• Anonym (Korkad)

    Olyckligt, korkat, kär i en gift man.

    Jag har haft en relation med en gift man i ett år. Det hjälpte kanske mig efter en separation och jag visste från början om premisserna. Vi blev kära i varandra men han var tydlig med att han inte skulle lämna sin sambo och deras dotter för mig. Ändå fortsatte vi ses... Nu höll vi på att bli påkomna och han väljer då att avsluta med mig- såklart! Som sagt, jag visste om villkoren men det gör ont i mig. Det har gått en månad men jag kan inte sluta tänka på honom! Han saknar mig men väljer "sina tjejer". Är det meningen att det ska bli vi så kommer det bli vi säger han... Jag tror mig älska honom men funderar på om jag älskar och saknar grejen, att det här blir som en förlust för mig. Världens bästa sex var det i alla fall!

    Någon som gått igenom något liknande som vill bolla tankar?

  • Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.
  • smulpaj01
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-06-05 11:04:31 följande:

    Nu lägger du igen ord i min mun.kan du sluta med löjliga härskartekniker tack?

    "Nu är det så jag tolkade det" - då kallar jag det att du tolkar in i absurdum, för jag har inte ens skrivit något som ens i närheten kan tolkas som att jag skuldbelägger dig!

    Jag har inte försökt framställa "be bedragna" på något som helst sett. Det ENDA jag försökt göra är att INTE framställa otrogna som nattsvarta människor. 

    Jag tycker det är så otroligt löjligt att folk dömer andra ohörda - för något som itne ens är ett brott, och som är väääldigt vanligt. Jag gillar Olofs distinktion - att det är skillnad på att knulla runt mot att få känslor för någon annan.

    Det kan finnas tusen saker som gör att "otrogna" tvekar till att ta klivet. Inklusive rädslan för att ens partner kommer bli dödligt sårad. Så var det för min man - han ville inte göra henne ledsen. Hon var ingen dålig människa bara för atthon itne passade ihop med honom. Men hon vägrar ju konsekvent att se det så - precis som du Molly. 

    Det är säkert bekvämt att få tänka på dem som hemska, hemska människor. Men jag tycker du borde kunna inse att det KANSKE INTE VAR SÅ LÄTT för dem heller...

    Eller inte. Låt hatet sjuda! Tänk på honom som mannen som itne tog någon hänsyn alls till dig. Om du tror på det själv...

    Men du har inte lyckats svara på min fråga... Från hans nattsvarta själviska synvinkel, vad tjänade han på att vänta ett halvår på att lämna dig?


    Det är självklart inget fel i att få känslor för/bli kär i någon annan trots att man är i ett förhållande, det är det nog ingen som tycker?!

    MEN det finns inga försvar till att vara otrogen och svika den man lever med istället för att bryta upp, bli singel och därefter inleda något med förälskelsen. Eller är nya kärleken inte äkta utan bara en språngbräda så man måste hoppa i säng omgående innan älskaren/älskarinnan tröttnar? Varför annars så bråttom?

    Ja otrogna människor är nattsvarta på det sättet att de sviker, ljuger och bedrar den de säger sig älska. Men det är nog bara en tidsfråga innan du är den bedragna och då kanske även du kommer börja förstå och se annorlunda på saken.

    Om det är någon som knullar runt eller blir kär i nån ny gör ingen större skillnad för den som blir bedragen. I första fallet är det bara ett svin som är lätt att glömma, i det andra kan sveket vara utdraget under många år och tar möjligen djupare.
  • Anonym (suck)
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-06-05 11:04:31 följande:
    Nu lägger du igen ord i min mun.kan du sluta med löjliga härskartekniker tack?

    "Nu är det så jag tolkade det" - då kallar jag det att du tolkar in i absurdum, för jag har inte ens skrivit något som ens i närheten kan tolkas som att jag skuldbelägger dig!

    Jag har inte försökt framställa "be bedragna" på något som helst sett. Det ENDA jag försökt göra är att INTE framställa otrogna som nattsvarta människor. 

    Jag tycker det är så otroligt löjligt att folk dömer andra ohörda - för något som itne ens är ett brott, och som är väääldigt vanligt. Jag gillar Olofs distinktion - att det är skillnad på att knulla runt mot att få känslor för någon annan.

    Det kan finnas tusen saker som gör att "otrogna" tvekar till att ta klivet. Inklusive rädslan för att ens partner kommer bli dödligt sårad. Så var det för min man - han ville inte göra henne ledsen. Hon var ingen dålig människa bara för atthon itne passade ihop med honom. Men hon vägrar ju konsekvent att se det så - precis som du Molly. 

