• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-02-06 17:36:16 följande:

    Jag tror jag vet varför du inte lämnar. Du vet att han blir ett par med henne så fort han blir fri. Och du vill inte att hon vinner. Du lever hellre i ett falsk äktenskap än låter henne få honom.


    Du har rätt i att jag bara tagit del av hans sanning och det är nog inte hela sanningen. Jag hoppas att jag fått ta del av de större händelserna sen om han skrivit att han har känslor för henne ytterligare en gång behöver jag inte veta..

    Ja jag är rädd att han ska välja henne men rent logiskt vet jag att det inte kommer ske. Dom är över och deras känslor är döda. Han skulle aldrig välja henne och jag tror inte hon skulle välja honom. Deras relation som var är ju också helt förstörd.. 
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Linda) skrev 2020-02-06 17:39:27 följande:
    Hur man lämnar en otrogen man : man skaffar självinsikt och egenvärde.

    Klickar hem skilsmässopapper från internet och fyller i och skickar in tillsammans med personbevis.

    Du ställer dig i bostadskö och letar bostad och under tiden flyttar du hem till släkt/familj och talar om varför och du får hjälp med att inte gå tillbaka till honom.

    På riktigt behöver du skapa distans till honom och lära dig stå på egna ben och vara självständig. Skaffa dig lite stake och självrespekt.

    För varje inlägg sjunker du allt längre ner i geggan och utplånar dig själv bit för bit och accepterar snart allt han säger även om du vet att han inte alltid talar sanning. Snart kommer du utan att blinka tycka att det är en bra ide att öppna äktenskapet för sexuella äventyr bara han stannar hos dig.

    Förlåt mig men det är så desperat så det känns som att det är DU som varit otrogen och krälar vid hans fötter för att han ska älska dig igen..

    ja så är det så klart i teorin men i praktiken innebär det att jag kommer förlora min dotters halva uppväxt, ge upp framtidsplaner och antagligen också en del av min umgängeskrets..


    Men jag har också landat i att jag inte kan vara kvar, att det kommer äta upp mig inifrån. Det för mig är en sorg och den processen börjar nu..

  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-07 11:13:58 följande:
    Du har rätt i att jag bara tagit del av hans sanning och det är nog inte hela sanningen. Jag hoppas att jag fått ta del av de större händelserna sen om han skrivit att han har känslor för henne ytterligare en gång behöver jag inte veta..

    Ja jag är rädd att han ska välja henne men rent logiskt vet jag att det inte kommer ske. Dom är över och deras känslor är döda. Han skulle aldrig välja henne och jag tror inte hon skulle välja honom. Deras relation som var är ju också helt förstörd.. 
    Jag tycker synd om dig ts. Dels för det du råkat ut för, men också för den press
    du utsätts för här.
    Det bästa du hade kunnat göra hade varit att anförtro dig till någon som känner och bryr sig om dig.
    Det är så lätt att peka med hela armen och tala om att du skall lämna på ett anonymt forum som detta, utan att egentligen ha hela bilden.
    Jag hade lämnat, men jag förstår att det inte är lätt.
  • Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-07 11:17:15 följande:

    ja så är det så klart i teorin men i praktiken innebär det att jag kommer förlora min dotters halva uppväxt, ge upp framtidsplaner och antagligen också en del av min umgängeskrets..

    Men jag har också landat i att jag inte kan vara kvar, att det kommer äta upp mig inifrån. Det för mig är en sorg och den processen börjar nu..


    Vem säger att du missar uppväxten. Han ville ju inte ha med det andra barnet. Han kanske struntar i er med när det väl kommer till kritan
  • Bjoer
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-07 10:58:46 följande:

    Fast han tydliggjorde ju att han inte ville ha barnet, mer än så kan han inte göra..


    han hamnade ju i en situation där han fick välja mellan att stötta mig eller henne och då valde han mig och dom riskerna visste hon om.. att hon fått komplikationer har inte han med att göra för dom har ingen relation nu. 


    Well, han kan ju stötta medan hon gör abort. Ja, det är jobbigt för dig och rätt hade nog varit, som du nämner i ett senare inlägg, att lämna honom istället. Annars gör man ju bara situationen värre för fler iblandade. 

