigt. Gjorde du ett vul nu och fick veta det? Kanske kunde han inte helt hundraprocentigt utesluta att äl inte har varit och vill ta det säkra före det osäkra.
  • qaswas122
    Clemmentina skrev 2019-08-27 19:59:31 följande:
    Märkligt och vad tråkigt. Gjorde du ett vul nu och fick veta det? Kanske kunde han inte helt hundraprocentigt utesluta att äl inte har varit och vill ta det säkra före det osäkra.
    Japp, gjorde vul där han inte kunde se något moget ägg. Han nämnde något om att han kunde se lite vätska, som kunde tyda på ägg äl varit eller att en cysta spruckit. Dock verkade det inte vara någon teori han trodde på, men en möjlighet.. Och isåfall måste ju äl ha skett under tiden jag fortfarande blödde. Jaja, nya tag om tre veckor! Trodde dock inte jag skulle bli så besviken som jag faktiskt blev.
  • Clemmentina
    qaswas122 skrev 2019-08-27 20:28:55 följande:

    Japp, gjorde vul där han inte kunde se något moget ägg. Han nämnde något om att han kunde se lite vätska, som kunde tyda på ägg äl varit eller att en cysta spruckit. Dock verkade det inte vara någon teori han trodde på, men en möjlighet.. Och isåfall måste ju äl ha skett under tiden jag fortfarande blödde. Jaja, nya tag om tre veckor! Trodde dock inte jag skulle bli så besviken som jag faktiskt blev.


    Förstår det! Men han pratade inte om att justera dosen om du inte får äl av det du tog nu? Fråga det nästa gång för jag antar att du kommer göra vul då också!? Jag fick äl väldigt sent på cd23 min andra kur så det är inte omöjligt att få det.
  • Lunne
    bonzo skrev 2019-08-27 18:25:11 följande:

    Ja en tablett är 2.5. Jag har läst på olika forum i USA och nästan alla börjar på 5 mg. Där heter Letrozol Femara.


    Jag fick 2 tabletter per dag i första kuren, men då mognade ett ägg i varje äggstock så till nästa sänkte läkaren till en tablett per dag.
  • bonzo

    Har ni också molvärk i magen efter ägglossning? Första kuren avklarad och utslag på lh-testet redan dag 10. Nu efter ägglossningen har jag molvärk....

  • Nicciz
    bonzo skrev 2019-09-03 13:11:00 följande:

    Har ni också molvärk i magen efter ägglossning? Första kuren avklarad och utslag på lh-testet redan dag 10. Nu efter ägglossningen har jag molvärk....


    Jag får mycket mer molvärk nu när jag ätit Letrozol ån innan. Det börjar redan någon dag innan ÄL och håller i sig i några dagar efter ÄL. Hur långt efter ÄL är du?
  • bonzo

    Bara 4 dagar efter ägglosnning ... så segt att vänta. Börjar tappa hoppet om att det kommer att funka. Är ju redan 41 år. Så äggen är väl gamla. Funderat på äggdonation ifall det inte har hänt något tills jag fyller 42. Eller en omgång ivf ifall jag orkar gå igenom det...

  • Anonym (Sara11)

    Skulle börjar med letrozol nu denna månad. Var jättepeppad för detta. Men de visade sig att jag har en cysta på äggstocken. Kan inte börja förrän tidigast december sa min gynekolog. Jag ska bara vänta tills den spricker säger han. Känns ju inte alls kul. Spricker den inte så är det titthålsoperation som gäller. Så ja, hur jag ska orka med denna väntan. Barnlöshet handlar om att vänta. Vänta på plus, läkarbesök, undersökningar, mens och ägglossning hit och dit, och nu måste jag vänta på att cystan spricker.

    Håller iaf tummarna för er andra som börjat med letrozol!

Svar på tråden Letrozol - följas åt?