• HSOF

    Varför ska man rösta på socialdemokraterna

    Socialdemokraterna är Sveriges i särklass största parti även om det har krympt något de senaste 10 åren. Detta trots skandaler, lögner och svikna löften. Partiet har även enligt mig tappat bort sin politk och själ som de en gång i tiden skapades ifrån. Idag har man en mer kontraproduktiv politk som mer går ut på att smutskasta andra partier och deras åsiker.

    Trots detta så går drygt var 4e person och lägger sin röst på socialdemokraterna näst nästa söndag. För mig är detta väldigt märkligt, antingen så lever man kvar i dåtiden eller så vet dessa människor något vi andra inte vet?

    Vore intressant att få höra vad ni som lägger er röst på socialdemokraterna här inne har för motivering för att du röstar på just dem.

    Men kom ihåg att hålla en god ton även om det finns meningsskiljaktigheter. Debatt framför personangrepp och hat tack!

  • Svar på tråden Varför ska man rösta på socialdemokraterna
  • Anonym (Ella)

    Jag tror i alla fall inte på det du skriver..en skenmanöver..behöver en ekonomisk rådgivare tror jag..

  • Anonym (Vem)
    Anonym (Sara) skrev 2019-05-25 09:42:51 följande:

    Alla pensionärer har inte rätt till bostadsbidrag heller, det görs individuella bedömningar. Om dom får bostadsbidrag så täcker det endå inte hela hyran och de har uppenbarligen inte råd att äta knappt.

    Väldigt respektlöst av dig att sitta och förneka verkligheten. Det är ett hån mot alla fattiga pensionärer.


    Det är framför allt tidigare deltidsarbetande kvinnor som har låga pensioner. De som stått utanför arbetslivet av olika anledningar och inte kan dela kostnader med någon.
  • Anonym (Ella)

    Var så god och sök ekonomisk rådgivining, ev. skuldsanering..byt till billigare boende..eller vad det nu kan vara som gör att det tryter i börsen..?

  • KillBill
    Anonym (Sara) skrev 2019-05-25 09:42:51 följande:
    Alla pensionärer har inte rätt till bostadsbidrag heller, det görs individuella bedömningar. Om dom får bostadsbidrag så täcker det endå inte hela hyran och de har uppenbarligen inte råd att äta knappt.

    Väldigt respektlöst av dig att sitta och förneka verkligheten. Det är ett hån mot alla fattiga pensionärer.

    Du kan väl ändå inte mena att pensionärer som är miljonärer (ja det finns även de som är det) ska ha rätt till bostadsbidrag? Sedan har fattiga pensionärer utöver garantipension och bostadsbidrag rätt till andra ersättningar såsom äldreförsörjningsstöd, särskilt bostadstillägg samt olika typer av tandvårdsbidrag. 

    Jag håller med om att det är sorgligt att det sinns pensionärer som ändå har svårt att leva på sin pension och därför måste avsättningarna till pensionssystemet ökas så att pensionerna kan höja i framtiden, det är ett krav som Socialdemokraterna driver.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Ella)

    Faktum är att för cirka ett och ett halvt år sedan gjordes det en höjning av pensionen för de med lägst inkomst..det är jag välinformerad om..

  • Mr PacMan II
    KillBill skrev 2019-05-25 11:29:21 följande:

    Du kan väl ändå inte mena att pensionärer som är miljonärer (ja det finns även de som är det) ska ha rätt till bostadsbidrag? Sedan har fattiga pensionärer utöver garantipension och bostadsbidrag rätt till andra ersättningar såsom äldreförsörjningsstöd, särskilt bostadstillägg samt olika typer av tandvårdsbidrag. 

    Jag håller med om att det är sorgligt att det sinns pensionärer som ändå har svårt att leva på sin pension och därför måste avsättningarna till pensionssystemet ökas så att pensionerna kan höja i framtiden, det är ett krav som Socialdemokraterna driver.


    Du kan väl ändå inte mena att den som jobbat i decennier ska behöva bostadsbidrag för att kunna leva på sin pension?
  • Liberté
    Mr PacMan II skrev 2019-05-25 21:39:54 följande:

    Du kan väl ändå inte mena att den som jobbat i decennier ska behöva bostadsbidrag för att kunna leva på sin pension?


    Planen är att du ska jobba tills du ligger för döden.. får du ingen pension finns det inget att klaga på.

    Peta upp pensionerna med några hundra samtidigt som du höjer åldern folk faktiskt kan gå i pension. Folk går på samma skit år efter år.
  • Mr PacMan II
    Liberté skrev 2019-05-25 23:16:46 följande:
    Planen är att du ska jobba tills du ligger för döden.. får du ingen pension finns det inget att klaga på.

    Peta upp pensionerna med några hundra samtidigt som du höjer åldern folk faktiskt kan gå i pension. Folk går på samma skit år efter år.
    Exakt, och det är stört omöjligt att få folk begripa hur totalt lurade de är.
  • Anonym (Borgarn)

    Löfven säger till Expressen att han är rädd för högerextremismen..

    Helt blind inför att han själv är partiledare för Sveriges i särklass mest antisemitiska parti!

    Något han och tidigare partiledare blundat för under lång tid.

    AVGÅ!!!

  • Anonym (Sara)
    Anonym (Borgarn) skrev 2019-05-26 10:26:15 följande:

    Löfven säger till Expressen att han är rädd för högerextremismen..

    Helt blind inför att han själv är partiledare för Sveriges i särklass mest antisemitiska parti!

    Något han och tidigare partiledare blundat för under lång tid.

    AVGÅ!!!


    Socialdemokraterna och company är vänsterextremister!
Svar på tråden Varför ska man rösta på socialdemokraterna