• Ok1020

    BIM maj

    Har nu fått mens igen och startar därför den här tråden. Blir vårt 9e försök.

    BIM

    5/5 ok1020

  • Svar på tråden BIM maj
  • Enniie
    Oktoberflicka93 skrev 2019-05-10 13:03:58 följande:

    Ska jag tolka detta som positivt? :o Är på bim +3, men inte helt regelbunden cykel så det kan skilja några dagar hit eller dit.. Taget mitt på dagen..


    Jag tolkar det positivt.
  • Tjoppa12
    Oktoberflicka93 skrev 2019-05-10 13:03:58 följande:

    Ska jag tolka detta som positivt? :o Är på bim +3, men inte helt regelbunden cykel så det kan skilja några dagar hit eller dit.. Taget mitt på dagen..


    Kan ju inte vara något annat än positivt!! :D RFSU är ju inte bästa testen då dom spökar lite men ingen tvekan om att det där är positivt?? För starkt
  • LittleAngelbeat
    Oktoberflicka93 skrev 2019-05-10 13:03:58 följande:

    Ska jag tolka detta som positivt? :o Är på bim +3, men inte helt regelbunden cykel så det kan skilja några dagar hit eller dit.. Taget mitt på dagen..


    Hur många dagar är det sedan du hade ägglossning? Är själv på äl+7 idag och funderar när man som tidigast kan se på testerna?
  • Oktoberflicka93

    [quote=79617342][quote-nick]LittleAngelbeat skrev 2019-05-10 14:31:43 följande:[/quote-nick]Hur många dagar är det sedan du hade ägglossning? Är själv på äl+7 idag och funderar när man som tidigast kan se på testerna?[/

    Vet inte säkert, varken tempar eller kör ÄL-test. Men någon gång runt 23-24 april enligt appen. Testade på bim den 7/4, men då var det negativt, kanske en antydan till skugga, men inget jag tog som positivt..

  • lonelygirl92
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-10 14:31:43 följande:

    Hur många dagar är det sedan du hade ägglossning? Är själv på äl+7 idag och funderar när man som tidigast kan se på testerna?


    Runt 10-11 dagar efter ÄL kan man få positivt med lite tur, ytterst få som får utslag tidigare än så
  • annaBG

    Hej! Har följt er på håll sen jag tog ut min spiral i oktober. Har två barn sedan tidigare (6 redo 3 år). Idag är det BIM , hade lovat mig själv att vänta till imorgon lördag innan jag skulle testa, men kunde inte hålla mig.

  • Tjoppa12
    annaBG skrev 2019-05-10 15:28:46 följande:

    Hej! Har följt er på håll sen jag tog ut min spiral i oktober. Har två barn sedan tidigare (6 redo 3 år). Idag är det BIM , hade lovat mig själv att vänta till imorgon lördag innan jag skulle testa, men kunde inte hålla mig.


    Grattis !!
  • LittleAngelbeat
    lonelygirl92 skrev 2019-05-10 14:56:54 följande:

    Runt 10-11 dagar efter ÄL kan man få positivt med lite tur, ytterst få som får utslag tidigare än så


    Gäller det även om man har kort cykel tror du?

    Jag har bara 12dagar mellan äl och mensen nämligen. Hela cykeln är på 26dagar.
  • lonelygirl92
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-10 17:44:27 följande:

    Gäller det även om man har kort cykel tror du?

    Jag har bara 12dagar mellan äl och mensen nämligen. Hela cykeln är på 26dagar.


    Ja. Det är perioden mellan mens och ägglossning som varierar från kvinna till kvinna och, perioden mellan ägglossning och mens är i regel alltid 14 dagar. Det tar ju ett visst antal dagar för ägget att vandra i äggledaren och plantera sig i livmodern och börja producera HCG. Hur snabbt det går kan man omöjligt veta, Jag har då aldrig hört om någon som plussat 1 vecka efter ÄL. 10-14 dagar efter ÄL är det vanliga.
  • LittleAngelbeat
    lonelygirl92 skrev 2019-05-10 17:48:43 följande:

    Ja. Det är perioden mellan mens och ägglossning som varierar från kvinna till kvinna och, perioden mellan ägglossning och mens är i regel alltid 14 dagar. Det tar ju ett visst antal dagar för ägget att vandra i äggledaren och plantera sig i livmodern och börja producera HCG. Hur snabbt det går kan man omöjligt veta, Jag har då aldrig hört om någon som plussat 1 vecka efter ÄL. 10-14 dagar efter ÄL är det vanliga.


    Okej tack för svaret! Tar och väntar tills nästa vecka innan jag tar testet :D
Svar på tråden BIM maj