    Det är säkert bekvämt att få tänka på dem som hemska, hemska människor. Men jag tycker du borde kunna inse att det KANSKE INTE VAR SÅ LÄTT för dem heller...

    Eller inte. Låt hatet sjuda! Tänk på honom som mannen som itne tog någon hänsyn alls till dig. Om du tror på det själv...

    Men du har inte lyckats svara på min fråga... Från hans nattsvarta själviska synvinkel, vad tjänade han på att vänta ett halvår på att lämna dig?
    Sacka om att dra på sig offerkoftan... intressant att du verkar vara helt ok med att svika och ljuga, men om någon ifrågasätter det moraliska i det så börjas det genast gnällas härskartekniker och hat som sjuder....

    Möjligen tycker du själv att du inte alls tar otrohet i försvar, utan vill baaara ditten och baaara datten men för alla andra är ditt budskap väldigt tydligt.

    Och så börjar du återigen babbla om "orsaker" men verkar fortfarande inte kunna greppa att det inte spelar någon som helst roll vilken orsak man anser sig ha, det gör inte otrohet rätt för det. 

    Det är inte bekvämlighet att se människor som sviker, ljuger, sårar och förnedrar som assholes, det är en självklarhet för deras handlingar talar för sig självt. Däremot är det väldigt bekvämt att sitta och skylla ifrån sig på "orsaker" och "omständigheter" 

    Vilken fråga och vem har lämnat mig? Jag är man och så vitt jag vet har jag aldrig varit ihop med en annan man och heller aldrig blivit lämnad av någon man?
  • Anonym (suck)
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-06-05 11:05:08 följande:
    Bra nyanserat synsätt!

    Ni andra kan ta lärdom...
    Ta lärdom av vad? En trasig moralkompass? Oförmåga att förstå skillnaden mellan känslor och handlingar? Tro att känslor rättfärdigar skitbeteende?

    Nej tack!.
  • molly50
    Anonym (gift med min älskare!) skrev 2019-06-05 11:04:31 följande:
    Nu lägger du igen ord i min mun.kan du sluta med löjliga härskartekniker tack?

    "Nu är det så jag tolkade det" - då kallar jag det att du tolkar in i absurdum, för jag har inte ens skrivit något som ens i närheten kan tolkas som att jag skuldbelägger dig!

    Jag har inte försökt framställa "be bedragna" på något som helst sett. Det ENDA jag försökt göra är att INTE framställa otrogna som nattsvarta människor. 

    Jag tycker det är så otroligt löjligt att folk dömer andra ohörda - för något som itne ens är ett brott, och som är väääldigt vanligt. Jag gillar Olofs distinktion - att det är skillnad på att knulla runt mot att få känslor för någon annan.

    Det kan finnas tusen saker som gör att "otrogna" tvekar till att ta klivet. Inklusive rädslan för att ens partner kommer bli dödligt sårad. Så var det för min man - han ville inte göra henne ledsen. Hon var ingen dålig människa bara för atthon itne passade ihop med honom. Men hon vägrar ju konsekvent att se det så - precis som du Molly. 

    Det är säkert bekvämt att få tänka på dem som hemska, hemska människor. Men jag tycker du borde kunna inse att det KANSKE INTE VAR SÅ LÄTT för dem heller...

    Eller inte. Låt hatet sjuda! Tänk på honom som mannen som itne tog någon hänsyn alls till dig. Om du tror på det själv...

    Men du har inte lyckats svara på min fråga... Från hans nattsvarta själviska synvinkel, vad tjänade han på att vänta ett halvår på att lämna dig?
    Jag använder inga härskartekniker.  Jag skriver bara hur jag tolkade det du skrev.
    Om jag har misstolkat dig så kan vi väl bara lägga ner det. 

    Att man får känslor för någon annan än sin partner är det väl ingen som har haft något att invända emot.
    Det är väl vad man gör av det som kritiseras.
    Handlingen! Inte känslorna! 
    Det finns inget försvar för att inleda ett förhållande bakom ryggen på sin partner med någon annan.
    Och är det ens partners vän så kan man inte förvänta sig att man ska få några sympatier och en klapp på axeln.
    Det kanske fungerar så för dig. Men inte för alla andra.

    Du tror att bara för att jag blev sårad av mitt ec och min fd väninna så innebär inte det att jag låter hatet sjuda.
    Man kan känna sig sårad och sviken utan att blanda in hat.

