• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Andreaaaa
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-05-28 11:34:45 följande:

    Hej allihopa!

    Tänkte bara fråga er hur ni tänker kring det nya vaccinet mot rotaviruset, kommer ni vaccinera era barn? Om nej, varför?


    Jag gjorde inte det med sonen men det var mest för att det erbjöds bara här i Sthlm då, inte i hela landet, kändes mer som ett nice to have än ett need to have. Sonen hade jättemycket problem med magen och jag hade hört att vaccinet kunde ställa till det lite för magen (i några dagar) och det kändes lite onödigt. Får se hur vi gör denna gång, beror på hur lilltjejens mage är tror jag.
  • Lustablong

    Absolut vaccinera! Vi har gett första dosen och det gav inga biverkningar. Ska ge andra dosen vid 3 månader. Vår andra son fick rota när han var liten och det var det sjukaste vi varit med om. Han blev så sjuk att han blev inlagd på sjukhus.

    Så för oss finns inget alternativ till att inte vaccinera.


    Blivande3barnsmamma skrev 2020-05-28 11:34:45 följande:

    Hej allihopa!

    Tänkte bara fråga er hur ni tänker kring det nya vaccinet mot rotaviruset, kommer ni vaccinera era barn? Om nej, varför?


  • Blivande3barnsmamma
    Andreaaaa skrev 2020-05-28 12:00:35 följande:

    Jag gjorde inte det med sonen men det var mest för att det erbjöds bara här i Sthlm då, inte i hela landet, kändes mer som ett nice to have än ett need to have. Sonen hade jättemycket problem med magen och jag hade hört att vaccinet kunde ställa till det lite för magen (i några dagar) och det kändes lite onödigt. Får se hur vi gör denna gång, beror på hur lilltjejens mage är tror jag.


    Ja min son är ju jättegasig nu, så jag vet inte. När mina andra barn var små så erbjöds inte detta vaccin
  • Stenbocken93
    Bettan84 skrev 2020-05-27 20:28:09 följande:

    Inatt gick vattnet och idag 14.00 föddes en underbar pojke 3700 gr 52 cm lång. Hemskt upplevelse då han fastnade med axlarna men nu mår alla bra <3


    Grattis :)
  • Lilla Lunis

    Heh. Har alla i gruppen fått sina bäbisar nu? Nån som vet hur vanligt det är med rota virus? Vet inte hur jag ska göra med vaccination....

  • Blivande3barnsmamma
    Lilla Lunis skrev 2020-05-29 18:34:22 följande:

    Heh. Har alla i gruppen fått sina bäbisar nu? Nån som vet hur vanligt det är med rota virus? Vet inte hur jag ska göra med vaccination....


    Är i samma sits som dig, då mina två barn inte fått det tidigare är jag tveksam
  • ankan6
    Lilla Lunis skrev 2020-05-29 18:34:22 följande:

    Heh. Har alla i gruppen fått sina bäbisar nu? Nån som vet hur vanligt det är med rota virus? Vet inte hur jag ska göra med vaccination....


    Jag är skeptisk...min lille har haft väldigt mycket problem med magen och vi misstänker även mjölkproteinallergi. Äntligen känns han någorlunda nöjd efter att ha skrikit sig blå de tre första veckorna...har förstått att rotavaccinet ofta strular till det för magen så vet inte om jag vågar ge honom något som spär på obalansen igen.