• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Stenbocken93
    27/4 - Daphodil

    29/4 - vilja

    1/5 - Heilena, Gabby

    6/5 - Blivande3barnsmamma

    3/5 - Lillfina

    8/5 - Trostar

    10/5 - HejsanJenny

    14/5 - LinneaWookie, flickan89

    15/5 - Stenbocken93

    20/5 - fladdriga svansen

    22/5 - Andreaaaa, Nextchapter

    24/5 - Charlieellerså

    25/5 - m94
  • Stenbocken93

    Vet att det är långt kvar till BF men jag har redan börjat se över att köpa barnvagn nu när det kommer en julrea om en månad. Är det helt tokigt att köpa barnvagn innan årsskiftet eller? Visst ska man inte ropa hej förrän man har kommit över bäcken (fött barnet) men man kan väl få våga tro att det kommer gå bra?

  • Siggy

    Hej!

    Är i vecka 17 och tycker nu att min mage slutat växa... och känner mig inte längre gravid. Inte lika andfådd. blir så orolig trots jag hört och läst tusen gånger att man kan må ?oförskämt bra? dessa veckor. Kräktes var dag fram till vecka 12/13 och såg en sprattlande filur på KUB för några veckor sen. Kände mig då lugn... Kan magen gå lite fram och tillbaka? För någon vecka sedan syntes den så tydligt. Nu känns det mest som jag bara gått upp i vikt utan ?poppande? mage. Tre veckor kvar till RUL och känns som hundra år... ville bara skriva av mig!

  • Andreaaaa
    Siggy skrev 2019-11-25 18:55:40 följande:

    Hej!

    Är i vecka 17 och tycker nu att min mage slutat växa... och känner mig inte längre gravid. Inte lika andfådd. blir så orolig trots jag hört och läst tusen gånger att man kan må ?oförskämt bra? dessa veckor. Kräktes var dag fram till vecka 12/13 och såg en sprattlande filur på KUB för några veckor sen. Kände mig då lugn... Kan magen gå lite fram och tillbaka? För någon vecka sedan syntes den så tydligt. Nu känns det mest som jag bara gått upp i vikt utan ?poppande? mage. Tre veckor kvar till RUL och känns som hundra år... ville bara skriva av mig!


  • Daphodil
    Stenbocken93 skrev 2019-11-25 18:19:02 följande:

    Vet att det är långt kvar till BF men jag har redan börjat se över att köpa barnvagn nu när det kommer en julrea om en månad. Är det helt tokigt att köpa barnvagn innan årsskiftet eller? Visst ska man inte ropa hej förrän man har kommit över bäcken (fött barnet) men man kan väl få våga tro att det kommer gå bra?


    Jag tycker inte det känns tokigt. En bit in i andra trimestern måste man ju få börja planera på riktigt. Vi hade vagn sen innan, men köpte ny liggdel rätt tidigt.
  • Daphodil
    Siggy skrev 2019-11-25 18:55:40 följande:

    Hej!

    Är i vecka 17 och tycker nu att min mage slutat växa... och känner mig inte längre gravid. Inte lika andfådd. blir så orolig trots jag hört och läst tusen gånger att man kan må ?oförskämt bra? dessa veckor. Kräktes var dag fram till vecka 12/13 och såg en sprattlande filur på KUB för några veckor sen. Kände mig då lugn... Kan magen gå lite fram och tillbaka? För någon vecka sedan syntes den så tydligt. Nu känns det mest som jag bara gått upp i vikt utan ?poppande? mage. Tre veckor kvar till RUL och känns som hundra år... ville bara skriva av mig!


    Känner igen mig. Är i v 19 och är också minskat andfådd, och tycker magen slutat växa sen v 16. Men när jag får sammandragningar märker jag att livmodern går strax nedanför naveln nu! Med största sannolikhet är allt som det ska.
  • Heliena
    Stenbocken93 skrev 2019-11-25 18:19:02 följande:

    Vet att det är långt kvar till BF men jag har redan börjat se över att köpa barnvagn nu när det kommer en julrea om en månad. Är det helt tokigt att köpa barnvagn innan årsskiftet eller? Visst ska man inte ropa hej förrän man har kommit över bäcken (fött barnet) men man kan väl få våga tro att det kommer gå bra?


    Haha! Nej då! Jag köpte barnvagn när vi var i vecka 10 typ..
  • pappersdocka
    Stenbocken93 skrev 2019-11-25 18:15:16 följande:
    27/4 - Daphodil

    29/4 - vilja

    1/5 - Heilena, Gabby

    6/5 - Blivande3barnsmamma

    3/5 - Lillfina

    8/5 - Trostar

    10/5 - HejsanJenny

    14/5 - LinneaWookie, flickan89

    15/5 - Stenbocken93

    20/5 - fladdriga svansen

    22/5 - Andreaaaa, Nextchapter

    24/5 - Charlieellerså

    25/5 - m94, pappersdocka
  • pappersdocka

    Jag går in i vecka 15 idag och har de senaste veckorna inte haft molvärk/mensvärk som jag hade i början av graviditeten. Istället har jag haft en känsla liknande magknip. Det kniper till och försvinner sedan ganska snabbt igen. Någon som har liknande eller vet vad det kan vara? 

  • Andreaaaa
    pappersdocka skrev 2019-11-26 08:52:05 följande:

    Jag går in i vecka 15 idag och har de senaste veckorna inte haft molvärk/mensvärk som jag hade i början av graviditeten. Istället har jag haft en känsla liknande magknip. Det kniper till och försvinner sedan ganska snabbt igen. Någon som har liknande eller vet vad det kan vara? 


     Det är inte vanliga gaser då? Det kan ju hugga till och nu är man ju rätt bubblig...