• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • zebra

    Har inte varit så aktiv här men är i v33 nu och var på provtagning igår för sköldkörteln. Hon på labbet var orolig och tyckte inte jag bör jobba och sjukskriva mig för att undvika smitta. Hörde med BM men hon sa att de tinte kommit några ritlinjer för gravida än och att jag får göra bedömning beroende på jobb och arbetsgivare. Jag jobbar bara nästa vecka sen går jag på fl, men känns som nästa vecka kommer vara kritisk då det är många sjuka hos oss. Jobbar med läkemedelsleveranser till sjukhus, kommun och privatpersoner och tror de flesta vet hur det ser ut hos oss just nu. Tråkigt att den här epidemin bröt ut nu :/ Hur mår ni andra? Jobbar ni som vanligt eöler har ni ändrat er pga smittorisk? Mvh


    :)
  • Aryzza
    zebra skrev 2020-03-20 07:03:39 följande:

    Har inte varit så aktiv här men är i v33 nu och var på provtagning igår för sköldkörteln. Hon på labbet var orolig och tyckte inte jag bör jobba och sjukskriva mig för att undvika smitta. Hörde med BM men hon sa att de tinte kommit några ritlinjer för gravida än och att jag får göra bedömning beroende på jobb och arbetsgivare. Jag jobbar bara nästa vecka sen går jag på fl, men känns som nästa vecka kommer vara kritisk då det är många sjuka hos oss. Jobbar med läkemedelsleveranser till sjukhus, kommun och privatpersoner och tror de flesta vet hur det ser ut hos oss just nu. Tråkigt att den här epidemin bröt ut nu :/ Hur mår ni andra? Jobbar ni som vanligt eöler har ni ändrat er pga smittorisk? Mvh


    Jag har valt att jobba hemma igår och idag för att slippa busspendla. I vanliga fall samåker jag och min man till jobb men han är borta med jobbet de här två dagarna. Annars går jag till jobbet som vanligt. De är stenhårda hos oss och har skickat hem folk som är minsta snuviga så arbetsplatsen är nästan tom, känns inte som någon större fara att bli smittad.
  • SweetCA
    Daphodil skrev 2020-03-19 20:06:22 följande:

    Idag bestämde min chef att jag ska jobba hemma sista tiden innan ledigheten. Jag jobbar inom vården, så trodde inte det var möjligt, men nu ska jag få ha videosamtal med mina patienter istället. Det känns bra!


    Hjärta det förstår jag! strålande!
  • SweetCA
    zebra skrev 2020-03-20 07:03:39 följande:

    Har inte varit så aktiv här men är i v33 nu och var på provtagning igår för sköldkörteln. Hon på labbet var orolig och tyckte inte jag bör jobba och sjukskriva mig för att undvika smitta. Hörde med BM men hon sa att de tinte kommit några ritlinjer för gravida än och att jag får göra bedömning beroende på jobb och arbetsgivare. Jag jobbar bara nästa vecka sen går jag på fl, men känns som nästa vecka kommer vara kritisk då det är många sjuka hos oss. Jobbar med läkemedelsleveranser till sjukhus, kommun och privatpersoner och tror de flesta vet hur det ser ut hos oss just nu. Tråkigt att den här epidemin bröt ut nu :/ Hur mår ni andra? Jobbar ni som vanligt eöler har ni ändrat er pga smittorisk? Mvh


    Jobbar hemma sen ett tag tillbaka, ca 1 vecka kvar. Tråkigt men det funkar bra. 


    Det finns så lite data om gravida och detta så det känns dumt att chansa, bara på det att immunförsvaret inte är på topp när man är gravid... så känns det som om man ska vara försiktig. 

  • Andreaaaa

    Bor och jobbar i Sthlm. Vi får jobba hemma men jag är inne lite då och då för att inte bli knäpp. Jag misstänker att förskolan stängs nästa vecka så då blir sonen hemskickad, så jag passar på att få lite miljöombyte så länge jag inte känner mig sjuk.

    Jag är väldigt frisk i övrigt så är inte orolig även om immunförsvaret är lite försvagat just nu. Vad gäller bebis så skulle myndigheter nog vara rätt snabba att varna gravida om de hade skäl till minsta oro, vi är inte fler än att vi skulle kunna iaktta försiktighet, det skulle inte påverka samhället ngt så vansinnigt ekonomiskt, och sjuka spädisar är ju dyrt och något man lär vilja undvika nu när sjukvården ändå blir ansträngd - så tror inte att de skulle tveka att råda oss till isolering om de misstänkte att det behövdes. Jag litar på experternas bedömning och på min magkänsla.

  • Andreaaaa

    Bor och jobbar i Sthlm. Vi får jobba hemma men jag är inne lite då och då för att inte bli knäpp. Jag misstänker att förskolan stängs nästa vecka så då blir sonen hemskickad, så jag passar på att få lite miljöombyte så länge jag inte känner mig sjuk.

    Jag är väldigt frisk i övrigt så är inte orolig även om immunförsvaret är lite försvagat just nu. Vad gäller bebis så skulle myndigheter nog vara rätt snabba att varna gravida om de hade skäl till minsta oro, vi är inte fler än att vi skulle kunna iaktta försiktighet, det skulle inte påverka samhället ngt så vansinnigt ekonomiskt, och sjuka spädisar är ju dyrt och något man lär vilja undvika nu när sjukvården ändå blir ansträngd - så tror inte att de skulle tveka att råda oss till isolering om de misstänkte att det behövdes. Jag litar på experternas bedömning och på min magkänsla.

  • SweetCA
    ankan6 skrev 2020-03-23 15:25:51 följande:
    Fy fan vad jobbigt det känns att jag med stor sannolikhet kommer få vara kvar flera dagar efter snitt, ensam utan min sambo och att han kommer att missa de första dagarna helt
    Som förstföderska är jag inte helt bekväm med att vara tvungen att åka hem 6 timmar efter om allt går bra. Vi hade räknat med att stanna så länge som det går för att få så mycket hjälp som vi kan. Två gröngölingar på detta. Jätte jobbigt för jag tycker det här med amning känns främmande och jobbigt och hade behövt massor med stöd.