• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • 2020bebis
    Bettan84 skrev 2019-11-13 18:40:29 följande:

    KUBen gick jättebra idag , jag brast i tårar när barnmorskan visade att det var låg risk på allt . Helt overkligt att se den lilla ängeln sprattla och sträcka på sig där inne haha . Phew vilken lättnad ! Nu kan man slappna av lite .

    Här kommer en bild .. vad tror ni tjej eller kille :)?

    Beklagar för er alla som inte fick glädjande besked , det gör ont i hjärtat att läsa :( stor kram på er <3


    Fin bild på den lilla grattis till bra besked! Jag gissar på tjej men kan inte sånt där
  • m94
    Bettan84 skrev 2019-11-13 18:40:29 följande:

    KUBen gick jättebra idag , jag brast i tårar när barnmorskan visade att det var låg risk på allt . Helt overkligt att se den lilla ängeln sprattla och sträcka på sig där inne haha . Phew vilken lättnad ! Nu kan man slappna av lite .

    Här kommer en bild .. vad tror ni tjej eller kille :)?

    Beklagar för er alla som inte fick glädjande besked , det gör ont i hjärtat att läsa :( stor kram på er <3


    Grattis! Vi har kub på fredag, orolig men förväntansfull...

    Jag är inget nubbproffs men en kvalificerad amatörgissning säger flicka :)
  • Bettan84
    Daphodil skrev 2019-11-13 21:22:39 följande:

    Vad härligt. Stort grattis!


    Tack snälla <3 :)
  • Bettan84
    2020bebis skrev 2019-11-13 22:07:58 följande:

    Fin bild på den lilla grattis till bra besked! Jag gissar på tjej men kan inte sånt där


    Tack snälla , min känsla säger också det <3 :)
  • Bettan84
    m94 skrev 2019-11-13 22:46:16 följande:

    Grattis! Vi har kub på fredag, orolig men förväntansfull...

    Jag är inget nubbproffs men en kvalificerad amatörgissning säger flicka :)


    Ahhh vad spånnande , du får uppdatera oss :)

    Hahaha tack för gissningen <3 !
  • Daphodil

    Idag är jag lite deppig. Fick en rosa flytning igår, som idag har slutat, och även om jag kan tänka mig att det är en slemhinneblödning blir jag så nerslagen. Känns som att jag aldrig får känna mig lugn. Men de "nervryck" som jag känt långt ner i magen senaste veckan, som kanske är bäbisen, fortsätter i alla fall.

    Ville bara ventilera. Jag älskar att vara gravid, men samtidigt är det så himla jobbigt ibland.

  • LinneaWookie
    Daphodil skrev 2019-11-14 08:40:03 följande:

    Idag är jag lite deppig. Fick en rosa flytning igår, som idag har slutat, och även om jag kan tänka mig att det är en slemhinneblödning blir jag så nerslagen. Känns som att jag aldrig får känna mig lugn. Men de "nervryck" som jag känt långt ner i magen senaste veckan, som kanske är bäbisen, fortsätter i alla fall.

    Ville bara ventilera. Jag älskar att vara gravid, men samtidigt är det så himla jobbigt ibland.


    Fick själv en rosa flytning en gång när det var tid för mens i cykeln så att säga, men fick även klarrött blod en gång mitt i cykeln (runt v10) som visade sig vara noll fara, fick göra ett UL dagen efter och allt såg bra ut. Så man kan ju t.o.m. blöda klarrött utan att det är något. Det är nog mest om det är klumpar som man ska börja bli orolig tror jag. Men det är ju olika för alla, jag har gått igenom ett MF och ett MA tidigare och det började ju också med rosa flytning. Menar bara att det är såååå vanligt med mindre blödningar <3 Håller alla tummar

  • LinneaWookie
    Heilena skrev 2019-11-13 17:38:29 följande:
    Skönt att läsa! Haha, min sambo är också rätt skraj och låter lite som din. När vi var på inskrivningen hos BM så sa hon att vi kan fortsätta ha sex som vanligt under graviditeten och ville verkligen pusha för det typ.. När vi åkte hem säger min sambo i bilen att han är rätt säker på att han inte kommer vilja ha sex när magen börjar bli större. Och vi har ju inte sex nu, så vette fan hur det ska gå alltså resterande veckor alltså! Får se när illamåender släpper och man kanske börjar bli sugen.. Undrar hur sambon reagerar då, haha.
    Hmm, vad menade han med att han inte kommer vilja när magen är större?
  • LinneaWookie
    Bettan84 skrev 2019-11-13 18:40:29 följande:

    KUBen gick jättebra idag , jag brast i tårar när barnmorskan visade att det var låg risk på allt . Helt overkligt att se den lilla ängeln sprattla och sträcka på sig där inne haha . Phew vilken lättnad ! Nu kan man slappna av lite .

    Här kommer en bild .. vad tror ni tjej eller kille :)?

    Beklagar för er alla som inte fick glädjande besked , det gör ont i hjärtat att läsa :( stor kram på er <3


    Åhhh grattis, vad kul! <3 <3

    Jag gjorde mitt KUB redan i v12+0 och då kan man ju inte se säkert då nuben potentiellt kan resa sig fram till v14 om det är en kille...Men min bild jag tog då ser ut som en tjej i alla fall.

    Är ingen expert, ser inte riktigt nuben så tydligt på din bild.... Men ser mer ut som en tjej om jag får gissa!
  • Daphodil
    LinneaWookie skrev 2019-11-14 11:34:41 följande:

    Fick själv en rosa flytning en gång när det var tid för mens i cykeln så att säga, men fick även klarrött blod en gång mitt i cykeln (runt v10) som visade sig vara noll fara, fick göra ett UL dagen efter och allt såg bra ut. Så man kan ju t.o.m. blöda klarrött utan att det är något. Det är nog mest om det är klumpar som man ska börja bli orolig tror jag. Men det är ju olika för alla, jag har gått igenom ett MF och ett MA tidigare och det började ju också med rosa flytning. Menar bara att det är såååå vanligt med mindre blödningar <3 Håller alla tummar


    Tack för stöd. Min bm var snäll och erbjöd ett ultraljud, men tycker den lugnande effekten av ett sånt har rätt kort halveringstid. Jag avvaktar och hoppas det blir bättre.