• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Novizen
    ankan6 skrev 2019-11-23 19:06:34 följande:

    På tisdag skall jag träffa läkare för att diskutera kejsarsnitt pga grav primär forlossningsrädsla. Får träffa läkare jättetidigt och behöver inte ens gå via Aurora. Känner mig helt säker på min sak, men ändå orolig för att jag ändå skall bli nekad...

    Någon annan här inne som har en önskan om planerat snitt?


    Jag börjar också känna av mer och mer förlossningsrädsla... tänker på det dagligen och får nästan panik! Har ännu inte pratat med min barnmorska om det pga att jag jag hoppats att rädslan ska försvinna, men istället blir det värre och värre och får som sagt panik av tanken att barnet så småningom "ska ut", jätte jobbigt :( är i vecka 19 nu och ska träffa barnmorskan nästa vecka, då ska jag ta upp det.. men när jag läser att de flesta som känner lika verkar ta upp det redan på inskrivningssamtalet blir jag förståss rädd att det ska vara för sent nu...
  • Trostar

    29/4 - viljaa 

    1/5 - Heilena 

    6/5 - Blivande3barnsmamma 

    3/5 - Lillfina 

    8/5- Trostar

    14/5 - LinneaWookie 

    22/5 - Andreaaaa 

    24/5 - Charlieellerså 

    25/5 - m94

  • ankan6
    Novizen skrev 2019-11-24 00:27:29 följande:

    Jag börjar också känna av mer och mer förlossningsrädsla... tänker på det dagligen och får nästan panik! Har ännu inte pratat med min barnmorska om det pga att jag jag hoppats att rädslan ska försvinna, men istället blir det värre och värre och får som sagt panik av tanken att barnet så småningom "ska ut", jätte jobbigt :( är i vecka 19 nu och ska träffa barnmorskan nästa vecka, då ska jag ta upp det.. men när jag läser att de flesta som känner lika verkar ta upp det redan på inskrivningssamtalet blir jag förståss rädd att det ska vara för sent nu...


    Det är absolut inte för sent, du får fortfarande hjälp och blir först och främst erbjuden att prata med folk som är vana att hjälpa till med sådana här rädslor! Så ta upp hur du känner med bm så skall du se att du får hjälp
  • flickan89

    29/4 - viljaa 

    1/5 - Heilena 

    6/5 - Blivande3barnsmamma 

    3/5 - Lillfina 

    8/5- Trostar

    14/5 - LinneaWookie flickan89

    22/5 - Andreaaaa 

    24/5 - Charlieellerså 

    25/5 - m94


     


    Gissar att detta är en ny uppdaterad lista efter ul? Har inte hunnit med FL på några veckor kände jag :P Men jag fyller i mitt nya datum =) 

  • Nextchapter
    Andreaaaa skrev 2019-11-14 16:32:40 följande:

    Lyckat KUB idag, blev flyttad fr 12+0 till 12+5, bf 22 maj. Är så otroligt lättad


    Åh så Spännande! :)

    Jag va på mitt TUL i torsdags äntligen och vi fick se en liten som sprattlade, skuttade och mådde bra :) fick också ett nytt datum- 22/5 :) Så kul att vi har samma :)
  • Nextchapter

    Hej på er,

    Längesedan nu! Har också varit lite inaktiv men nu när man kommit förbi första trimetern och varit på ett TUL och fått se att det faktiskt är en liten bebis därinne blir allt lite mer verkligt :)

    Snart kanske jag vågar gå med i fb gruppen. :)

    Hur mår ni alla?

    Har ni berättar för familj/släkt/vänner än? :)

    Här är mitt uppdaterade datum i den nya listan:

    29/4 - viljaa

    1/5 - Heilena

    6/5 - Blivande3barnsmamma

    3/5 - Lillfina

    8/5- Trostar

    14/5 - LinneaWookie flickan89

    22/5 - Andreaaaa, Nextchapter

    24/5 - Charlieellerså

    25/5 - m94

  • HejsanJenny

    29/4 - viljaa

    1/5 - Heilena

    6/5 - Blivande3barnsmamma

    3/5 - Lillfina

    8/5 - Trostar

    10/5 - HejsanJenny

    14/5 - LinneaWookie flickan89

    22/5 - Andreaaaa, Nextchapter

    24/5 - Charlieellerså

    25/5 - m94

  • Fladdriga svansen

    29/4 - vilja

    1/5 - Heilena

    6/5 - Blivande3barnsmamma

    3/5 - Lillfina

    8/5 - Trostar

    10/5 - HejsanJenny

    14/5 - LinneaWookie flickan89

    20/5 - fladdriga svansen

    22/5 - Andreaaaa, Nextchapter

    24/5 - Charlieellerså

    25/5 - m94

  • Fladdriga svansen

    Pga tidigare snitt så kommer jag få ett nu också. Dock är min önskan tvärt om att få vaginal förlossning men de kommer aldrig gå tyvärr. Men jag har börjat acceptera att jag aldrig får uppleva det.

    Första vart ett akut, så med andra barnet vart så tätt var risken för ruptur så stor att de vart snitt igen. Nu med tredje som är ännu närmare plus de är två snitt bakom plus en annan bukoperation så kommer aldrig gå med på annat. Jag vill inte riskera barnets liv heller för min önskan. Men länge var det en sorg för mig innan jag accepterade läget.

    Inte för att skrämma eller så men vissa läkare kan neka snitt. Inte för att de är ens kropp och egna beslut, utan för att tiden inte finns, pengarna inte finns, personalen inte finns etc så de är större risk med snitt, speciellt vid personalbrist. Läst flera som de hänt för. Men överlag brukar de gå igenom. Men bra att ta upp de med BM rätt omgående.

  • viljaa
    Nextchapter skrev 2019-11-24 23:18:18 följande:

    Hej på er,

    Längesedan nu! Har också varit lite inaktiv men nu när man kommit förbi första trimetern och varit på ett TUL och fått se att det faktiskt är en liten bebis därinne blir allt lite mer verkligt :)

    Snart kanske jag vågar gå med i fb gruppen. :)

    Hur mår ni alla?

    Har ni berättar för familj/släkt/vänner än? :)

    Här är mitt uppdaterade datum i den nya listan:

    29/4 - viljaa

    1/5 - Heilena

    6/5 - Blivande3barnsmamma

    3/5 - Lillfina

    8/5- Trostar

    14/5 - LinneaWookie flickan89

    22/5 - Andreaaaa, Nextchapter

    24/5 - Charlieellerså

    25/5 - m94


    Hejhej!

    Jag är i v 18 och jag mår bra. Börjar bli piggare men har mycket foglossning. Vi har berättat för alla nu, ingen hemlis längre. Börjar bli omöjligt att dölja magen så tänkte att vi föregår eventuella frågor. Vi börjar också så smått ta in att vi ska bli föräldrar, men det känns fortfarande lite smått overkligt! Vi tror att vi kände rörelser långt ner i bäckenet i helgen också :) hur mår du själv? Har du gjort kub eller vanligt UL?