• Anonym (Våldet)

    Vikigaste jämställdhetsfrågan

    Om ni bara får välja EN.

  • Svar på tråden Vikigaste jämställdhetsfrågan
  • Anonym (Men alltså)
    pyssel skrev 2019-09-23 22:57:28 följande:

    Jag uppfattar det som något strukturellt.


    Just därför fyller det ingen poäng och är ingalunda konstruktivt att raljera kring. Men jag antar, i brist på fantasi, att det är något slags feministisk skämt.
  • EnAnonumius
    Anonym (Men alltså) skrev 2019-09-23 17:40:24 följande:
    Haha, det jävla stolpskottet som benämnde män som djur men inte förstod det enkla i att vi alla är djur, oavsett kön.
    Jupp exakt den damen...

    Än idag kan jag sitta och asgarva åt hennes (frånvaro) av kunskaper om människan..
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Jodå...)

    Kvinnor ska inte behöva sätta sig ner när de kissar utomhus.

    Det är förnedrande. Staten ska bekosta trattar som kvinnor kan använda för att kunna stå upp och kissa.

    Är vi överens?

  • pyssel
    Anonym (Men alltså) skrev 2019-09-23 17:40:24 följande:

    Haha, det jävla stolpskottet som benämnde män som djur men inte förstod det enkla i att vi alla är djur, oavsett kön.


    Det låter som att du inte förstod. Det hade absolut ingenting med din sorts invändning att göra.
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Men alltså)
    EnAnonumius skrev 2019-09-24 08:26:14 följande:

    Jupp exakt den damen...

    Än idag kan jag sitta och asgarva åt hennes (frånvaro) av kunskaper om människan..


    Ja, för det var ju inte okunnigheten om politik och jämställdhetsfrågor som var hennes aber utan att hon inte greppade så enkla saker som mänsklig biologi. Plus ful dialekt (Degerfors).
  • Anonym (Men alltså)
    Anonym (Jodå...) skrev 2019-09-24 19:46:02 följande:

    Kvinnor ska inte behöva sätta sig ner när de kissar utomhus.

    Det är förnedrande. Staten ska bekosta trattar som kvinnor kan använda för att kunna stå upp och kissa.

    Är vi överens?


    Nej, vi kommer aldrig överens om de frågorna.
  • Anonym (Men alltså)
    pyssel skrev 2019-09-24 20:00:09 följande:

    Det låter som att du inte förstod. Det hade absolut ingenting med din sorts invändning att göra.


    Jo, hon menar att en del manliga strukturer inbjuder till bestialiskt/djuriskt beteende, men jag tycker att hon är ute och virrar ändå. Trodde de flesta (ja, även feminister) förkastade hennes idéer/uttalanden?
  • pyssel
    Anonym (Men alltså) skrev 2019-09-25 17:26:04 följande:

    Jo, hon menar att en del manliga strukturer inbjuder till bestialiskt/djuriskt beteende, men jag tycker att hon är ute och virrar ändå. Trodde de flesta (ja, även feminister) förkastade hennes idéer/uttalanden?


    Det blev snarare ett tecken i tiden - den tiden - för vad som var helt otänkbart att våga yttra i debatten.

    elisabethoglund.se/blogg/ar-det-inte-snart-dags-att-kvinnan-bakom-man-ar-djur-ireen-von-wachenfeldt-om-ursakt/
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Men alltså) skrev 2019-09-25 17:22:20 följande:

    Ja, för det var ju inte okunnigheten om politik och jämställdhetsfrågor som var hennes aber utan att hon inte greppade så enkla saker som mänsklig biologi. Plus ful dialekt (Degerfors).


    Eh.. Nä. För en som inte förstår bildspråk möjligen. Man behöver ju inte hålla med för att förstå vad som avsågs.
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Men alltså)
    pyssel skrev 2019-09-25 18:02:33 följande:

    Det blev snarare ett tecken i tiden - den tiden - för vad som var helt otänkbart att våga yttra i debatten.

    elisabethoglund.se/blogg/ar-det-inte-snart-dags-att-kvinnan-bakom-man-ar-djur-ireen-von-wachenfeldt-om-ursakt/


    Come again? Irene von Wachenfeldt har alltså rätt och hennes kritiker fel?

    Och Elisabeth Höglund (som för övrigt är väldigt sympatisk) anser att vi alla bör be henne om ursäkt?
Svar på tråden Vikigaste jämställdhetsfrågan