• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Heliena
    Charlieellerså skrev 2019-11-09 09:46:21 följande:

    I går var jag på kubultraljud. Bebis levde och sprattlade på. Allt såg fint ut med näsben och nackmått. Ändå fick vi 1:22 risk för trisomy 21 och strax över 100 på t 13,18. På något vis blev jag så överraskad att liten levde att jag inte blev så stressad. Men nu i efterhand så ältar jag förståss. Fyller snart 40 så det drog upp risken liksom blodprov. Gör nipt å måndag och hoppas på snabbt och bra svar. VÄgrade börja med fostervattenprov och de gick med på att ge mig nipt först. Försöker tänka att det är 95 % chans till friskt barn. Vill kunna börja glädjas nu.Är ledsen för er som nu fått bekräftat kromosomrubbning på era små. Så tufft.


    Åh, lycka till med nipt! Håller tummarna för att du får ett bra besked <3
  • Daphodil

    Vi har inte berättat för släkten än, så imorgon på fars dag tänkte jag ge min pappa ett kort där det står "Grattis på (mor)fars dag, önskar (mitt namn), (dotterns namn) och en till. PS boka inga resor i slutet av april."

    Jag tror det kan bli bra.

  • HejsanJenny

    Mina få symptom känns som bortblåsta från en dag till en annan. Illamåendet som alltid låg nära är borta och jag behöver inte längre gå upp på natten för att kissa. Är inte panikigt hungrig hela tiden längre. Jag har aldrig lyckats komma så här långt i en graviditet tidigare, gick in i vecka 15 igår. Har ju förstått att andra trimestern generellt är den tid som man mår bäst men, jag känner mig inte ens gravid längre och med 4 mf och ma i bagaget känner jag mig bara orolig och nojig nu.

  • jevana
    HejsanJenny skrev 2019-11-10 06:21:36 följande:

    Mina få symptom känns som bortblåsta från en dag till en annan. Illamåendet som alltid låg nära är borta och jag behöver inte längre gå upp på natten för att kissa. Är inte panikigt hungrig hela tiden längre. Jag har aldrig lyckats komma så här långt i en graviditet tidigare, gick in i vecka 15 igår. Har ju förstått att andra trimestern generellt är den tid som man mår bäst men, jag känner mig inte ens gravid längre och med 4 mf och ma i bagaget känner jag mig bara orolig och nojig nu.


    Känner igen mig. Mina symptom börjar också försvinna nu. Vilket jag väntat på men samtidigt slår oron.. I de stunderna tycker jag verkligen dopplern är det bästa köp jag någonsin gjort. Sannolikheten att det är spökveckor istället för något på tok borde ligga på ca 99% vid det här laget, en rätt lugnande tanke.
  • Daphodil
    HejsanJenny skrev 2019-11-10 06:21:36 följande:

    Mina få symptom känns som bortblåsta från en dag till en annan. Illamåendet som alltid låg nära är borta och jag behöver inte längre gå upp på natten för att kissa. Är inte panikigt hungrig hela tiden längre. Jag har aldrig lyckats komma så här långt i en graviditet tidigare, gick in i vecka 15 igår. Har ju förstått att andra trimestern generellt är den tid som man mår bäst men, jag känner mig inte ens gravid längre och med 4 mf och ma i bagaget känner jag mig bara orolig och nojig nu.


    Jag känner alltför väl igen oron. Jag har googlat "minskat illamående vecka x" nästan varje vecka upp till typ v 13. Läste att i någon vecka (kanske typ 14?) brukar kisseriet avta.

    Så det är normalt att symtomen försvinner nu, och jag vet flera som plötsligt känt sig ogravida i spökveckorna. Du gjorde ju också ett fint kub ganska nyligen, och det är ju också en lugnande faktor. Oddsen är med dig när du kommit såhär långt.
  • Andreaaaa
    HejsanJenny skrev 2019-11-10 06:21:36 följande:

    Mina få symptom känns som bortblåsta från en dag till en annan. Illamåendet som alltid låg nära är borta och jag behöver inte längre gå upp på natten för att kissa. Är inte panikigt hungrig hela tiden längre. Jag har aldrig lyckats komma så här långt i en graviditet tidigare, gick in i vecka 15 igår. Har ju förstått att andra trimestern generellt är den tid som man mår bäst men, jag känner mig inte ens gravid längre och med 4 mf och ma i bagaget känner jag mig bara orolig och nojig nu.


    Jag förde anteckningar när jag var gravid med min son och från vecka 14 ff skrev jag att brösten slutat ömma, jag blivit pigg igen och slutat vara illamående. Glad för det för det hade jag glömt bort till denna gång, spökveckorna finns verkligen på riktigt - din graviditet låter helt normal!! Försök njuta innan du börjar bli tung och trött igen
  • ankan6

    När skall man börja köpa gravidkläder?! Gick igenom garderoben och insåg att jag verkligen behöver köpa lite nya kläder, men är det onödigt att köpa vanliga kläder nu om de är urväxta inom kort? Eller är det lika bra att börja köpa gravidkläder redan nu? Är ju bara i v 15 men har sedan ett par veckor tillbaka bara stretch ändå pga svullen och att allt som sitter åt kring magen är så sjukt obekvämt. Magen är ju pytteliten än så länge men antar att det smäller till inom allt för länge