• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • SweetCA
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-05-05 09:46:11 följande:

    Äntligen stort grattis <3

    Vad sköng allt gick bra <3


    <3 tack! Ja äntligen!
  • Daphodil
    SweetCA skrev 2020-05-05 08:48:12 följande:

    Nu blev det åka av i natt. 12h totalt, värkstart 15 ish. Vi hann inte med ryggbedövning och lustgas funkade inte alls, höll på att spy! Vi var tvungna att åka iväg till Södertälje för BB Stockholm var fullt!

    3372g 50.5cm.

    Vi får stanna så länge vi vill och vi fick ett super bra team! Så har haft en toppen upplevelse. Svårt att sova nu men de andra två snusar gott.


    Grattis!!
  • Bettan84
    SweetCA skrev 2020-05-05 08:48:12 följande:

    Nu blev det åka av i natt. 12h totalt, värkstart 15 ish. Vi hann inte med ryggbedövning och lustgas funkade inte alls, höll på att spy! Vi var tvungna att åka iväg till Södertälje för BB Stockholm var fullt!

    3372g 50.5cm.

    Vi får stanna så länge vi vill och vi fick ett super bra team! Så har haft en toppen upplevelse. Svårt att sova nu men de andra två snusar gott.


    Stort mega grattis !!! Vad skönt att ni mår bra och vad kul att det gick så snabbt !!!!!! <3
  • SweetCA
    Daphodil skrev 2020-05-05 13:23:53 följande:

    Grattis!!


    <3
    Bettan84 skrev 2020-05-05 15:08:49 följande:

    Stort mega grattis !!! Vad skönt att ni mår bra och vad kul att det gick så snabbt !!!!!! <3


    Tack! Ja det var toppen. Tror att det kan vara medjoo dadlarna som jag åt sista veckorna som kanske hjälpte lite.
  • norrlänningen89

    Hej,

    Har en fråga. Är beräknad 14 juni men kommer bli igångsatt sista veckan i maj, har frågat i juni-tråden men den verkar ganska så död..

    Läkaren kände på tappen igår då jag haft mensvärk som ökat, ont i ryggslutet och mer illamående sen onsdag/torsdag någon gång och min mormor tyckte att jag skulle be henne kolla när jag ändå skulle träffa henne. Hon sa inget om jag var öppen eller så men hon så att det kommer att gå att göra en igångsättning med att ta hinnorna då man skulle kunna ta dom redan nu, 34+1, och så pratade hon om att vi måste ta och skriva ner önskemål och dyligt inför en eventuell vaginal förlossning, så dom på förlossningen vet, ifall det skulle sätta igång tidigare. Visst borde det innebära att jag har öppnat mig lite?

  • Söderlund

    Alltså snacka om att man är taggad när man går upp och kissar för första gången på natten, känner att det "rinner till" lite extra och får se rosablandade flytningar på pappret (ursäkta detaljerad information) och blir helt, exalterad!! Känner inget annat men vill typ väcka sambon bara av pirret haha. Någon fler som känner nåt?

  • Lilla Lunis
    Söderlund skrev 2020-05-06 02:59:55 följande:

    Alltså snacka om att man är taggad när man går upp och kissar för första gången på natten, känner att det "rinner till" lite extra och får se rosablandade flytningar på pappret (ursäkta detaljerad information) och blir helt, exalterad!! Känner inget annat men vill typ väcka sambon bara av pirret haha. Någon fler som känner nåt?


    Vaknade i morse vid 04 av att det tryckte på...gick upp och kissade och då lossnade slemproppen....blev ganska ställd , för förra grav. Såg jag aldrig röken av nån slempropp.

    Känns som det är nära nu. Var på koll i måndags och då var jag 2 cm öppen och hade ganska kraftiga sammandragningar men läkaren kollade livmodertappen så att det nog skulle dröja minst 4 dar upp till BF den 16 maj.....
  • Lilla Lunis

    Börjar känna mig sjukt nervös...Känns så overkligt att jag ska föda barn igen ....orolig för att inte hinna in före öppningsfasen drar i gång ordentligt med 1.5 timmes resväg.... förra gången var jag hemma 2 timmar med värkar innan vi åkte in, men då hade jag skitont i bilen och typ skrek de 30 min resväg som var och när jag kom in var jag öppen 7 cm. Generellt går det ju snabbare omg 2 ....

    Nån mer som har lång resväg? Eller haft snabb förlossning?

  • Heliena

    Jag hade bf 1 maj, så är 5 dagar över nu.. Men igår fick jag se en liiiten liten bit av slemproppen! Om inget händer blir det igångsättning 16 maj.. Hoppas verkligen det vill starta igång själv!

  • jevana
    norrlänningen89 skrev 2020-05-05 20:06:16 följande:

    Hej,

    Har en fråga. Är beräknad 14 juni men kommer bli igångsatt sista veckan i maj, har frågat i juni-tråden men den verkar ganska så död..

    Läkaren kände på tappen igår då jag haft mensvärk som ökat, ont i ryggslutet och mer illamående sen onsdag/torsdag någon gång och min mormor tyckte att jag skulle be henne kolla när jag ändå skulle träffa henne. Hon sa inget om jag var öppen eller så men hon så att det kommer att gå att göra en igångsättning med att ta hinnorna då man skulle kunna ta dom redan nu, 34+1, och så pratade hon om att vi måste ta och skriva ner önskemål och dyligt inför en eventuell vaginal förlossning, så dom på förlossningen vet, ifall det skulle sätta igång tidigare. Visst borde det innebära att jag har öppnat mig lite?


    Då är du nog till och med rätt mycket öppen redan. Har för mig att det behövs ca 3cm och fixerat huvud för att spräcka hinnorna.