• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-04 19:58:28 följande:

    För att jag vill veta det. Skulle det sedan komma fram att hon hört av sig och han inte sagt något skulle det veta katastrof. Jag vill att han ska vara 100% ärlig med mig om allt som händer på den fronten.


    Jag vet inte. hon tycker väl inte han dragit sitt strå i stacken vad det gäller aborten..jag VET att han inte vill ha med henne att göra, hon påminner ju också honom om hans misslyckande. Polisanmäla vad?


    Jag förstår att du vill att han ska vara ärlig och det ska han vara.
    Men om du mår dåligt av det så blir det ju som ett slags moment 22,om du förstår vad jag menar.

    Jag menar om hon inte slutar att kontakta honom så kan han ju anmäla henne för det.
    Jag förstår att hon kan behöva prata om aborten. Det är ju något man kan må väldigt dåligt av.
    Men det kan hon väl kanske göra med en vän. Eller en professionell.
    Och det är något han borde råda henne till.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-04 20:11:58 följande:

    Men varför är otrohet så jäkla svårt? Egentligen handlar det ju bara om sex och jag vet ju att han legat med fleeera innan mig och det bryr jag mig ju inte om.. Hur länge är legitimt att landa och klamra sig fast då? 1 år? 2 år? vad kan vara det vanligaste?


     


    Nånstans tror jag ju att jag i framtiden kan bli lycklig igen, att vi kan lägga det här bakom oss och bli vi igen. Lyckliga tillsammans. Att jag kan förlåta honom på alla plan.. jag vill bara att det ska vara nu. jag är ju någonstans trygg med att det inte kommer ske igen och som jag sagt här i tråden. Jag känner ju honom och tror faktiskt inte det kommer ske igen vad alla här än skriver men trots det så har det ju redan hänt en gång för myckett..


    Han har ju brutit ett löfte till dig. Han svek dig å det grövsta när han stod i kyrkan,framför era familjer,släktingar och vänner och lovade dig trohet samtidigt som han planerade att vara otrogen med en annan kvinna.
    Lögner och svek sårar ofta mer än otroheten i sig.

    För mig tog det c:a 3 år innan jag kunde gå vidare och släppa taget om det som varit.
    Man måste låta det få ta den tid det tar.
    Det är inget som går att pressas fram. Hur gärna man än vill.
    Jag tog dessutom hjälp av en samtalsterapeut vilket hjälpte mig mycket.
    Och så hade jag stöd av min familj och mina vänner. Det är också viktigt.
    Så var inte rädd att ta hjälp och stod. Det behöver du.
  • Bjoer
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-05 00:20:47 följande:
    Förstår vad du menar men den här kvinnan är sjuk. Av alla han kunde välja valde han en galning... har försökt känna empati för henne men hon förtjänar det inte...
    Nu har jag inte läst alla 90 sidor i den här tråden, men vad är det som gör att du tror hon är en galning? Om vi räknar bort det din man säger, för det skulle jag inte lita på för fem öre.
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-02-05 08:24:22 följande:

    Jag förstår att du vill att han ska vara ärlig och det ska han vara.

    Men om du mår dåligt av det så blir det ju som ett slags moment 22,om du förstår vad jag menar.

    Jag menar om hon inte slutar att kontakta honom så kan han ju anmäla henne för det.

    Jag förstår att hon kan behöva prata om aborten. Det är ju något man kan må väldigt dåligt av.

    Men det kan hon väl kanske göra med en vän. Eller en professionell.

    Och det är något han borde råda henne till.


    Jag mår dåligt sav att hon finns och beter sig som hon gör men hade mått ännu sämre om min man inte berättade det.

    För trakasserier? Behöver inte det vara ganska extremt?

    Jag håller med dig där men det verkar inte hon förstå. Hon är väl bitter för att hon ?tvingades? göra en abort och han ?slapp undan? och vill att hon ska känna som han..
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-02-05 08:31:16 följande:

    Han har ju brutit ett löfte till dig. Han svek dig å det grövsta när han stod i kyrkan,framför era familjer,släktingar och vänner och lovade dig trohet samtidigt som han planerade att vara otrogen med en annan kvinna.

    Lögner och svek sårar ofta mer än otroheten i sig.

    För mig tog det c:a 3 år innan jag kunde gå vidare och släppa taget om det som varit.

    Man måste låta det få ta den tid det tar.

    Det är inget som går att pressas fram. Hur gärna man än vill.

    Jag tog dessutom hjälp av en samtalsterapeut vilket hjälpte mig mycket.

    Och så hade jag stöd av min familj och mina vänner. Det är också viktigt.

    Så var inte rädd att ta hjälp och stod. Det behöver du.


    Var du kvar och försökte i förhållandet i tre år menar du?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2020-02-05 06:49:09 följande:

    Men hon skriver ju inte till dig?


    Nej men hon verkar inte förstå att han inte vill ha med henne att göra han vill aldrig säga ett ord till till henne och därför svarar jag..
  • Anonym (Kvinna86)
    Ailin skrev 2020-02-05 00:29:50 följande:

    Du skrev att det är ett sånt misslyckande att ge upp. Det tycker jag verkligen inte. Det är inställer starkt att välja bort. Du grejar det! Ingen kommer tycka att du gav upp, de som fattar ngt kommer se att han sabbade detta och att du var stark nog att se ditt eget värde.


    Tack. Jag vet att det är det bästa men så sorgligt att det bara kommer komma förlorare ur det...
  • Anonym (Kvinna86)
    Bjoer skrev 2020-02-05 09:46:19 följande:

    Nu har jag inte läst alla 90 sidor i den här tråden, men vad är det som gör att du tror hon är en galning? Om vi räknar bort det din man säger, för det skulle jag inte lita på för fem öre.


    Nej men hon är typ besatt av honom. Hör av sig massor och vägrar släppa det som var. Han har tydligt markerat att han inte vill ha nåt med henne att göra och att han tycker illa om henne men hon hittar ändå kryphål... dom har inte träffats sen hon fick reda på att hon var gravid men ändå håller hon på. Som att hon gett sig fan på att förstöra mellan oss..
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-05 12:40:32 följande:

    Nej men hon är typ besatt av honom. Hör av sig massor och vägrar släppa det som var. Han har tydligt markerat att han inte vill ha nåt med henne att göra och att han tycker illa om henne men hon hittar ändå kryphål... dom har inte träffats sen hon fick reda på att hon var gravid men ändå håller hon på. Som att hon gett sig fan på att förstöra mellan oss..


    Fast ni ger ju henne dessa kryphål helt gratis eftersom ni inte bryter med henne.
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-05 13:00:10 följande:

    Fast ni ger ju henne dessa kryphål helt gratis eftersom ni inte bryter med henne.


    Vi svarar till 99% inte och de ända gånger vi gör det är för att markera att hon måste gå vidare..
Svar på tråden Nygift och otrogen