• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Goose01
    light skrev 2020-10-11 09:40:18 följande:

Nej hinnan är rund och mäter rätt vecka så på den ser det inte ut som ett missfall. Vi gör tidigt vul pga att jag haft upprepade missfall och att jag även i denna grav haft 2 blödningar. Hon sa på senaste vul ?du är fortfarande gravid men jag blir inte lugn förrän jag ser ett foster?. Sen sa hon att jag skulle komma tillbaks nästa vecka precis när jag vill. Behövde inte boka en tid eftersom det var fullt men jag skulle komma in så tar hon mig mellan 2 patienter bara. Det känns ju skönt att veta iaf.

Hej!

Har du hunnit vara och kolla hur det det ut?
  • Goose01

Vi fick just makens spermaprov på 1177...det såg inte ljust ut. Har känt på mig det enda sedan första början..får se om han får göra ett nytt prov eller om vi bara ska avvakta i två månader för att få göra en ivf sen..usch nu ska man kunna sova också med alla tankar.

• Truuly
    Goose01 skrev 2020-10-13 23:46:21 följande:

Vi fick just makens spermaprov på 1177...det såg inte ljust ut. Har känt på mig det enda sedan första början..får se om han får göra ett nytt prov eller om vi bara ska avvakta i två månader för att få göra en ivf sen..usch nu ska man kunna sova också med alla tankar.

Hur såg provet ut?

Jag tyckte inte heller min mans provsvar verkade så jättebra. Visst godkänd men verkade mer ligga på gränsen. Men enligt ena läkaren så var det suuuperbra. :/ men när en annan läkare kollade på det så sa han att det är bättre att ligga varannan dag än varje dag pga att han har lite spermievolym.
  • Goose01

Han hade 11 i sperma mängd och referens låg på 16.. resten av värdena va bra. Volym va på 2.9 o referens där va 3.0 den va % siffrorna på omkring 60 o referens omkring 30 så det såg ju bra ut..men lät som väldigt lite antal spermier.

• Truuly
    Goose01 skrev 2020-10-14 10:38:53 följande:

Han hade 11 i sperma mängd och referens låg på 16.. resten av värdena va bra. Volym va på 2.9 o referens där va 3.0 den va % siffrorna på omkring 60 o referens omkring 30 så det såg ju bra ut..men lät som väldigt lite antal spermier.

11 milj?

Allt annat ser ju bra ut så det är nog ingen fara :) Så länge det är bra rörlighet på spermierna så ska det nog inte påverka antalet spermier. Behövs ju bara 1 ;) Stod det nåt om rörligheten?

kommer ni träffa läkaren och gå igenom provsvaren så kanske du kan känna dig lite lugnare?
  • Goose01

De har haft svaren i över en v..men nu tvingade jag maken att gå dit så läkaren ska ringa honom idag eller imorgon. Haha..det står bara antal spermier 11 vet inte vad det betyder.. och att 60% har god rörlighet. Jag antar att det är 11 och några nollor bakom..hoppas jag iaf haha! Men referensen va 16 så det är ganska lågt iaf..stod längst ner på pappret att det va ett lågt antal spermier och att man rek att göra ett nytt prov.

• light
    Goose01 skrev 2020-10-13 22:36:37 följande:

Hej!

Har du hunnit vara och kolla hur det det ut?

Ja, var hos min läkare den 12:e och hon såg inget nytt, inget foster så hon sa att jag skulle komma tillbaka den 16:e (imorgon) igen. Men jag har haft ont i ena sidan magen, typ i ljumsken i flera dagar i kombination med spottings och och igår blev det värre så jag ringde till SÖS och dom tyckte jag skulle komma in till gynakuten. Gissa vad jag fick se efter 7 timmars väntetid: Ett perfekt litet tickande hjärta och ett foster på 6,1 mm och låg jättebra till i livmodern. Det såg jättefint ut sa hon! <3 Hon fattade inte alls hur min läkare kunde säga 2 dagar innan att det inte fanns nånting där för så mycket kan inte hända på två dagar.
  • Goose01

[quote=80703230][quote-nick]light skrev 2020-10-15 15:15:05 följande:[/quote-nick][/quote]

Åh! Stort stort grattis!!! <3

Svar på tråden Letrozol - följas åt?