• emphz

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Anonym (Längtareftertvåan)
    amandakollb skrev 2020-05-29 13:52:06 följande:

    nej vad tråkigt att höra :/ men förhoppningsvis ska det fungera nu med en sänkning av dosen och så får vi hålla tummarna på onsdag att det ser fint ut! så jobbigt när man inte hittar rätt dos! är ju jobbigt när det bara "försvinner" cykler när man måste testa sig fram och om det inte funkar.. 

    vet inte riktigt, tog ovitrelle i tisdags em men har fortf inte fått någon temphöjning så hoppas verkligen jag får det imorgon så jag vet att äl har varit.. är lite orolig att vi har haft för lite sex också, min sambo har varit borta osv. hade endast sex på dagen för ovitrelle samt dagen efter (är ju iofs då läkaren säger att man ska ha sex) men jag tror jag får äl efter mer än 48 h och då hade vi inte sex..


    Ja, jag hopps verkligen det - även om sannolikheten inte känns så stor... ????

    Åh, håller tummarna att du hade ÄL ändå och att ni lyckades tajma in det. Sex före ÄL är ju också effektivt om det skulle vara så att den kom senare!
  • amandakollb
    Anonym (Längtareftertvåan) skrev 2020-05-29 14:02:46 följande:

    Ja, jag hopps verkligen det - även om sannolikheten inte känns så stor... ????

    Åh, håller tummarna att du hade ÄL ändå och att ni lyckades tajma in det. Sex före ÄL är ju också effektivt om det skulle vara så att den kom senare!


    Idag höjdes tempen ordentligt så nu har jag haft äl verkar de som! Du får uppdatera oss på onsdag hur det går på nästa vul!:)
  • Anonym (Längtareftertvåan)
    amandakollb skrev 2020-05-30 10:53:51 följande:

    Idag höjdes tempen ordentligt så nu har jag haft äl verkar de som! Du får uppdatera oss på onsdag hur det går på nästa vul!:)


    Härligt! Här vaknade jag med en brun flytning i morse så nu har nästan allt hopp övergett mig ???? Vi sänkte ju dosen på Gonal-F sist för att undvika överstimulering men risken fanns att allt skulle stanna av, och känns som det är vad som hänt.., För en brun flytning innan äl känns ju inte normal?
  • amandakollb
    Anonym (Längtareftertvåan) skrev 2020-06-02 07:12:02 följande:

    Härligt! Här vaknade jag med en brun flytning i morse så nu har nästan allt hopp övergett mig ???? Vi sänkte ju dosen på Gonal-F sist för att undvika överstimulering men risken fanns att allt skulle stanna av, och känns som det är vad som hänt.., För en brun flytning innan äl känns ju inte normal?


    Hm men är det inte ganska vanligt med mellanblödningar? Jag har aldrig fått de innan äl men jag får de typ alltid mellan äl och mens så förstår hur frustrerande de är! Kanske ring till läkaren och kolla vad de säger? Kan ju va fullt normalt när man tar sprutor!:)
  • light


    Vet att man inte kan lita på äl-tester med pco men vad tror ni om det här? Känns ju ändå som en ganska ?normal? stegring kring äl.. På de 3 sista har det varit blinkande smileys. Brukar inte märka av äl på andra sätt heller. Har lite känningar på ena sidan men kan ärligt talat inte avgöra om det är tarmarna eller nåt annat haha.. haft det hela morgonen iaf. Vi har sexat i 5 dagar i rad för att va på det säkra, och lär ju fortsätta några dagar till..
  • amandakollb
    Anonym (Längtareftertvåan) skrev 2020-06-02 07:12:02 följande:

    Härligt! Här vaknade jag med en brun flytning i morse så nu har nästan allt hopp övergett mig ???? Vi sänkte ju dosen på Gonal-F sist för att undvika överstimulering men risken fanns att allt skulle stanna av, och känns som det är vad som hänt.., För en brun flytning innan äl känns ju inte normal?


    Hur går det för dig?:)
  • amandakollb
    light skrev 2020-06-07 12:05:57 följande:

    Vet att man inte kan lita på äl-tester med pco men vad tror ni om det här? Känns ju ändå som en ganska ?normal? stegring kring äl.. På de 3 sista har det varit blinkande smileys. Brukar inte märka av äl på andra sätt heller. Har lite känningar på ena sidan men kan ärligt talat inte avgöra om det är tarmarna eller nåt annat haha.. haft det hela morgonen iaf. Vi har sexat i 5 dagar i rad för att va på det säkra, och lär ju fortsätta några dagar till..


    Är inte så bra på äl-tester men det ser ut som en bra stegring tycker jag :) är det dom testerna man till slut får en fast glad gubbe?
  • Anonym (Längtareftertvåan)
    amandakollb skrev 2020-06-07 21:23:03 följande:

    Hur går det för dig?:)


    Behandlingen hade stannat av, blev en ordentligare blödning... Men det positiva var att slemhinnan stöttes ut så nu är jag redan igång med en ny cykel igen och tar Gonal-F.

    Hur går det för dig? Har du något besök eller är det bara att invänta test?
  • amandakollb
    Anonym (Längtareftertvåan) skrev 2020-06-07 22:31:52 följande:

    Behandlingen hade stannat av, blev en ordentligare blödning... Men det positiva var att slemhinnan stöttes ut så nu är jag redan igång med en ny cykel igen och tar Gonal-F.

    Hur går det för dig? Har du något besök eller är det bara att invänta test?


    Okej vad bra att slemhinnan följde med och att du kan påbörja en ny cykel! Jag är på ovitrelle+13 och testade både igår och imorse och helt negativa test så ställer in mig på att det inte blev något denna månad heller. Så deppig :(
Svar på tråden Letrozol - följas åt?