• Blåsippa123

BF augusti 2020

Hej!

Jag plussade igår!

Kunde inte hitta en tråd med BF augusti 2020 så då tänkte jag att jag startar en sån tråd!

Hur mår ni och vad känner ni just nu? :)

• Svar på tråden BF augusti 2020
  • sigge1235
    Marina09 skrev 2019-12-30 14:51:14 följande:

Tog ett nytt test, inget plus. Blöder mer och mer. Så tungt.

Beklagar! Jag har 3 missfall bakom mig så vet precis hur hemskt det är! Men efter dessa tre kom den mest fantastiska lilla dotter man kan tänka sig. Hoppas du snart får ett nytt plus!
  • Anonym (42 år och plussat)
    Marina09 skrev 2019-12-30 14:51:14 följande:

Tog ett nytt test, inget plus. Blöder mer och mer. Så tungt.

Å nä....Fy..vet hur tungt det kan kännas;(;(

Skickar styrkekram!!
  • Soligtochfint

Någon som vet hur det är att äta mögelostar när man är gravid? Åt en liten bit brie och ädelost sedan sa någon till mig att det inte är bra att äta det som gravid...kan det vara skadligt då jag bara åt en liten bit? Blir orolig för allt just nu

• Jooosen
    Soligtochfint skrev 2019-12-31 09:33:01 följande:

Någon som vet hur det är att äta mögelostar när man är gravid? Åt en liten bit brie och ädelost sedan sa någon till mig att det inte är bra att äta det som gravid...kan det vara skadligt då jag bara åt en liten bit? Blir orolig för allt just nu

Jag råkade oxå äta lite brie för nån vecka sen. Läste sen på livsmedelsverket att man inte ska äta det. Men du behöver inte ha ångest om du råkat käka lite. Men hädanefter ska man nog undvika det om jag läste rätt..
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Soligtochfint
    Jooosen skrev 2019-12-31 10:07:13 följande:

Jag råkade oxå äta lite brie för nån vecka sen. Läste sen på livsmedelsverket att man inte ska äta det. Men du behöver inte ha ångest om du råkat käka lite. Men hädanefter ska man nog undvika det om jag läste rätt..

Okej, tack för svar :) jag tycker det är så svårt att veta vad man kan äta och inte, fast att jag varit på 3 hälsosamtal med barnmorskan xD har varit gravid 3 gånger fast alla har slutat i missfall...ber till gud att denna vill stanna!
  • Jooosen
    Soligtochfint skrev 2019-12-31 10:11:26 följande:

Okej, tack för svar :) jag tycker det är så svårt att veta vad man kan äta och inte, fast att jag varit på 3 hälsosamtal med barnmorskan xD har varit gravid 3 gånger fast alla har slutat i missfall...ber till gud att denna vill stanna!

Åh vad jobbigt :( i vilken vecka fick du missfall? Håller tummarna att denna stannar!!
  • Soligtochfint
    Jooosen skrev 2019-12-31 10:37:56 följande:

Åh vad jobbigt :( i vilken vecka fick du missfall? Håller tummarna att denna stannar!!

Första gången en vecka efter mensen skulle kommit, andra gången började jag blöda i V8, vul visade då att det avstannat i vecka 5, och tredje gången en vecka efter att jag plussat :/
  • Jooosen
    Soligtochfint skrev 2019-12-31 10:57:31 följande:

Första gången en vecka efter mensen skulle kommit, andra gången började jag blöda i V8, vul visade då att det avstannat i vecka 5, och tredje gången en vecka efter att jag plussat :/

Okej vad jobbigt! Hur långt har du kommit nu?
  • Soligtochfint
    Jooosen skrev 2019-12-31 11:41:28 följande:

Okej vad jobbigt! Hur långt har du kommit nu?

Jag tror att jag är i vecka 6, är inte riktigt säker. Du då?
  • Jooosen
    Soligtochfint skrev 2019-12-31 12:37:44 följande:

Jag tror att jag är i vecka 6, är inte riktigt säker. Du då?

Alright! Jag är i vecka 8. Första graviditeten ever. Kämpat med o få till den i typ 3 år så jag hoppas så innerligt att det ska gå vägen!
Svar på tråden BF augusti 2020