• emphz

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Asplövet18

    Herregud förlåt, mitt nätverk är lite trögt så jag tror det var därför det blev alldeles för många lika dana inlägg.

  • amandakollb
    Asplövet18 skrev 2020-06-08 08:39:28 följande:

    Är det någon här som äter letrozol "på egen hand" pga corona? Som testar trots att ni ej får något vul? :) 


    nej inte nu men jag kommer att göra det under juli månad (om det inte tagit sig innan dess) då min klinik har stängt då. får fortsätta med dubbeldos letrozol men får inte ta ovitrelle då jag inte kan göra något vul. vad funderar du på? :)
  • light
    amandakollb skrev 2020-06-07 21:24:57 följande:

    Är inte så bra på äl-tester men det ser ut som en bra stegring tycker jag :) är det dom testerna man till slut får en fast glad gubbe?


    Ja precis, det är ett sånt test. testade idag också och fortfarande blinkar den bara och test-strecket är svagare än igår.. Blir inte klok.
  • amandakollb
    light skrev 2020-06-08 09:55:45 följande:
    Ja precis, det är ett sånt test. testade idag också och fortfarande blinkar den bara och test-strecket är svagare än igår.. Blir inte klok.
    hm vad konstigt! du kanske får fortsätta testa så kanske det blir fast snart :) 
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-08 08:44:52 följande:
    nej inte nu men jag kommer att göra det under juli månad (om det inte tagit sig innan dess) då min klinik har stängt då. får fortsätta med dubbeldos letrozol men får inte ta ovitrelle då jag inte kan göra något vul. vad funderar du på? :)

    Ok tack för svar!


    Nej för min har stängt och jag "får " inte äta de på egen hand (Har dock ingen ovitrelle), men denna cykel gör jag det ändå...

  • amandakollb
    Asplövet18 skrev 2020-06-08 10:33:09 följande:

    Ok tack för svar!


    Nej för min har stängt och jag "får " inte äta de på egen hand (Har dock ingen ovitrelle), men denna cykel gör jag det ändå...


    har du testat letrozol innan och följt upp med vul? om det var rätt dos då så skulle jag nog ha kört på utan jag med :) 
  • akalei
    Asplövet18 skrev 2020-06-08 10:33:09 följande:

    Ok tack för svar!

    Nej för min har stängt och jag "får " inte äta de på egen hand (Har dock ingen ovitrelle), men denna cykel gör jag det ändå...


    Hur har dina resultat varit tidigare cykler med Letrozol?

    Verkar som många läkare tycker att om man fått bra resultat (inga cystor, lagom antal mogna blåsor) ett par cykler på samma dos så kan man köra utan VUL någon gång.
Svar på tråden Letrozol - följas åt?