• Anonym (.)

    Om någon ringer en under fyllan - Skall man känna sig speciell då?

    Hej!
    Jag tänker om någon ringer en och personen är full. Telefonsamtalet är trevligt/personen är trevlig emot en på telefonen. Skall man då känna sig speciellt? Liksom räkna med att personen tänker på en då och då kanske, även vid nyktert tillstånd. Kan man räkna med det? Skall man kanske råka känna sig speciell?

    Blir alla glada om en full person ringer en och pratar och är trevlig rent allmänt. Liksom att man känner sig speciell för personen. Man betyder någonting för människan i alla fall? Är det här någonting som alla vet, som har erfarenhet om berusning vid alkohol. Blir alla glada? :)

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Om någon ringer en under fyllan - Skall man känna sig speciell då?
  • Annita

    Personer som av någon anledning behöver boende med personal lär ju ha ganska svår problematik, vilket brukar innefatta bla att man inte gillar förändringar. Du och övrig personal, och även den fysiska lokalen, står för trygghet för honom.

    Att han saknar detta tyder väl allra mest på att han kämpar med att finna sig tillrätta i sitt nya sammanhang. Det bästa för honom är att inte vara för starkt knuten till dig utan att istället gå vidare.

  • Annita

    Det var bra att du nämnde detaljer för det är avgörande för sammanhanget.

    Hade han varit ett ex, någon du dejtat, en pojkvän till din kompis mm så har du redan fått svaret att ingen annan kan veta vad avsikten var med att ringa på fyllan. Kanske kåt, kanske förälskad eller bara desperat efter bekräftelse.

    Men detaljen att den som ringde var en fd klient förändrar allt. Då står samtalet för något helt annat. Oavsett vad du vill tro. Det är oroande att du inte förstår det tycker jag.

  • Anonym (suck)
    Anonym (ace) skrev 2019-11-27 22:01:11 följande:
    Om det nu är så viktigt för dig så måste DU ringa upp HONOM och faktiskt FRÅGA.

    Men jag vidhåller att det är extremt oetiskt att göra så eftersom du enl utsago är personal på detta fd boende. (Dock så får dina inlägg dig att låta som en boende där, om du nu inte är boende där så behöver du nog hjälp med din mentala hälsa/besatthet, för vad du håller på med är inte normalt.)
    Anonym (Vem är vem?) skrev 2019-11-28 14:53:37 följande:
    Om du inte förstår vad som är fel med att kontakta honom borde du verkligen ta ett snack med din chef. Förstår vad det innebär i din professionella yrkesroll att ha klienter?

    Du har en klienten som på något sätt har blivit betuttad i dig och fylleringer. Kan du inte hantera det behöver du stöd
    precis
  • Anonym (.)

    Nu har det gått en hel vecka sedan det hela telefonsamtalet ägde rum. Jag blir tokig. Varför skriver eller ringer han inte nu?

    Jag vågar inte heller höra av mig till han. Särskilt nu när ni har skrämt upp mig. Vad skall jag säga om det kommer fram att det var jag som hörde av mig till han?
    Jag vill verkligen att han ringer nu!...
    Jag har nog min rätt att känna mig speciell. Man måste nog ha varit där för att förstå att han ringde för att han saknar mig/oss. Han ringde för att han antagligen tycker om mig. Vet inte på vilket sätt, men förmodligen tycker han väldigt mycket om mig. Telefonuppringningen under hans fylla måste absolut betyda någonting!

    Om jag nu hör av mig till honom..Vad kan mitt försvar bli inför kollegor och chef?

  • Anonym (Vem är vem?)
    Anonym (.) skrev 2019-12-03 09:37:35 följande:

    Nu har det gått en hel vecka sedan det hela telefonsamtalet ägde rum. Jag blir tokig. Varför skriver eller ringer han inte nu?

    Jag vågar inte heller höra av mig till han. Särskilt nu när ni har skrämt upp mig. Vad skall jag säga om det kommer fram att det var jag som hörde av mig till han?

    Jag vill verkligen att han ringer nu!...

    Jag har nog min rätt att känna mig speciell. Man måste nog ha varit där för att förstå att han ringde för att han saknar mig/oss. Han ringde för att han antagligen tycker om mig. Vet inte på vilket sätt, men förmodligen tycker han väldigt mycket om mig. Telefonuppringningen under hans fylla måste absolut betyda någonting!

    Om jag nu hör av mig till honom..Vad kan mitt försvar bli inför kollegor och chef?


    Dum och oproffsig
  • smulpaj01
    Anonym (.) skrev 2019-12-03 09:37:35 följande:

    Nu har det gått en hel vecka sedan det hela telefonsamtalet ägde rum. Jag blir tokig. Varför skriver eller ringer han inte nu?

    Jag vågar inte heller höra av mig till han. Särskilt nu när ni har skrämt upp mig. Vad skall jag säga om det kommer fram att det var jag som hörde av mig till han?

    Jag vill verkligen att han ringer nu!...

    Jag har nog min rätt att känna mig speciell. Man måste nog ha varit där för att förstå att han ringde för att han saknar mig/oss. Han ringde för att han antagligen tycker om mig. Vet inte på vilket sätt, men förmodligen tycker han väldigt mycket om mig. Telefonuppringningen under hans fylla måste absolut betyda någonting!

    Om jag nu hör av mig till honom..Vad kan mitt försvar bli inför kollegor och chef?


