• mimiii

    BIM september 2019

    Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

    BIM SEPTEMBER 2019

    5e: mimiii

  • Svar på tråden BIM september 2019
  • Fladdriga svansen
    Majja92 skrev 2019-09-10 10:32:03 följande:

    Fantastiskt! :D i 1,5 år ungefär, så länge. Vi blev gravida i december med det slutade i ett tidigt missfall tyvärr. Men denna gången känns det annorlunda, mycket bättre :)


    Tufft när de tar sån tid, ingen ska behöva känna det ni gått igenom :( , men nu ska denna lilla stanna för er och en ny era börja <3
  • IA88

    Åh men det ger mig ändå lite hopp, jag känner ingenting annorlunda denna gång :) Förra månaden hade jag alla möjliga symptom men då var jag ju inte gravid, sjukt vad man kan lura kroppen.

    Jag tror jag ska testa imorgon ändå, har en massa test hemma så kan lika gärna ta ett tänker jag haha. Det är bara vårt andra försök till första barnet så jag har inte så stora förväntningar ändå. Hur länge har ni försökt innan plusset nu? Har ni barn sedan tidigare?


    Kattunge15 skrev 2019-09-10 10:44:18 följande:

    Tack!!! Jag gick och letade symtom men kände INGENTING så var säker på att det inte blivit något... men fick ju plus! Så - man måste verkligen inte ha massa symtom för att plussa

    Förstår att vissa behöver längre tid innan det syns på test, jag tog ett ÄL+8 som inte visade något. ÄL+10 igår tydligt plus. Testa om du vill ska du testa? Hur många gånger har ni föröskt?


  • Kattunge15
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-09-10 11:02:38 följande:

    Grattis!!! Vilka gravtest använder du?


    Tack! Använde först sticka från testlagret o sen Clearblue digital!

  • Kattunge15
    IA88 skrev 2019-09-10 11:16:26 följande:

    Åh men det ger mig ändå lite hopp, jag känner ingenting annorlunda denna gång :) Förra månaden hade jag alla möjliga symptom men då var jag ju inte gravid, sjukt vad man kan lura kroppen.

    Jag tror jag ska testa imorgon ändå, har en massa test hemma så kan lika gärna ta ett tänker jag haha. Det är bara vårt andra försök till första barnet så jag har inte så stora förväntningar ändå. Hur länge har ni försökt innan plusset nu? Har ni barn sedan tidigare?


    Spännande! Du får uppdatera vilka test har du?

    Detta var första riktiga försöket, kollade med ÄL-test för att pricka rätt dagar. Har bara haft en mens efter jag slutade med p-piller i juli! Skyddade oss inte innan förra mensen och hoppades då med att det skulle gå, men först med Äl test nu då tog det sig. Använder du ÄL-tester? Inga barn sen tidigare så väldigt spännande detta, hoppas såå nu att allt går vägen. Har du barn sen innan?
  • IA88

    Det ska jag absolut göra :) Jag har ett testa-tidigt från testlagret, ett vanligt från cb och ett cb digitalt. Tänker att jag tar det tidiga testet imorgon, det digitala sparar jag nog till BIM. Vad är era erfarenheter av testa-tidigt-tester?

    Vad spännande och roligt att det gick så snabbt! :) Jag håller också tummarna för er! Varken jag eller min sambo har barn tidigare så det är väldigt spännande, och lite läskigt :) Vi har inte provat ÄL-tester än, kanske ska göra det om det inte blir något denna gång.


    Kattunge15 skrev 2019-09-10 11:48:50 följande:

    Spännande! Du får uppdatera vilka test har du?

    Detta var första riktiga försöket, kollade med ÄL-test för att pricka rätt dagar. Har bara haft en mens efter jag slutade med p-piller i juli! Skyddade oss inte innan förra mensen och hoppades då med att det skulle gå, men först med Äl test nu då tog det sig. Använder du ÄL-tester? Inga barn sen tidigare så väldigt spännande detta, hoppas såå nu att allt går vägen. Har du barn sen innan?


  • Laloppan

    Känns som att mensen kan komma när som =( Har aldrig mensvärk nu förtiden, men brukar få någon form av diffus värk/tyngd i magen precis innan mensen kommer. Den känner jag av nu.. Bim - 2 om jag räknar på en 29-dagars cykel. Dock varier den mellan 28 och 29 dagar så inte helt omöjligt att mensen kommer innan bim.

  • Baraentilligen

    Hej! Grattis till alla plus!

    Vet egentligen inte när jag har BIM, i och med att min mens inte startat efter förlossningen ännu, men jag hade väldigt tydliga ÄL symtom 26-29.9 så utgår från det. Vi har använt oss av avbrutet samlag, vilket är relativt säkert, men nu har mensen inte kommit (bara liiite spottings igår och idag) och jag mår precis som vid tidigare graviditeter. Har haft illamående, speciellt från morgonen, och knappt kunnat äta något alls. Oddsen för att jag skulle vara gravid känns väldigt låga, men baserat på mina symtom så är jag ibland 90% säker på att jag är gravid. Jag är på äl+13-16 och borde testa positivt om jag är gravid. Har dock inga test hemma ännu så testar först i övermorgon på eftermiddagen/kvällen. Om jag följer min normala lutealfas borde mensen alltså redan ha kommit. Vi är medvetna om riskerna med avbrutet samlag (har ett sådant barn redan) och jag skulle bli väldigt besviken om jag inte är gravid (och chockad om jag är, pga. oddsen). Blir lite på tätare sidan mellan barnen, men en graviditet är ändå välkommen.

    Håller tummarna för alla!

  • JeSuisMoi

    Är på BIM-4 (ÄL+6) och jag har idag fått mensvärk. Blir så sur på att jag varit så dålig på att anteckna symptom från tidigare cykler, men jag kan inte minnas att jag fått mensvärk så här tidigt (eller ens alls, förutom liiiiiite känningar första dagen ungefär). Dessvärre ser jag inte på något sätt detta som ett bra tecken, alternativen är ungefär:

    1. Riktig mensvärk, mensen kommer snart
    2. Min kropp lurar skiter ur mig igen och jag är skengravid

    Så jag känner mig lite nere... :(

  • Förstabarnet123

    Wow GRATTIS till er som har plussat!! Så kul!

    BIM idag. Mensvärk och humörsvängningar. Inväntar de facto :/

    Lycka till till er andra som väntar på plus :)

Svar på tråden BIM september 2019