• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Trostar
    Stenbocken93 skrev 2019-12-22 13:14:04 följande:

    Jag bjöd mina gäster som agerade chaufför (och mig själv) på ett rött vin igår från bolaget med namn Prade. Den är helt utan alkohol och till och med de som kunde dricka alkohol smakade och höll med om att den var riktigt bra. Fick tipset av en kollegas sambo som "levde" på den under sina graviditeter. Hoppas den finns på ditt bolag!


    Bra tips! Den blir det nog att testa under julhelgen :)
  • Andreaaaa
    Stenbocken93 skrev 2019-12-22 13:14:04 följande:

    Jag bjöd mina gäster som agerade chaufför (och mig själv) på ett rött vin igår från bolaget med namn Prade. Den är helt utan alkohol och till och med de som kunde dricka alkohol smakade och höll med om att den var riktigt bra. Fick tipset av en kollegas sambo som "levde" på den under sina graviditeter. Hoppas den finns på ditt bolag!


    Strålande, tack!! Ska definitivt kolla!!!
  • pappersdocka
    zey skrev 2019-12-22 11:16:35 följande:

    27/4 Daphodil, pojke

    29/4 viljaa, flicka

    30/4 - SweetCa, pojke

    2/5 - EmmaAF, pojke

    3/5 - Lillfina- tjej,

    Blivande3barnsmamma- pojke

    1/5 - Heilena, pojke, Gabby

    5/5 - jevana, pojke

    6/5 -

    8/5 - Trostar, pojke, Humlan89, flicka

    10/5 - HejsanJenny, flicka, Siggy, pojke

    13/5- Rebeckall, pojke

    14/5 - LinneaWookie, pojke. flickan89

    15/5 - Stenbocken93

    17/5 - MouS

    20/5 - fladdriga svansen

    22/5 - Andreaaaa, Nextchapter

    23/5 millemupp

    24/5 - Charlieellerså, pojke

    25/5 - m94 , pappersdocka

    26/5-

    27/5 -

    28/5 -

    29/5 -

    30/5 -

    31/5 - Zey77


  • Heliena

    Vecka 22 nu, har moderkakan i framvägg och ikväll fick jag SE sparkarna i magen! Så himla häftigt!! Självklart verkar han inte vilja visa pappan att han sparkar, utan slutar så fort han tittar, haha.

  • Daphodil
    Heilena skrev 2019-12-22 19:28:27 följande:

    Vecka 22 nu, har moderkakan i framvägg och ikväll fick jag SE sparkarna i magen! Så himla häftigt!! Självklart verkar han inte vilja visa pappan att han sparkar, utan slutar så fort han tittar, haha.


    Samma här fast med kännandet! Bäbisen sparkar så hela jag studsar känns det som, men så fort pappan lägger handen på är det blickstilla.
  • Daphodil

    Imorrn går jag in i v 23. Helt surrealistiskt att bäbisen nu skulle kunna överleva en födsel, även om jag såklart vill att han stannar minst 15 v till.

    Häftigt att många av oss nu gjort RUL och närmar sig/är mer än halvvägs

  • Andreaaaa
    zey skrev 2019-12-22 11:18:10 följande:

    Haha råkade slänga in två 7 av någon anledning på listan efter mitt namn, men men :)

    Hur mår ni alla nu? Var typ helt däckad fram till v 15 och kräktes en massa, nu i vecka 18(17+0) så är energin tillbaka och jag kan äntligen träna igen! Någon annan som tränar här? Isåfall vad :)?


    Åh, lyllo! Är 18+1 och jag hade ju tänkt börja gymma igen nu när jag inte mår illa längre men är tyvärr helt vansinnigt trött efter jobb och hela helgerna. Känner mig typ konstant bakis och har inte lust att göra någonting Har gjort lite (mkt lugn) yoga mest för att hantera spänningshuvudvärken men tränar tyvärr inget alls o övrigt. Nästan så att jag blir orolig, såhär var det inte när jag väntade förra gången...
  • Heliena
    Daphodil skrev 2019-12-22 19:52:22 följande:

    Samma här fast med kännandet! Bäbisen sparkar så hela jag studsar känns det som, men så fort pappan lägger handen på är det blickstilla.


    Haha, ja, min sambo fick känna första sparken ikväll iaf!
  • Charlieellerså

    Även här har det börjat sparkats tydligt nu sista veckan. Känt utanpå någon gång men mest inuti. Är v 18+ nu. Härligt att nå gränsen för där barnet kan överleva på utsidan för er som snart är där. Har rul 2/1 och längtar efter att se att allt är bra med lillen lite mer noggrant. Har inte fattat att jag är gravid ännu. Denna gång har tiden verkligen flugit fram.

  • brownfox
    zey skrev 2019-12-22 11:18:10 följande:

    Haha råkade slänga in två 7 av någon anledning på listan efter mitt namn, men men :)

    Hur mår ni alla nu? Var typ helt däckad fram till v 15 och kräktes en massa, nu i vecka 18(17+0) så är energin tillbaka och jag kan äntligen träna igen! Någon annan som tränar här? Isåfall vad :)?


    Vecka 20 här! NU börjar jag må helt som mig själv igen. Vet inte om det är bra eller inte för att nu vågar jag leva som vanligt Skrattande Tränar igen, styrketräning (min bm rekommenderade så, framförallt ryggövningar).
    Försöker gå mycket, men vädret är lite sådär för att gå Obestämd

    Varit på RUL för några dagar sedan och allt såg bra ut! Man ser att hon sparkar mycket men jag känner inte av nånting än. Moderkaka nu i framvägg och på UL för KUB var den på backvägg?? Något där inte stämmer, den kan inte flytta på sig väl? Kommer fråga min bm om detta för att jag märkte det när jag kommit hem och kunde då jämföra papprena jag fick med mig.

    Någon annan här som har nästan inga symtom längre? Även mina bröst är inte längre ömma. Är det något jag börde oroa mig för? Jag haft väldigt svaga symtom hela graviditeten... min mage förtfarande ser nästan ut som vanligt och jag kör på mina vanliga byxor. Köpte gravidbyxor häromdagen, men de känns för stora runt magen Tyst