    Min erfarenhet av personer som fylleringer är att det betyder absolut INGENTING! Du var garanterat en av de (få eller många?) han fick för sig att ringa på fyllan men definitivt inte den enda om han har fler personer i sin närhet. Nej jag tycker inte du ska ringa och nej en fylleringning kan man inte tolka som att du är speciell. Däremot stämmer det säkert att han saknar dig, övrig personal och själva boendet. Försök komma över dina kärlekskänslor på annat sätt, gå ut med nån vän och ragga lite så kanske du träffar någon du kan dejta istället.
  • Annita
    Anonym (.) skrev 2019-12-03 09:37:35 följande:

    Nu har det gått en hel vecka sedan det hela telefonsamtalet ägde rum. Jag blir tokig. Varför skriver eller ringer han inte nu?

    Jag vågar inte heller höra av mig till han. Särskilt nu när ni har skrämt upp mig. Vad skall jag säga om det kommer fram att det var jag som hörde av mig till han?

    Jag vill verkligen att han ringer nu!...

    Jag har nog min rätt att känna mig speciell. Man måste nog ha varit där för att förstå att han ringde för att han saknar mig/oss. Han ringde för att han antagligen tycker om mig. Vet inte på vilket sätt, men förmodligen tycker han väldigt mycket om mig. Telefonuppringningen under hans fylla måste absolut betyda någonting!

    Om jag nu hör av mig till honom..Vad kan mitt försvar bli inför kollegor och chef?


    Men jisses... speciell??? Ja, han saknade personalen på sitt gamla boende, där du ingår. Kanske blev han lite sentimental när han druckit. Förhoppningsvis har han funnit sig tillrätta nu och då hör han nog inte av sig mer.

    Har du någon utbildning för ditt yrke? För det verkar tyvärr inte så.
  • smulpaj01
    Annita skrev 2019-12-03 12:58:58 följande:

    Men jisses... speciell??? Ja, han saknade personalen på sitt gamla boende, där du ingår. Kanske blev han lite sentimental när han druckit. Förhoppningsvis har han funnit sig tillrätta nu och då hör han nog inte av sig mer.

    Har du någon utbildning för ditt yrke? För det verkar tyvärr inte så.


    Det är väldigt svårt att tro att ts är personal, skulle snarare gissa att hon är en av de boende. I annat fall är det något annat som inte står riktigt rätt till. Hoppas ts får hjälp av personal eller om det är kollegor så hon mår bättre snart.
  • Anonym (ace)
    Anonym (.) skrev 2019-12-03 09:37:35 följande:

    Nu har det gått en hel vecka sedan det hela telefonsamtalet ägde rum. Jag blir tokig. Varför skriver eller ringer han inte nu?

    Jag vågar inte heller höra av mig till han. Särskilt nu när ni har skrämt upp mig. Vad skall jag säga om det kommer fram att det var jag som hörde av mig till han?
    Jag vill verkligen att han ringer nu!...
    Jag har nog min rätt att känna mig speciell. Man måste nog ha varit där för att förstå att han ringde för att han saknar mig/oss. Han ringde för att han antagligen tycker om mig. Vet inte på vilket sätt, men förmodligen tycker han väldigt mycket om mig. Telefonuppringningen under hans fylla måste absolut betyda någonting!

    Om jag nu hör av mig till honom..Vad kan mitt försvar bli inför kollegor och chef?


    Jag hoppas verkligen att du är boende och inte personal på detta boende.

    Hade inte alls varit fel att införa psyk-tester så det inte anställs fler galningar på boenden som kan leta villebråd på sin arbetsplats.
  • Anonym (.)
    Annita skrev 2019-12-03 12:58:58 följande:
    Men jisses... speciell??? Ja, han saknade personalen på sitt gamla boende, där du ingår. Kanske blev han lite sentimental när han druckit. Förhoppningsvis har han funnit sig tillrätta nu och då hör han nog inte av sig mer.

    Har du någon utbildning för ditt yrke? För det verkar tyvärr inte så.

    Stackaren...


    Ja, han sa faktiskt själv att han är en liten sentimental typ och kommer sakna oss och så ringde han och berättade han att han faktiskt saknar mig/oss. Så fint..!

    Han kanske skäms snarare än att han ''funnit sig till rätta''?


     


    smulpaj01 skrev 2019-12-03 14:16:24 följande:
    Det är väldigt svårt att tro att ts är personal, skulle snarare gissa att hon är en av de boende. I annat fall är det något annat som inte står riktigt rätt till. Hoppas ts får hjälp av personal eller om det är kollegor så hon mår bättre snart.
    Anonym (ace) skrev 2019-12-03 15:35:07 följande:
    Jag hoppas verkligen att du är boende och inte personal på detta boende.

    Hade inte alls varit fel att införa psyk-tester så det inte anställs fler galningar på boenden som kan leta villebråd på sin arbetsplats.


    Vad är det som är det stora problemet att jag kanske gillar honom och hoppas att han skall höra av sig?

    Skulle jag traumatisera honom på något vis menar ni? Ser inga fel med att faktiskt fika med personen om han hör av sig och frågar efter det. Finns ju f.d klienter som har fikat med sina f.d personal/vårdare. Varför skulle jag inte få göra det? Ni gör en sådan stor grej av det hela. Jag/vi har rätten att fika/träffas! Vad är det som är så fel med att jag tycker om honom och eventuellt träffar honom?

Svar på tråden Om någon ringer en under fyllan - Skall man känna sig speciell då?