• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Jooosen

    En fråga till er! Gonal f ska ju förvaras i kylen tills man öppnar en ny förpackning. Imorn kommer jag behöva börja på en ny penna. Ska vara borta i stan mellan typ 13 och fram tills jag brukar ja den (kl 21). Ringde kliniken men de har inga fler teletider.. kan man ha den utanför kylen så många timmar? Fan vilket meck!


    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Ölandstoka
    Jooosen skrev 2019-09-20 10:17:01 följande:

    En fråga till er! Gonal f ska ju förvaras i kylen tills man öppnar en ny förpackning. Imorn kommer jag behöva börja på en ny penna. Ska vara borta i stan mellan typ 13 och fram tills jag brukar ja den (kl 21). Ringde kliniken men de har inga fler teletider.. kan man ha den utanför kylen så många timmar? Fan vilket meck!


    Jag vill minnas att den ska vara i kylen oöppnad, att det går bra i rumstemperatur när du har börjat använda den. Står det kanske i bipacksedeln?
  • Jooosen
    Ölandstoka skrev 2019-09-20 10:38:50 följande:

    Jag vill minnas att den ska vara i kylen oöppnad, att det går bra i rumstemperatur när du har börjat använda den. Står det kanske i bipacksedeln?


    Ja det är vad jag har läst oxå. Jag får öppna en ny ikväll istället o bära med mig den gamla imorn! Har 150 kvar i den öppnade och ska ta 125 imorn så det är lugnt. Tack för svar!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • kanela84
    LinneaWookie skrev 2019-09-20 09:34:51 följande:

    Är nu i vecka 6+4 och dagarna bara sniglar sig fram.... Det längsta vi kommit tidigare är v9 så ungefär två veckor till den gränsen är passerad.

    Har VUL nästa måndag den 30e och jag är redan nu sjukligt nervös och kan inte låta bli att känna lite "varför skulle det gå denna gång?". De två tidigare gångarna fanns inget hjärtljud..Första gången blev det MF ganska direkt efter VUL, och andra gången hade bara fostret slutat växa och jag fick bara vänta till det kom ut (MA).

    Men det som känns positivt är att jag KÄNNER mig mer gravid denna gång. Brösten och bröstvårtorna gör så ont att jag inte ens kan gå utan BH för att de då nuddar tröjtyget....Haha.. Har ganska små bröst och behöver *egentligen* inte BH vanligtvis men nu måste jag ha det hela tiden pga att det är så obehagligt.

    Mådde även lite illa i morse när jag skulle göra frukost. Inte så mycket att det blev jobbigt, men vanligtvis mår jag aldrig någonsin illa om jag inte är magsjuk eller jättebakis.

    Hoppas så innerligt!!!


    Då är vi nästan i fas, jag är på 6+5 och har också VUL den 30e. Håller verkligen med om att tiden går extremt långsamt! håller tummarna för oss båda!
  • kanela84
    LinneaWookie skrev 2019-09-20 09:34:51 följande:

    Är nu i vecka 6+4 och dagarna bara sniglar sig fram.... Det längsta vi kommit tidigare är v9 så ungefär två veckor till den gränsen är passerad.

    Har VUL nästa måndag den 30e och jag är redan nu sjukligt nervös och kan inte låta bli att känna lite "varför skulle det gå denna gång?". De två tidigare gångarna fanns inget hjärtljud..Första gången blev det MF ganska direkt efter VUL, och andra gången hade bara fostret slutat växa och jag fick bara vänta till det kom ut (MA).

    Men det som känns positivt är att jag KÄNNER mig mer gravid denna gång. Brösten och bröstvårtorna gör så ont att jag inte ens kan gå utan BH för att de då nuddar tröjtyget....Haha.. Har ganska små bröst och behöver *egentligen* inte BH vanligtvis men nu måste jag ha det hela tiden pga att det är så obehagligt.

    Mådde även lite illa i morse när jag skulle göra frukost. Inte så mycket att det blev jobbigt, men vanligtvis mår jag aldrig någonsin illa om jag inte är magsjuk eller jättebakis.

    Hoppas så innerligt!!!


    Då är vi nästan i fas, jag är på 6+5 och har också VUL den 30e. Håller verkligen med om att tiden går extremt långsamt! håller tummarna för oss båda!
  • kanela84
    LinneaWookie skrev 2019-09-20 09:34:51 följande:

    Är nu i vecka 6+4 och dagarna bara sniglar sig fram.... Det längsta vi kommit tidigare är v9 så ungefär två veckor till den gränsen är passerad.

