• emphz

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • akalei
    Hews skrev 2020-09-25 15:02:54 följande:

    Grattis till dig! <3


    Anonym (C) skrev 2020-09-25 16:56:33 följande:

    Så himla roligt. Vilken vecka är du i? :) Jag har fortfarande svagt plus och 10 dagar sedan sprutan i morgon så vi får se hur de går för mig


    Tack!! Känns helt overkligt. Är i 5+2 idag så väldigt tidigt ännu :)
  • Truuly

    Hur går det för er tjejer?

    Jag är på äl+5/6 och känner absolut ingenting. Vet att det är tidigt. Men det bara känns så.. Min tempkurva ser ungefär ut som alla mina andra icke-gravid kurvor än så länge.

    Känns så deppigt.

    Enligt NC så hade jag äl samma dag som jag var på vul. Skedde tidigare än läkaren trodde. Men jag själv gissar på dagen efter.

  • Mikkans
    Truuly skrev 2020-09-29 08:53:11 följande:

    Hur går det för er tjejer?

    Jag är på äl+5/6 och känner absolut ingenting. Vet att det är tidigt. Men det bara känns så.. Min tempkurva ser ungefär ut som alla mina andra icke-gravid kurvor än så länge.

    Känns så deppigt.

    Enligt NC så hade jag äl samma dag som jag var på vul. Skedde tidigare än läkaren trodde. Men jag själv gissar på dagen efter.


    Jag är mitt under ägglossning. Var på vul idag och blåsan var tom. Sen börjar två veckors väntande i en evighet!

    Vad sa läkaren på VUL? Hade ägglossning skett då? Eller jag förstår inte, haah:)
  • Truuly
    Mikkans skrev 2020-09-29 17:46:26 följande:

    Jag är mitt under ägglossning. Var på vul idag och blåsan var tom. Sen börjar två veckors väntande i en evighet!

    Vad sa läkaren på VUL? Hade ägglossning skett då? Eller jag förstår inte, haah:)


    Aha vilken cd är du på? Ja väntan är jobbig. Jag har ca 1 vecka kvar till bim och känner inte mig så hoppfull :(

    Jag var på vul förra ons (fick positivt ältest redan dagen innan men den blev starkare ons morgon) , hade då en äggblåsa på 17mm. Läkaren sa att jag skulle ta ovitrelle på fredagen. Men redan samma kväll kände jag av ägglossningen och morgonen därpå hade tempen stigit lite.

    Men äl sker väl tidigast 24h efter positivt ältest? Så känns förvirrande att äl skedde redan samma dag som starkt test , plus att äggblåsan bara var 17mm. Så jag tror nog mer på att äl blev på torsdagen..
  • Javelina

    Hej, jag har använt mig av letrozol en enda gång vid ett ivf-försök. En äggblåsa växte och jag fick ovitrelle för att den skulle släppa. (har pco och väldigt sällan egen äl). Tyvärr lyckades inte ivf:en och vi ska försöka själva ett par månader med hjälp av letrozol.

    Min fråga är om ni går på vul vid varje ny cykel eller är det endast första gången? Jag fick till svar att jag skulle använda äl-stickor men de kan missvisa när man har pco...

    Lycka till alla som kämpar!

  • Anonym (C)

    Till er som prövat Letrozol och ovitrelle förut, när fick ni mens efter sprutan? Jag är på dag 14 idag, ingen mens och bara fått jätte svagt test med clearblue så ser det som negativt. 

  • light
    Javelina skrev 2020-09-30 11:03:25 följande:

    Hej, jag har använt mig av letrozol en enda gång vid ett ivf-försök. En äggblåsa växte och jag fick ovitrelle för att den skulle släppa. (har pco och väldigt sällan egen äl). Tyvärr lyckades inte ivf:en och vi ska försöka själva ett par månader med hjälp av letrozol.

    Min fråga är om ni går på vul vid varje ny cykel eller är det endast första gången? Jag fick till svar att jag skulle använda äl-stickor men de kan missvisa när man har pco...

    Lycka till alla som kämpar!


    Jag fick inte gå på vul alls, skulle testa med äl-stickor och det har funkat för mig båda gångerna, blivit gravid på första försöken. Har haft äl ganska exakt en vecka efter att jag tagit sista tabletten. Har haft sex från 3 dagar innan äl till dagen efter äl typ. Jag använde clearblues digitala test med smileygubbe. En av gångerna fick jag ingen fast smiley utan den blinkade i flera dagar bara, men blev gravid ändå. Denna gången fick jag fast smiley. Jag har också känt mig väldigt uppblåst och lite molande värk på äl-dagen så har vetat att vi prickat rätt ändå.. 