    Anyway så tycker jag det är synd att du hamnet i den här situationen som inte på något sätt är ditt fel. Men när man väl är i den måste man försöka lösa problemet, eller gå vidare. Att bara försöka blocka henne verkar ju inte funka. Kanske du bör ta ett samtal med henne, höra hennes sida och vad hon vill?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-07 11:17:15 följande:

    ja så är det så klart i teorin men i praktiken innebär det att jag kommer förlora min dotters halva uppväxt, ge upp framtidsplaner och antagligen också en del av min umgängeskrets..

    Men jag har också landat i att jag inte kan vara kvar, att det kommer äta upp mig inifrån. Det för mig är en sorg och den processen börjar nu..


    Fast han pappainstinkt och ansvarskänsla är ju obefintliga så chansen är liten att han vill dela barnets boende.

    Dina framtidsplaner just nu är att bli förnedrad och lurad resten av livet. Om du lämnar så blir din framtidsplan kanske en kärleksfull och hälsosam relation?
  • Anonym (Känner med dig)

    Återkommer till denna tråd fast jag aldrig skrivit. Min allra bästa vän var med om liknande och valde att stanna. De hade dock inte barn vilket jag typ inte vet gör det svårare eller lättare. Säkert åt båda håll.... Min syn på otrohet har förändrats en del sen det hände min bästa vän. Från att ha sett väldigt svart och vitt på det förändrades det något. Det är fortfarande avskyvärt och handlingen är oförlåtlig men jag FÖRSTÅR ändå att man stannar och kanske skulle gjort det själv också, om jag fick total transparens och öppenhet från den jag levde med. Har visat min bästa vän denna tråd och för henne var det skönt att läsa om en liknande situation. Lycka till!

  • Anonym (Sanningen)

    [quote=80211287]

    För mig måste hon vara psyko, jag kan inte ta att hon är en vanlig tjej med känslor typ. [/quote]

    Fast det ÄR hon. En helt vanlig tjej med känslor. Precis som jag är.

    Psykot är din man. Det måste du väl se? Att det är HAN som gjort detta mot dig, ljugit för dig och inte värderat er relation. Det är inte hon som har gjort det. Hon är inte gift med dig.

    Hon var förälskad. Hon litade på honom. Klantigt ja, men det är såna dumma val man gör när känslorna tar över. Han lurade henne med. Det är HAN som är den gemensamma nämnaren.

    Och om jag kan säga något om den andra kvinnans perspektiv så är det att hon sörjer och saknar den hon trodde att han var. Skulle ni skilja er så VILL hon inte ha honom. Han har ju visat henne precis hur lite värde han satte på henne med. Att han bara tänkte på sig själv när hon var utsatt och rädd. Sämsta sortens människa i hennes bok, jag lovar.

    Min väninna sa till mig att det blir Bachelor-effekten på en sån karl. Egentligen är han inget att ha, men tanken på att den andra tar honom om man själv inte gör det, gör honom intressant.

    Jag tycker du har många sunda tankar, men på just den punkten har du anammat hans perspektiv. Inte ditt eget eller hennes.

  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-07 10:26:34 följande:

    Att berätta för er omgivning om vad han gjorde är enda möjligheten till att bevisa att han på riktigt ångrar sig och menar vad han säger. Då först vet du om det går att lita på honom.

    Så länge ni båda leker struts kommer ingenting förändras och ni kommer fortsätta leva i cirkelresonemang som inte leder nånstans. Ni kommer fastna i moment 22 i flera år till.

    Just nu kan han säga vad han vill men det går inte att bevisa nånting alls så länge han inte behöver ta några konsekvenser.


    Jag förstår inte riktigt ditt resonemang med att det går att lita på honom om han berättar för vår omgivning vad han gjort? Utveckla gärna..
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Anonym@) skrev 2020-02-07 11:40:55 följande:

    Jag tycker synd om dig ts. Dels för det du råkat ut för, men också för den press

    du utsätts för här.

    Det bästa du hade kunnat göra hade varit att anförtro dig till någon som känner och bryr sig om dig.

    Det är så lätt att peka med hela armen och tala om att du skall lämna på ett anonymt forum som detta, utan att egentligen ha hela bilden.

    Jag hade lämnat, men jag förstår att det inte är lätt.


    Tack snälla.

    Hade jag läst den här tråden hade jag också tänkt ?patetiska kvinna, lämna är enda alternativet?. Riktigt så enkelt visade det sig inte vara... jag tror däremot det blir oerhört tufft att gå vidare från detta..
Svar på tråden Nygift och otrogen