    Har VUL nästa måndag den 30e och jag är redan nu sjukligt nervös och kan inte låta bli att känna lite "varför skulle det gå denna gång?". De två tidigare gångarna fanns inget hjärtljud..Första gången blev det MF ganska direkt efter VUL, och andra gången hade bara fostret slutat växa och jag fick bara vänta till det kom ut (MA).

    Men det som känns positivt är att jag KÄNNER mig mer gravid denna gång. Brösten och bröstvårtorna gör så ont att jag inte ens kan gå utan BH för att de då nuddar tröjtyget....Haha.. Har ganska små bröst och behöver *egentligen* inte BH vanligtvis men nu måste jag ha det hela tiden pga att det är så obehagligt.

    Mådde även lite illa i morse när jag skulle göra frukost. Inte så mycket att det blev jobbigt, men vanligtvis mår jag aldrig någonsin illa om jag inte är magsjuk eller jättebakis.

    Hoppas så innerligt!!!


    Då är vi nästan i fas, jag är på 6+5 och har också VUL den 30e. Håller verkligen med om att tiden går extremt långsamt! håller tummarna för oss båda!
  • Anni888
    Jooosen skrev 2019-09-20 10:57:23 följande:

    Ja det är vad jag har läst oxå. Jag får öppna en ny ikväll istället o bära med mig den gamla imorn! Har 150 kvar i den öppnade och ska ta 125 imorn så det är lugnt. Tack för svar!


    Hej! Jag fick besked att det inte var några konstigheter att ha Gonal-f utanför kylen. Som jag och apotekspersonalen förstod det (från baksidan av kartongen) kan du ha den utanför kylen men när du väl tagit ut den ur kylförvaringen ska den förbrukas inom en viss tid, typ 3 månader eller 28 dagar (minns inte). Alltså inga problem! :) Jag skulle starta min behandling under jobbresa och funderade annars på kylväska men glad jag slapp det! Haha. Väldigt meck generellt med alla sprutor så skönt att slippa noja med kyl på gonal-f och fyremadel då.
  • Anni888
    Ölandstoka skrev 2019-09-20 10:07:44 följande:

    Hur går det för dig med ruvningen? Jag känner nada, men är ju väldigt tidigt också.


    Ja hur går det egentligen? Oklart för jag känner inte heller så mycket, men det är ju tidigt. Har känt av liite illamående och halsbränna MEN det har jag gjort många av de månaderna vi försökt själva OCH kan ju likaväl vara Lutinusen antar jag. Så försöker att inte tänka eller hoppas det är symtom på graviditet. Har generellt haft så mycket skensymtom under senaste 1,5 åren så jag blir lite knäpp på min kropp. För övrigt går ruvardagarna långsamt och jag försöker hitta på saker för distraktion. Hur går det för dig med ruvningen?? Och hur har det gått med svullnaden? För mig känns det mer på kvällen.
  • LisasL


    Hej alla. Jag hade test dag 18/9 ruvardag 18 och det visade positivt!!!

    Så glad. Men samtidigt livrädd!

    Har en tid bokad 4/10 för att kolla om det är något eller ikke.

    Jag mår illa hela tiden och är just nu känslig när det gäller dofter. Är det normalt så här tidigt?

    Någon mer som plussat?
  • Ölandstoka
    Anni888 skrev 2019-09-20 11:48:07 följande:

    Ja hur går det egentligen? Oklart för jag känner inte heller så mycket, men det är ju tidigt. Har känt av liite illamående och halsbränna MEN det har jag gjort många av de månaderna vi försökt själva OCH kan ju likaväl vara Lutinusen antar jag. Så försöker att inte tänka eller hoppas det är symtom på graviditet. Har generellt haft så mycket skensymtom under senaste 1,5 åren så jag blir lite knäpp på min kropp. För övrigt går ruvardagarna långsamt och jag försöker hitta på saker för distraktion. Hur går det för dig med ruvningen?? Och hur har det gått med svullnaden? För mig känns det mer på kvällen.


    Är faktiskt nästan återställd nu, kommer i de flesta byxorna iaf så det är jätteskönt :)

    För min del har det inte varit så farligt med långsamma dagar. Skulle tvärtom gärna vilja att tiden stod still nu, vet att många tycker att det är jobbigt att ruva men jag tycker nog att det är det bästa. Vill inte behöva möta verkligheten liksom, än så länge skulle det fortfarande kunna ha tagit sig, vill inte förstöra det med ett neg test.

    Men i min förra behandling fick jag spottings motsvarande imorgon, så nu vågar jag knappt gå på toa. Känner som sagt inte ett dugg, mycket mindre än förra behandlingen, så jag gissar att fett blir spottings vilken dag som helst tyvärr.
Svar på tråden IVF hösten 2019