    Vad han tjänade på det? Han fick väl både ha kakan och äta den kanske.
    Han hade tjänat mer på att vara ärlig mot mig från första början och lämnat mig innan han blev ihop med min väninna.
    Det hade jag haft betydligt lättare för att acceptera än alla hans lögner.
    Jag vägrade inte att inse faktum när jag väl fick veta sanningen,som du påstår. Jag gjorde det lätt för honom och lämnade honom direkt då.
    Det som gör det svårt att acceptera är lögnerna och sveket. Kan du verkligen inte förstå det?
  • molly50
    Anonym (suck) skrev 2019-06-05 11:21:54 följande:
    Sacka om att dra på sig offerkoftan... intressant att du verkar vara helt ok med att svika och ljuga, men om någon ifrågasätter det moraliska i det så börjas det genast gnällas härskartekniker och hat som sjuder....

    Möjligen tycker du själv att du inte alls tar otrohet i försvar, utan vill baaara ditten och baaara datten men för alla andra är ditt budskap väldigt tydligt.

    Och så börjar du återigen babbla om "orsaker" men verkar fortfarande inte kunna greppa att det inte spelar någon som helst roll vilken orsak man anser sig ha, det gör inte otrohet rätt för det. 

    Det är inte bekvämlighet att se människor som sviker, ljuger, sårar och förnedrar som assholes, det är en självklarhet för deras handlingar talar för sig självt. Däremot är det väldigt bekvämt att sitta och skylla ifrån sig på "orsaker" och "omständigheter" 

    Vilken fråga och vem har lämnat mig? Jag är man och så vitt jag vet har jag aldrig varit ihop med en annan man och heller aldrig blivit lämnad av någon man?
    Det var nog mig hon syftade på då det var mig hon citerade. 
  • Anonym (Korkad)

    För att uppdatera lite så ses vi igen... Han saknade mig (och jag honom) men säger att han inte kan ge mig det jag vill ha, trots att han också vill! Så, jag har sagt att jag nöjer mig med sex och det är också sant, för nu! Det är så mycket känslor mellan oss och är det meningen så kommer det bli vi. Eller så träffar jag någon annan, som kan ge mig allt, och då är det tack och hej till honom!

  • molly50
    Anonym (Korkad) skrev 2019-06-05 20:45:13 följande:

    För att uppdatera lite så ses vi igen... Han saknade mig (och jag honom) men säger att han inte kan ge mig det jag vill ha, trots att han också vill! Så, jag har sagt att jag nöjer mig med sex och det är också sant, för nu! Det är så mycket känslor mellan oss och är det meningen så kommer det bli vi. Eller så träffar jag någon annan, som kan ge mig allt, och då är det tack och hej till honom!


    Men varför utsätter du dig för det här när du vet att han inte kommer att kunna ge dig det du vill ha?
    Du gör dte ju bara värre för dig själv.
    Och din väninna verkar du ju inte bry dig särskilt mycket om.
  • Anonym (Korkad)
    molly50 skrev 2019-06-06 11:22:03 följande:

    Men varför utsätter du dig för det här när du vet att han inte kommer att kunna ge dig det du vill ha?

    Du gör dte ju bara värre för dig själv.

    Och din väninna verkar du ju inte bry dig särskilt mycket om.


    För att han kan ge mig tillräckligt!
  • molly50
    Anonym (Korkad) skrev 2019-06-06 11:59:57 följande:
    För att han kan ge mig tillräckligt!
    Men du tänker inte det minsta på din vän? Hur det kommer att bli för henne om sanningen kommer fram? (Vilket den tenderar att göra)
    Varför slösa bort tid på någon som varit så tydlig med att han inte kommer att lämna sin partner? Du kan ju riskera att missa den rätte.
    Inget illa ment,men hade hans känslor varit lika starka som dina så hade han varit ihop med dig nu och inte med din väninna.
  • smulpaj01
    molly50 skrev 2019-06-06 12:09:59 följande:

    Men du tänker inte det minsta på din vän? Hur det kommer att bli för henne om sanningen kommer fram? (Vilket den tenderar att göra)

    Varför slösa bort tid på någon som varit så tydlig med att han inte kommer att lämna sin partner? Du kan ju riskera att missa den rätte.

    Inget illa ment,men hade hans känslor varit lika starka som dina så hade han varit ihop med dig nu och inte med din väninna.


    Ts bryr sig inte ett skit om sin s.k "väninna", tvärtom önskar hon garanterat att väninnan kommer på hans otrohet så han blir utkastad och kommer krypande till sin simpla älskarinna som alltid kommer vara ett andrahands val - eller mindre. Men vissa (ts) nöjer sig med småsmulor...desperata kvinnor som har svårt att träffa män brukar agera så..
Svar på tråden Olyckligt, korkat, kär i en gift man.