• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • HejsanJenny
    Bettan84 skrev 2020-01-30 10:28:55 följande:

    Jag vet att man ska inte hänga upp sig på vikten och att det är olika för alla men av ren nyfikenhet så skulle jag vilja höra hur mycket ni gått upp i vikt :D?

    Jag är i vecka 25 och gått redan upp 8 kilo , det känns som att det är lite mycket eller ?

    Kram på er


    Jag har gått upp 4kg. Är i vecka 26! Men ja verkligen, det är så himla olika för alla. Tycker 8 kg låter helt rimligt :)
  • EmmaAF

    Tack alla fina

    Ingen hel vattenavg, första hinnan som troligen spruckit och läckte det som låg där Det är skönt iaf.. Värkarna har lugnat sig nu i 1 dygn och ikväll tas värkstoppande droppet bort.. så får vi se vad som händer Lungmedicinen för bebisen är nu avklarad

  • Trostar
    Bettan84 skrev 2020-01-30 10:28:55 följande:

    Jag vet att man ska inte hänga upp sig på vikten och att det är olika för alla men av ren nyfikenhet så skulle jag vilja höra hur mycket ni gått upp i vikt :D?

    Jag är i vecka 25 och gått redan upp 8 kilo , det känns som att det är lite mycket eller ?

    Kram på er


    Jag är i vecka 27 snart och har gått upp 8 kg enligt väg hos BM, 9 kg enligt väg hemma.

    Känns mycket men vet samtidigt inte vart det har satt sig på mig???
  • LinneaWookie

    Idag har jag varit och lyssnat på bäbishjärtat <3 <3 Så HIMLA MYSIGT! Går ju på spec-MVC pga diabetes typ 1 så jag går var 3:e vecka. Många går varannan men mina värden har legat oförskämt bra så jag behöver inte gå så ofta. Har inga krämpor eller problem överlag heller jag så jag känner mig lite bortskämd nu nästan

    Men ja så idag mätte de magen för första gången (25+0) och den var normal, snäppet under kurvan men inget konstigt. Lite weird att jag bara gått upp 300 gram på 3v när jag förra gången jag var där hade gått upp 2 kg på samma tid. Men det varierar säkert. Hjärtat slog helt normalt (varierade mellan 144 och 165 ungefär, över 160 när hon petade på honom, haha). Alla värden var bra osv. Så allt känns lugnt.

    TIllväxtultraljud om 3v Längtar <3

  • malliiinnnn
    HejsanJenny skrev 2020-01-29 06:45:40 följande:

    Det syntes inte innan dess och jag har en ny kollega sedan årsskiftet som tittar på mig var och varannan dag och säger, jag kan inte fatta att du ska föda barn om tre månader!? Känns sådär roligt, skulle hellre också ha en fin kula som gjorde att folk ställde sig upp för mig på tunnelbanan. Står och surar varje dag i rusningstrafik om jag inte får en sittplats, haha. Är i 25+1.


    Haha, Om det är till någon tröst så kan jag säga att det ändå inte är någon som reser sig upp på tunnelbanan även om man ser ut att vara i 8e månaden som jag ser ut att vara ibland när magen är helt spänd.
  • zey
    Bettan84 skrev 2020-01-30 10:28:55 följande:

    Jag vet att man ska inte hänga upp sig på vikten och att det är olika för alla men av ren nyfikenhet så skulle jag vilja höra hur mycket ni gått upp i vikt :D?

    Jag är i vecka 25 och gått redan upp 8 kilo , det känns som att det är lite mycket eller ?

    Kram på er


    Jag tror det är så himla olika mellan människor. Jag äter nyttigt , simmar 3 gånger (60 min per pass) i veckan och kör 2 pass styrketräning, jag är i vecka 23 och gått upp 7 kilo hittills (vägde 66 vid inskrivning). Förra graviditeten var likadan, hamnade på 22 kilo på slutet så gissar att det blir likadant denna gång. När min första barn var 5-6 månader hade jag gått ner allt och lite till.
  • Söderlund

    Går in i vecka 27 imorgon och har gått upp 6 kg. Känns egentligen inte alls i kroppen då jag fortfarande kan träna och simma, men då vill dom inte att jag ska gå upp mer än 8 kg på hela graviditeten, det känns däremot omöjligt men vem vet ;D

  • SweetCA

    V 28 I morgon och +7 kg här. Hade tänkt gå upp 12-14 kg för jag har läst att det är optimalt. Känns inte jätte bra att inte gå upp mer för det som ryker är ju ens egna muskler mm. Men det känns mycket hehe.

  • SweetCA
    SweetCA skrev 2020-01-30 13:25:13 följande:

    V 28 I morgon och +7 kg här. Hade tänkt gå upp 12-14 kg för jag har läst att det är optimalt. Känns inte jätte bra att inte gå upp mer för det som ryker är ju ens egna muskler mm. Men det känns mycket hehe.


    Vägde iufs 59 innan på 168 cm så det beror ju på vilket utgångsläge man har med!