• HSOF

    Varför ska man rösta på socialdemokraterna

    Socialdemokraterna är Sveriges i särklass största parti även om det har krympt något de senaste 10 åren. Detta trots skandaler, lögner och svikna löften. Partiet har även enligt mig tappat bort sin politk och själ som de en gång i tiden skapades ifrån. Idag har man en mer kontraproduktiv politk som mer går ut på att smutskasta andra partier och deras åsiker.

    Trots detta så går drygt var 4e person och lägger sin röst på socialdemokraterna näst nästa söndag. För mig är detta väldigt märkligt, antingen så lever man kvar i dåtiden eller så vet dessa människor något vi andra inte vet?

    Vore intressant att få höra vad ni som lägger er röst på socialdemokraterna här inne har för motivering för att du röstar på just dem.

    Men kom ihåg att hålla en god ton även om det finns meningsskiljaktigheter. Debatt framför personangrepp och hat tack!

  • Svar på tråden Varför ska man rösta på socialdemokraterna
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2019-05-21 22:22:59 följande:
    Du vet att S centralt och SSU centralt med rätta har fördömt den antisionism som några skanderade i SSUs 1:maj-tåg
    Jag antar att de uteslutits ur partiet? Annars är dina ord lika lite värda som de hatramsor de vrålade på första maj.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Mr PacMan II
    Anonym (Ella) skrev 2019-05-24 16:48:13 följande:
    Bara ännu ett falskt påstående för att vilja rasera för S.
    S är inte bäst som du ylar. S är ansvariga för det misslyckade samhällsbygget. Trots skatter i världsklass krackelerar välfärden. Det är inte okej. Det är riktigt dåligt.
  • HSOF
    Mr PacMan II skrev 2019-05-24 21:02:50 följande:

    S är inte bäst som du ylar. S är ansvariga för det misslyckade samhällsbygget. Trots skatter i världsklass krackelerar välfärden. Det är inte okej. Det är riktigt dåligt.


    Precis samhällskontraktet är brutet för länge sedan. Och den dumma svensken knyter näven allt hårdare i fickan!
  • Anonym (Sara)
    Oschlaka skrev 2019-05-24 18:06:33 följande:

    S står för kärlek


    Du måste skämta. Haha
    Oschlaka skrev 2019-05-24 18:06:33 följande:

    S står för kärlek


  • Anonym (Ella)
    Mr PacMan II skrev 2019-05-24 21:02:50 följande:

    S är inte bäst som du ylar. S är ansvariga för det misslyckade samhällsbygget. Trots skatter i världsklass krackelerar välfärden. Det är inte okej. Det är riktigt dåligt.


    Mr PacMan II skrev 2019-05-24 21:02:50 följande:

    S är inte bäst som du ylar. S är ansvariga för det misslyckade samhällsbygget. Trots skatter i världsklass krackelerar välfärden. Det är inte okej. Det är riktigt dåligt.


    Det har jag inte märkt för egen del. S är bäst !
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Ella) skrev 2019-05-24 23:32:43 följande:

    Det har jag inte märkt för egen del. S är bäst !


    Jag klarar mig fint på mina pengar..så för mig är det S 4ever !
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Ella) skrev 2019-05-24 23:45:42 följande:

    Jag klarar mig fint på mina pengar..så för mig är det S 4ever !


    Vänta bara tills du går i pension så får vi se om du säger likadant då, att du klarar dig fint på dina pengar. Du blir en fattig pensionär som alla andra pensionärer i vårt samhälle som knappt har råd att äta.
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Sara) skrev 2019-05-24 23:50:41 följande:

    Vänta bara tills du går i pension så får vi se om du säger likadant då, att du klarar dig fint på dina pengar. Du blir en fattig pensionär som alla andra pensionärer i vårt samhälle som knappt har råd att äta.


    Nä men så synd då..ännu en påhittad lögn för att försöka sänka S..de som beklagar sig över dålig pension är de som är för märkvärdiga för att ansöka om bostadsbidrag..mig lurar du inte !
  • Mr PacMan II
    Anonym (Ella) skrev 2019-05-24 23:32:43 följande:
    Mr PacMan II skrev 2019-05-24 21:02:50 följande:

    S är inte bäst som du ylar. S är ansvariga för det misslyckade samhällsbygget. Trots skatter i världsklass krackelerar välfärden. Det är inte okej. Det är riktigt dåligt.


    Det har jag inte märkt för egen del. S är bäst !
    Du har alltså inte märkt att svenska ungdomar failar big time i PISA-undersökningarna?

    Har du märkt att det brinner, bombas och skjuts i orten?

Svar på tråden Varför ska man rösta på socialdemokraterna