• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • light
    Goose01 skrev 2020-10-11 07:17:44 följande:

Och där kom mensjäveln igen då. Usch jag är så trött på dessa letrozole kurerna. Är inne på kur nr 5nu. Det positiva är att det är två månader kvar tills vi kan gå över till o få köra ivf om vi vill.

Nej fy vad tråkigt :( Skit.
  • Mikkans
    Goose01 skrev 2020-10-10 20:01:45 följande:

Å va snabbt ni fick svar! Hoppas vi får veta på måndag då! Jag är på ägglossning + 11 idag. Så vi ligger nog ganska lika. Är inte bim när man har beräknad mens? Eller är det efter ägglossning? Haha jag kanske har missförstått. Jag har exakt samma känslor som vanligt innan mens så den kommer nog på ons. Dock har jag börjat jobba dagtid nu så jag har börjat tempa. Känns väldigt spännande. Idag gick jag dock från 36.8 till 36.7. Så den kanske är påväg nedåt nu. Håller tummarna för er!!

Jo precis, BIM är beräknad icke mens. Jag är på ÄL+13 så har bim om typ 2 dagar. Tkr lutealfasen kan variera 14-16 dagar cirka. Ligger fortfarande högt, 36.9 i temp och spända bröst. I övrigt är allt som vanligt:)
  • Goose01
    light skrev 2020-10-11 09:40:18 följande:

Nej hinnan är rund och mäter rätt vecka så på den ser det inte ut som ett missfall. Vi gör tidigt vul pga att jag haft upprepade missfall och att jag även i denna grav haft 2 blödningar. Hon sa på senaste vul ?du är fortfarande gravid men jag blir inte lugn förrän jag ser ett foster?. Sen sa hon att jag skulle komma tillbaks nästa vecka precis när jag vill. Behövde inte boka en tid eftersom det var fullt men jag skulle komma in så tar hon mig mellan 2 patienter bara. Det känns ju skönt att veta iaf.

Okej! Ja men det låter ju lovande ändå! Håller tummarna för dig!
  • Goose01
    Mikkans skrev 2020-10-11 13:10:43 följande:

Jo precis, BIM är beräknad icke mens. Jag är på ÄL+13 så har bim om typ 2 dagar. Tkr lutealfasen kan variera 14-16 dagar cirka. Ligger fortfarande högt, 36.9 i temp och spända bröst. I övrigt är allt som vanligt:)

Ok ja men då ligger vi lika! Jag vet inte om det va mensen som jag såg imorse..för nu har den lyst med total frånvaro sen det toalettbesöket. Är så less på dessa spottings. Får se om tempen sjunker ännu mer imorgon. Men nu börjar jag känna mig förkyld o febrig :/. Hoppas på den grav denna gången då! Får jag fråga hur ni legat denna gång? Hihi
  • Mikkans
    Goose01 skrev 2020-10-11 19:04:44 följande:

Ok ja men då ligger vi lika! Jag vet inte om det va mensen som jag såg imorse..för nu har den lyst med total frånvaro sen det toalettbesöket. Är så less på dessa spottings. Får se om tempen sjunker ännu mer imorgon. Men nu börjar jag känna mig förkyld o febrig :/. Hoppas på den grav denna gången då! Får jag fråga hur ni legat denna gång? Hihi

Åh fan så surt att bli sjuk!:( vad beror spottings på? Östrogenbrist?

Vi låg en dag innan ägglossning och en dag efter :) så varannan dag. Ni då, hur brukar ni göra?
  • Goose01
    Mikkans skrev 2020-10-11 21:34:48 följande:

Åh fan så surt att bli sjuk!:( vad beror spottings på? Östrogenbrist?

Vi låg en dag innan ägglossning och en dag efter :) så varannan dag. Ni då, hur brukar ni göra?

Jag vet faktiskt inte vad det beror på. Men jagvhar haft det senaste året iaf. Märkte att det försvann när jag åt lchf men då fick jag inte positiva Ägglossningstest förrän dag 19 o annars ägglossar jag innan dag 14 så jag struntade i det.

Vi ligger varannan dag fram till pos ägglossningssticka o då kör vi tre dagar i sträck..har funderat på om vi inte ska testa att va mer avhållsamma för o se om mängden kanske inte hinner återhämta sig hos maken..hihi..36.5 i temp nu imorse så den kommer väl snart! Jag ska jobba dagtid nu året ut så får se om det hjälper..
  • Mikkans
    Goose01 skrev 2020-10-12 07:28:58 följande:

Jag vet faktiskt inte vad det beror på. Men jagvhar haft det senaste året iaf. Märkte att det försvann när jag åt lchf men då fick jag inte positiva Ägglossningstest förrän dag 19 o annars ägglossar jag innan dag 14 så jag struntade i det.

Vi ligger varannan dag fram till pos ägglossningssticka o då kör vi tre dagar i sträck..har funderat på om vi inte ska testa att va mer avhållsamma för o se om mängden kanske inte hinner återhämta sig hos maken..hihi..36.5 i temp nu imorse så den kommer väl snart! Jag ska jobba dagtid nu året ut så får se om det hjälper..

Herregud att ni orkar! Hahah. Jag tkr det är en ren pärs med liggandet. Min tem sjönk till 36.68 idag och jag testade negativt så inväntar mensen bara.
  • Goose01
    Mikkans skrev 2020-10-12 08:25:15 följande:

Herregud att ni orkar! Hahah. Jag tkr det är en ren pärs med liggandet. Min tem sjönk till 36.68 idag och jag testade negativt så inväntar mensen bara.

Åh okej! :/ det va ju inte en jätte stor tempskiftning ändå? Räcker väl med att du sovit med öppen mun? alltså jag har blött en gång igår o så liiiite liiiite rosa idag..men båda gångerna endast då jag skött magen haha..så jag vette tusan om jag ska räkna det o ta letrozol imorgon..så less.
  • Mikkans
    Goose01 skrev 2020-10-12 16:35:50 följande:

Åh okej! :/ det va ju inte en jätte stor tempskiftning ändå? Räcker väl med att du sovit med öppen mun? alltså jag har blött en gång igår o så liiiite liiiite rosa idag..men båda gångerna endast då jag skött magen haha..så jag vette tusan om jag ska räkna det o ta letrozol imorgon..så less.

Oj svårt.. men är det klarrött?
  • Goose01
    Mikkans skrev 2020-10-12 20:36:43 följande:

Oj svårt.. men är det klarrött?

Nja ljus ljus rosa...alltså det är samma sak varje gång jag ska påbörja ny kur..att jag inte vet när jag ska räkna som första dag.
Svar på tråden Letrozol - följas åt?