• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Charlieellerså
    Daphodil skrev 2019-12-30 11:25:13 följande:

    Jag har ökande besvär av kraftiga smärthugg i hö ljumske när jag ska byta position i sängen. Det gör så ont att jag får avbryta rörelsen. Är detta ligamentsmärtor, eller foglossning?


    Det hör nog till både foglossning och ligamentsmärtor så svårt att avgöra : /
  • Charlieellerså
    Daphodil skrev 2019-12-30 11:25:13 följande:

    Jag har ökande besvär av kraftiga smärthugg i hö ljumske när jag ska byta position i sängen. Det gör så ont att jag får avbryta rörelsen. Är detta ligamentsmärtor, eller foglossning?


    Det hör nog till både foglossning och ligamentsmärtor så svårt att avgöra : /
  • Bettan84
    zey skrev 2019-12-22 11:18:10 följande:

    Haha råkade slänga in två 7 av någon anledning på listan efter mitt namn, men men :)

    Hur mår ni alla nu? Var typ helt däckad fram till v 15 och kräktes en massa, nu i vecka 18(17+0) så är energin tillbaka och jag kan äntligen träna igen! Någon annan som tränar här? Isåfall vad :)?


    Jag har också lidit av enormt trötthet och det är först nu v.20 jag känner att energin kommer sakta men säkert tillbaka .

    Jag har också börjat träna smått igen efter långt uppehåll . Tränar främst styrketräning
  • Bettan84

    Jag har börjat känna av fogarna lite på nätterna , främst i höfterna så jag använder gravidkudde som hjälper.. ett tips till er som har samma besvär :)

  • viljaa
    Charlieellerså skrev 2019-12-30 09:11:40 följande:

    Usch, lider med dig. Har du provat värme när du ligger? Det enda som lindrar lite för mig. Det är ju mååånga veckor att härda ut när man har ont. Även om det är värt det i slutändan. Är det din första graviditet? Håller tummarna för att du får må lite bättre framöver.


    Jaa, sover på värmedyna varje natt. Men jag vet inte, känner nog ingen större skillnad. Har jag ont så har jag typ :/ men men. Som du säger det är värt det i slutändan! Ja det är min första graviditet. Tack, hoppas att vi båda slipper detta snart :)
  • SweetCA
    Bettan84 skrev 2019-12-30 12:48:44 följande:

    Jag har också lidit av enormt trötthet och det är först nu v.20 jag känner att energin kommer sakta men säkert tillbaka .

    Jag har också börjat träna smått igen efter långt uppehåll . Tränar främst styrketräning


    Den där tröttheten är brutal! Jag måste fortfarande sova 9h per natt men är betydligt piggare på dagarna. Bara att njuta av att känna dig piggare!

    Skönt med träning, jag kör styrketräning med. Har dock lagt ner mage och tycker det är jätte svårt att träna den inre bålstyrkan. Hur gör du med den?

    Sen blir det en hel del promenader med hunden även om man måste stanna och flåsa i backarna. Helt galet, brukar cykla långdistans men nu knäcker promenader en haha
  • Andreaaaa
    SweetCA skrev 2019-12-30 16:04:10 följande:
    Den där tröttheten är brutal! Jag måste fortfarande sova 9h per natt men är betydligt piggare på dagarna. Bara att njuta av att känna dig piggare!

    Skönt med träning, jag kör styrketräning med. Har dock lagt ner mage och tycker det är jätte svårt att träna den inre bålstyrkan. Hur gör du med den?

    Sen blir det en hel del promenader med hunden även om man måste stanna och flåsa i backarna. Helt galet, brukar cykla långdistans men nu knäcker promenader en haha
    Skönt att höra att fler varit lika slutkörda, det har verkligen varit galet för mig!

    Vad gäller den inre bålstyrkan sa min naprapat att det typ inte går att träna den ordentligt när magen blir större. Man får stärka upp så mycket som man kan innan och jobba med rygg, höfter etc sedan för att ge extra stöd.... 
  • Stina17

    Hej! Har inte varit aktiv skriftligen i tråden men läst aktivt sedan den startade! Grattis till alla era mirakel! <3 Vi har en son sedan tidigare som föddes augusti 2018. Var på rul idag och allt såg jättefint ut. Vår son ska få en lillasyster! <3 Magkänslan hos oss båda sa flicka och det var roligt att den stämde även denna gången Vi är så tacksamma och lyckliga över vårt lilla mirakel. Hoppas på att få vara med i den hemliga facebookgruppen

    Mvh

  • Stina17

    Hej! Har inte varit aktiv skriftligen i tråden men läst aktivt sedan den startade! Grattis till alla era mirakel! <3 Vi har en son sedan tidigare som föddes augusti 2018. Var på rul idag och allt såg jättefint ut. Vår son ska få en lillasyster! <3 Magkänslan hos oss båda sa flicka och det var roligt att den stämde även denna gången Vi är så tacksamma och lyckliga över vårt lilla mirakel. Hoppas på att få vara med i den hemliga facebookgruppen

    Mvh

  • Onesatta

    Var hos BM idag och fick för första gången höra hjärtljuden där, hon hade lite svårt att hitta just hjärtljuden. Hon förklarade att flöde från navelsträngen och moderkakan var jättefint så jag behövde inte oroa mig och ibland tar det en stund att få fram hjärtljuden och sista utvägen är att dom tar fram en portabel UL maskin och tittar/lyssnar med istället för att man fick inte bli hemskickad utan att BM ha godkänt hjärtljuden. Tillslut gick det och allt var bra i vilket fall :) MEN en fundering som hängt med mig idag är att trots att det finns plats i magen ligger bebis och trycker nere vid mitt blygden, jag känner bara sparkar vid sidorna av nedre delen på magen och ingenting uppåt från blygdbenet. Vill minnas att jag kände högre och mer varierat med sonen. Någon mer som ?bara? känner långt ner?