• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Daphodil

    Legat vaken med förvärkar inatt. Just nu kommer de ganska tätt och känns rätt duktigt, men inte riktigt som förlossningsvärkar. Undrar vad som sker nu, om det fortsätter stegra eller bara klingar av.

    Med dottern hade jag kraftiga förvärkar i 2 dygn, men öppnade mig inte ett jota. Blev därför igångsatt och det var en tuff förlossning. Önskar så att få "fixa det själv" denna gång och få en bättre upplevelse.

  • HejsanJenny
    Daphodil skrev 2020-04-22 05:34:57 följande:

    Legat vaken med förvärkar inatt. Just nu kommer de ganska tätt och känns rätt duktigt, men inte riktigt som förlossningsvärkar. Undrar vad som sker nu, om det fortsätter stegra eller bara klingar av.

    Med dottern hade jag kraftiga förvärkar i 2 dygn, men öppnade mig inte ett jota. Blev därför igångsatt och det var en tuff förlossning. Önskar så att få "fixa det själv" denna gång och få en bättre upplevelse.


    Åhh tänker på dig idag! Hoppas det stegrar och hoppar igång <3
  • ankan6
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-04-21 20:52:34 följande:

    Ringde till förlossningen och hon sa att hon kan se att sf-mått gjort ett hopp två veckor innan, att man mätt fel eller liknande. Hon sa att på torsdag om måttet sjunkit ytterligare så kommer bm skicka mig på kontroll.


    Så var det för mig också. Har följt kurvan precis, men så hoppade det upp för två v sen! Så misstänker också att de mätt fel.
  • ankan6
    Daphodil skrev 2020-04-22 05:34:57 följande:

    Legat vaken med förvärkar inatt. Just nu kommer de ganska tätt och känns rätt duktigt, men inte riktigt som förlossningsvärkar. Undrar vad som sker nu, om det fortsätter stegra eller bara klingar av.

    Med dottern hade jag kraftiga förvärkar i 2 dygn, men öppnade mig inte ett jota. Blev därför igångsatt och det var en tuff förlossning. Önskar så att få "fixa det själv" denna gång och få en bättre upplevelse.


    Lycka till, hoppas det drar igång nu och att du får en fin upplevelse
  • Blivande3barnsmamma
    Daphodil skrev 2020-04-22 05:34:57 följande:

    Legat vaken med förvärkar inatt. Just nu kommer de ganska tätt och känns rätt duktigt, men inte riktigt som förlossningsvärkar. Undrar vad som sker nu, om det fortsätter stegra eller bara klingar av.

    Med dottern hade jag kraftiga förvärkar i 2 dygn, men öppnade mig inte ett jota. Blev därför igångsatt och det var en tuff förlossning. Önskar så att få "fixa det själv" denna gång och få en bättre upplevelse.


    Åhh lycka till, hoppas det sätter igån av sig själv och du får en underbar förlossning denna gång <3
  • Bettan84
    Daphodil skrev 2020-04-22 05:34:57 följande:

    Legat vaken med förvärkar inatt. Just nu kommer de ganska tätt och känns rätt duktigt, men inte riktigt som förlossningsvärkar. Undrar vad som sker nu, om det fortsätter stegra eller bara klingar av.

    Med dottern hade jag kraftiga förvärkar i 2 dygn, men öppnade mig inte ett jota. Blev därför igångsatt och det var en tuff förlossning. Önskar så att få "fixa det själv" denna gång och få en bättre upplevelse.


    Hoppas på bättre upplevelse även för dig den här gången, så hade jag också sist och även nu känner jag (speciellt inatt ) förvärkar som varade längre och var rätt jobbiga . Har knappt sovit plus att jag blir extrem varm puh.

    Håller tummarna <3
  • Daphodil

    Tack för all pepp! Hade varit kul att säga att det blev nåt sen, och jag blev ännu mer hoppfull när jag fick en liten blödning, men nu har det avtagit. Besvikelsen...

  • Andreaaaa

    Åh, är så avis på er som är beräknade i början av månaden. Min BF är ju först den 28/5 och det känns som evigheter bort, känner mig hundra år gammal och är SÅ nära psykbrytet.

    Hemma är det så mycket som skulle behöva göras hela tiden och min man är bäst och har i princip tagit all städning i ett halvår nu, lagar mat, leker med barn etc etc så jag har INGET att gnälla på egentligen men jag blir TOKIG av att inte kunna håll det tempo jag vill.

    Med en fyraåring behöver det ju plockas och torkas jämt och det känns liksom fjantigt att be min man plocka upp soffkuddarna eller bädda till den stökiga sängen eller torka upp den där fläcken från golvet som han inte märker. Samtidigt orkar jag fan inte själv heller den tionde gången så nu går jag bara omkring och känner mig trött och fet och stör mig på allt jag vill och borde göra....gah!!!

    Längtar SÅ efter den där känslan av lätt kropp som kommer sen efter förlossningen!!!

  • Bettan84
    Andreaaaa skrev 2020-04-22 12:45:05 följande:

    Åh, är så avis på er som är beräknade i början av månaden. Min BF är ju först den 28/5 och det känns som evigheter bort, känner mig hundra år gammal och är SÅ nära psykbrytet.

    Hemma är det så mycket som skulle behöva göras hela tiden och min man är bäst och har i princip tagit all städning i ett halvår nu, lagar mat, leker med barn etc etc så jag har INGET att gnälla på egentligen men jag blir TOKIG av att inte kunna håll det tempo jag vill.

    Med en fyraåring behöver det ju plockas och torkas jämt och det känns liksom fjantigt att be min man plocka upp soffkuddarna eller bädda till den stökiga sängen eller torka upp den där fläcken från golvet som han inte märker. Samtidigt orkar jag fan inte själv heller den tionde gången så nu går jag bara omkring och känner mig trött och fet och stör mig på allt jag vill och borde göra....gah!!!

    Längtar SÅ efter den där känslan av lätt kropp som kommer sen efter förlossningen!!!


    Jag har BF 23/5 och dagarna har aldrig känts så långa och jobbiga som det gör nu . Man försöker vara positiv men jag bröt ihop igår just pga den anledningen du skriver ovan.

    Man känner sig så stressad kring hemmet , med städning , matlagning och inte minst undeehållning av en 5 åring.

    Jag klarar inte av att göra saker längre , så fort jag börjar plocka och städa så får jag ont.

    Det är så fint väder och vi gick ut för att leka i parken , jag var helt utslagen med världens sammandragningar och förvärkar när vi kom hem.

    Jag känner mig också väldigt väldigt varm och tung
  • Lillfina

    Halv onda menssmärtor 2a kvällen i rad. BF 3 maj. Vill att de skall va nått på g men säkert inget :(