• mimiii

    BIM september 2019

    Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

    BIM SEPTEMBER 2019

    5e: mimiii

  • Svar på tråden BIM september 2019
  • HildaK


    Måste fråga om någon mer har varit med om detta för det är så konstigt. Tempen har nu legat under 36 grader i 3 dagar, det har den aldrig gjort tidigare, och jag har inga tecken alls på att ägglossning skulle vara påväg. Tidigare har ägglossning varit på CD 17-18 och mensen har kommit 12 dagar senare. Men nu är jag på CD 20? Detta känns sjukt frustrerande då detta är vårt första försök till bebis och nu får jag inte ägglossning? Någon som varit med om samma? :(
  • HildaK

    Kan tillägga att jag tagit LH-tester i en vecka nu som har varit helt blanka. Ska ta ett nytt idag men som sagt - inga symtom på att ägglossning skulle vara påväg..

  • Adlitam

    Det börjar närma sig BIM... 5 dagar kvar och negativt gravtest i onsdags. En vecka efter ÄL fick jag ett starkt illamående som bara stannade för en stund. Illamåendet har legat och bara varit där i bakgrunden nästan varje dag, men vääldigt milt. Tröttheten börjar jaga mig också, och jag är svullen om magen...

    Men det är inte bara det.... Lite molnande värk som kommer och går. Dessutom har jag nu i några dagar känns mig väldigt öm i ena bröstet, ej bröstvårtan utan mer inne i bröstet? Det är en känsla jag aldrig haft förr...

    Men nu kommer vi till det som är mest konstigt av allt. Idag.... Ville jag inte ens ta min morgoncigarett (ja, jag röker men skulle självklart slutat om jag var grav), jag är inte ens sugen på en cigarett. Det roliga med detta är att när jag vart gravid med dottern så slutade jag bara tvärt en dag (utan att jag visste att jag var gravid).

    Inget morgonkaffe är jag sugen på heller. Ja, jag tycker det är helskumt!

  • Hanbr

    Bim 23/9. Tredje försöket nu. ska inte kolla  ägglossning, mäter bara temperatur samt  ligger varannan dag sedan mensen sluta. vad tror ni om det?

  • Idas123
    Habba skrev 2019-09-06 07:26:32 följande:

    Imorse fick vi vårt besked! Det blir en bebis i maj! ???? Mensvärk och illamående visade sig vara en bra grej den här gången.


    Grattis! :D
  • Estelle27

    Åh då kanske det inte är kört än.. molvärk sitter i idag med men inga blodiga flytningar idag, ännu. Låt det gå vägen denna gången.


    almqvist skrev 2019-09-06 05:30:38 följande:

    Hej! Jag fick bruna flytningar äl+8&9 samt äl+11. Plussade sedan på BIM så avvakta någon dag och ta test sedan. Kan betyda att du fick nidblödning och är gravid du med :)


  • Fladdriga svansen
    Habba skrev 2019-09-06 07:26:32 följande:

    Imorse fick vi vårt besked! Det blir en bebis i maj! ???? Mensvärk och illamående visade sig vara en bra grej den här gången.


    Stort grattis!
  • GrönTröja
    Fladdriga svansen skrev 2019-09-05 16:42:35 följande:

    Jag skulle säga positivt :)


    Tog ett till igår kväll och även det var lika starkt. Tänkte ta ett till idag igen. Har 2st tester kvar :) Tempat varje dag sen mensen. Och den har inte höjts något ännu. Får se om det blir någon ägglossning denna månad..
Svar på tråden BIM september 2019