• Blåsippa123

    BF augusti 2020

    Hej!

    Jag plussade igår!

    Kunde inte hitta en tråd med BF augusti 2020 så då tänkte jag att jag startar en sån tråd!

    Hur mår ni och vad känner ni just nu? :)

  • Svar på tråden BF augusti 2020
  • Anonym (Fb)

    Tipsar om denna, den finns för vem som helst att hitta. Men ingen utomstående ser att man är medlem där. Det är mer aktivitet i den gruppen då vi är över 300 st.

  • Sweetheart2017

    Jag och sambon åkte in till akuten igår pga blödningar. Båda är oroliga men dem ville inte göra någon kontroll. Är de någon som haft en blödning som de slutat väl? Är så orolig att de är missfall igen...

  • hannis12345

    Hej!

    Plussade en vecka innan dig, o är nu i v 6+1 men har BF 29 aug...

    Hur kan du ha 1/8;)?


    ElliPelli skrev 2020-01-05 11:58:11 följande:

    Hej på er alla!

    Plussade den 29/11 och är beräknad till den 1/8 ???? Har en dotter sedan tidigare född i oktober 2018.

    Spännande hur olika graviditeter kan vara. Med dottern mådde jag illa vid mycket matos, men i övrigt var det en rätt okej graviditet till att börja med. Den här gången mår jag konstant illa och har kaskadkräkts flera gånger. Fixar knappt att byta dotterns bajsblöjor på morgnarna ????

    Är det en Facebookgrupp startad? Är i så fall gärna med ???? Den som är ansvarig kanske kan skicka mig ett PM? ????


  • Anx123456
    hannis12345 skrev 2020-01-05 15:27:39 följande:

    Hej!

    Plussade en vecka innan dig, o är nu i v 6+1 men har BF 29 aug...

    Hur kan du ha 1/8;)?


    Plussade också den 29/11 och har bf den 5 augusti, vecka 10 nu. Tror du räknat fel eller läst fel och tror det står 29/12 istället
  • hannis12345

    Ah, läste nog fel.

    Plussade 21 dec (2-3v då med cl test)

    Hade min sista mens första dag 23 mars, omkring då du plussade. Antar alltså att din sista mens första dag var ca en månad innan min ;)


    Anx123456 skrev 2020-01-05 15:46:11 följande:

    Plussade också den 29/11 och har bf den 5 augusti, vecka 10 nu. Tror du räknat fel eller läst fel och tror det står 29/12 istället


  • martini87

    Hoppar in jag med, är i v 10+2 :) Hade ett första missfall tidigare i höstas, i september, så nu är det försök nr 2...

    Är så himla nojig över graviditeten. Åkte in akut och fick lov att operera bort blindtarmen den 22 december. De kollade lillen innan operationen och då såg allt bra ut och hjärtat slog. Men nu efteråt vet jag ju inte hur det gått. Har fått tid nu på onsdag för nytt UL vilket känns skönt men också väldigt jobbigt/oroligt! Tydligen är det inte helt ovanligt att man får inflammerad blindtarm vid graviditet ;(

    I övrigt mår jag ganska bra men såååååå trött! Och hungrig :)

  • Soligtochfint

    Vad har ni för symtom? Mina kommer och går, men trött är jag konstant...har kräkts några gånger, men bara ibland, senast i fredags men lördag och idag har det varit lugnt, brösten gör mest ont på kvällarna fast idag har dom ömmat hela dagen, känns skönt att ha symtom samtidigt som jag börjar tröttna på att ha ont i brösten xD sen har jag molvärk, som är som mensvärk lite till och från...hur är det för er andra? Tror jag är i vecka 7 eller 8

  • hundenhubbe
    ElliPelli skrev 2020-01-05 11:58:11 följande:

    Hej på er alla!

    Plussade den 29/11 och är beräknad till den 1/8 ???? Har en dotter sedan tidigare född i oktober 2018.

    Spännande hur olika graviditeter kan vara. Med dottern mådde jag illa vid mycket matos, men i övrigt var det en rätt okej graviditet till att börja med. Den här gången mår jag konstant illa och har kaskadkräkts flera gånger. Fixar knappt att byta dotterns bajsblöjor på morgnarna ????

    Är det en Facebookgrupp startad? Är i så fall gärna med ???? Den som är ansvarig kanske kan skicka mig ett PM? ????


    Vi är några st i Facebook gruppen som jag starta får en andra inte bjuder in. Över 30 medlemma :) gruppen är osynlig så ingen kan söka på den och ingen ser att du är medlem förutom medlemmarna. Vill du bli medlem skicka en vänförfrågan till Ida funseth, Östersund så bjuder jag in dig :)
  • hundenhubbe
    Sweetheart2017 skrev 2020-01-05 14:31:33 följande:

    Jag och sambon åkte in till akuten igår pga blödningar. Båda är oroliga men dem ville inte göra någon kontroll. Är de någon som haft en blödning som de slutat väl? Är så orolig att de är missfall igen...


    Min mamma blödde under alla sina graviditeter i början och de gick bra <3
  • Myselfandi
    Soligtochfint skrev 2020-01-05 17:16:08 följande:

    Vad har ni för symtom? Mina kommer och går, men trött är jag konstant...har kräkts några gånger, men bara ibland, senast i fredags men lördag och idag har det varit lugnt, brösten gör mest ont på kvällarna fast idag har dom ömmat hela dagen, känns skönt att ha symtom samtidigt som jag börjar tröttna på att ha ont i brösten xD sen har jag molvärk, som är som mensvärk lite till och från...hur är det för er andra? Tror jag är i vecka 7 eller 8


    Mina bröst ömmar också till och från. Mest på dagarna. Illamående ibland men bättre nu än för någon vecka sen. Molvärk, mest i ländryggen och ljumskarna. Absolut trött! Jag har varit ledig sen 20/12 så har vilat mest hela tiden. Är lite orolig för hur det blir när jag börjar jobba igen. Är det din första graviditet?
Svar på tråden BF augusti 2020