    Så alltså den gången jag inte fick nån fast smiley kanske var missvisande pga min pco men jag fick ju ändå en indikation och körde på :)
  • Hews
    Truuly skrev 2020-09-29 08:53:11 följande:

    Hur går det för er tjejer?

    Jag är på äl+5/6 och känner absolut ingenting. Vet att det är tidigt. Men det bara känns så.. Min tempkurva ser ungefär ut som alla mina andra icke-gravid kurvor än så länge.

    Känns så deppigt.

    Enligt NC så hade jag äl samma dag som jag var på vul. Skedde tidigare än läkaren trodde. Men jag själv gissar på dagen efter.[/quote

    [quote=80672380][quote-nick]Truuly skrev 2020-09-29 08:53:11 följande:[/quote-nick]Hur går det för er tjejer?

    Jag är på äl+5/6 och känner absolut ingenting. Vet att det är tidigt. Men det bara känns så.. Min tempkurva ser ungefär ut som alla mina andra icke-gravid kurvor än så länge.

    Känns så deppigt.

    Enligt NC så hade jag äl samma dag som jag var på vul. Skedde tidigare än läkaren trodde. Men jag själv gissar på dagen efter.


    Jag var på vul idag (cd 12). Liten äggblåsa på 12 mm precis som första och förra gången m letrozole. Den gången utvecklades inte ägget och jag fick inte mens förrän 3 månader senare med hjälp av primolut... Ska på nytt vul på måndag för att se om det växer, men med uppmaning att ligga i helgen för att inte missa OM det växer. Annars blir det primolut och sen dubbel dos letrozol :/
  • Truuly
    Anonym (C) skrev 2020-09-30 11:12:41 följande:

    Till er som prövat Letrozol och ovitrelle förut, när fick ni mens efter sprutan? Jag är på dag 14 idag, ingen mens och bara fått jätte svagt test med clearblue så ser det som negativt. 


    Jag har tagit ovitrelle vid 2 tillfällen, och det jag märkte då var att min mens blev 1-2dagar försenad. Inte helt säkert att det beror på ovitrelle.
    Hews skrev 2020-09-30 12:33:52 följande:

    Jag var på vul idag (cd 12). Liten äggblåsa på 12 mm precis som första och förra gången m letrozole. Den gången utvecklades inte ägget och jag fick inte mens förrän 3 månader senare med hjälp av primolut... Ska på nytt vul på måndag för att se om det växer, men med uppmaning att ligga i helgen för att inte missa OM det växer. Annars blir det primolut och sen dubbel dos letrozol :/


    Hoppas att den växer till nästa vul!
  • Javelina
    light skrev 2020-09-30 12:04:20 följande:

    Jag fick inte gå på vul alls, skulle testa med äl-stickor och det har funkat för mig båda gångerna, blivit gravid på första försöken. Har haft äl ganska exakt en vecka efter att jag tagit sista tabletten. Har haft sex från 3 dagar innan äl till dagen efter äl typ. Jag använde clearblues digitala test med smileygubbe. En av gångerna fick jag ingen fast smiley utan den blinkade i flera dagar bara, men blev gravid ändå. Denna gången fick jag fast smiley. Jag har också känt mig väldigt uppblåst och lite molande värk på äl-dagen så har vetat att vi prickat rätt ändå.. 

    Så alltså den gången jag inte fick nån fast smiley kanske var missvisande pga min pco men jag fick ju ändå en indikation och körde på :)


    Tack för svar!

    Vad olika det verkar vara, en del går på en massa vul och har jättekoll. Många verkar dessutom spola äggledarna, inget som nämnts för mig heller. Kanske blir aktuellt senare.

    Går man alltid på vul om man ska ta Ovitrelle? Eller räcker äl-tester där med?

    Efter hela ivf-köret med all info och protokoll hit och dit känner jag mig rätt utelämnad nu. Men jag ska ge letrozol en ärlig chans. Läste att man kan kombinera det med bisolvon och varför inte liksom, ska inte ens dricka en kopp kaffe när jag börjar med pillren. Vore ett mirakel om det fungerar.
Svar på tråden Letrozol - följas åt?