• Svar på tråden Råd till incels
  • Tecum

    Är det någon som vet om det finns färre incels i länder som tillåter prostitution? Det borde vara så om männen bara är ute efter sex.
    Men personligen tror jag inte det, de ensamma männen vill bli sedda, få bekräftelse och närhet. Det räcker inte att onanera i någon annans hål. Som någon skrev, ensamhet är grunden till incelfenomenet. 

  • pyssel
    Tecum skrev 2020-01-12 11:33:42 följande:

    Är det någon som vet om det finns färre incels i länder som tillåter prostitution? Det borde vara så om männen bara är ute efter sex.

    Men personligen tror jag inte det, de ensamma männen vill bli sedda, få bekräftelse och närhet. Det räcker inte att onanera i någon annans hål. Som någon skrev, ensamhet är grunden till incelfenomenet. 


    Ta en titt på Indien. Prostitution lagligt.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Tecum skrev 2020-01-12 11:23:31 följande:

    Jag tycker att repliken är banal därför att du inte talar om HUR man ska "banka in" rätt värderingar och hur man ska nå fram till dem som behöver det. Ni kvinnor talar gärna om vilka hemska värderingar som incels har men vilka män är det som burit sig illa åt mot dina väninnor? Det är ju vanliga män som har och har haft sex, relationer och barn. Så varför peka ut incels som aldrig fått visa vilka värderingar de har i praktiken utan bara pådyvlats kvinnohat och våldsbenägenhet?.


    Ser man på incelforum så är de inte pådyvlade någonting utan det är något de själva ger uttryck för. De klandrar feminismen för att de blivit avmaskuliniserade - "kastrerade" - ett uttryck och ett missnöje som dök upp redan med de antifeministiska mansgrupperna i kölvattnet av andra vågens feminism. De ser upp till och avundas de män du beskriver och har inga invändningar mot om en kvinna behandlats bedrägligt eller riktigt illa. Detta om vi pratar om de incels som tråden handlar om, dvs de kvinnohatande och våldsbenägna som alls inte pådyvlats den bilden av sig själva.
    #inteensamaldrigglömd
  • klyban
    pyssel skrev 2020-01-12 12:13:45 följande:
    Ta en titt på Indien. Prostitution lagligt.

    Och vad gör Indien för skydda sina prostituerade som arbetare?
    En oreglerad handel är ingen som sagt man ska ha, så hoppas det inte är den du tror.(För det är ingen som pratar om ens)


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • pyssel
    klyban skrev 2020-01-12 13:15:11 följande:

    Och vad gör Indien för skydda sina prostituerade som arbetare?

    En oreglerad handel är ingen som sagt man ska ha, så hoppas det inte är den du tror.(För det är ingen som pratar om ens)


    Va?? Du fattade precis ingenting av mitt inlägg.

    Speciell förklaring till klyban:

    Tecum undrar om det finns lika mkt incels där prostitution är lagligt. Detta för att kullkasta eller bekräfta tesen om att man botar incels med endast tillgång till sex. Jag svarar att man kan ta sig en titt på Indien.

    Se om du kan dra rätt slutsats nu.
    #inteensamaldrigglömd
  • klyban
    pyssel skrev 2020-01-12 13:27:53 följande:
    Va?? Du fattade precis ingenting av mitt inlägg.

    Speciell förklaring till klyban:
    Tecum undrar om det finns lika mkt incels där prostitution är lagligt. Detta för att kullkasta eller bekräfta tesen om att man botar incels med endast tillgång till sex. Jag svarar att man kan ta sig en titt på Indien.

    Se om du kan dra rätt slutsats nu.
    Du kan aldrig förstå frågan genom exkludera saker..
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (s)
    Anonym (manne) skrev 2020-01-11 21:14:46 följande:
    Förbluffande att män och kvinnor kan vara så biologiskt styrda och... trångsynta!?!
    Tragiskt är ordet. Dom i artikeln verkade extremt ytliga.
    pyssel skrev 2020-01-12 12:27:40 följande:
    Ser man på incelforum så är de inte pådyvlade någonting utan det är något de själva ger uttryck för. De klandrar feminismen för att de blivit avmaskuliniserade - "kastrerade" - ett uttryck och ett missnöje som dök upp redan med de antifeministiska mansgrupperna i kölvattnet av andra vågens feminism. De ser upp till och avundas de män du beskriver och har inga invändningar mot om en kvinna behandlats bedrägligt eller riktigt illa. Detta om vi pratar om de incels som tråden handlar om, dvs de kvinnohatande och våldsbenägna som alls inte pådyvlats den bilden av sig själva.
    Fast tror du att dom alltid har varit så hatiska och haft dom åsikterna? Jag skulle tro att dom formats till det. Jag har sett killar som blivit så efter att mobbats. Och att killar tror att man ska vara en alfa är för att det är den bilden man får. Vilka var det som kunde få vilka tjejer dom ville när man gick i skolan? Det var sportkillarna som mobbade andra killar. Vilka var det som inte kunde få tjejer. Det var den känslige killen. Sen är det fel att påstå att killar skulle ha en skev bild och inte tjejer. Det finns kvinnoforum där extrema feminister tex är minst lika hatiska mot män som dom är på incellsforum. Och ser man här på forumet har man flera exempel på hur kvinnor riskerar att skapa arga incells. Vet inte hur många ggr jag sett män som är vuxna oskulder hånats av kvinnor här. Dom får veta att dom måste vara freaks eftersom dom inte får någon relation. Dom får veta att status är viktigt. Dom får helt enkelt veta att dom är kassa och ovärdiga att få ett förhållande. Har själv skrivit om att jag känner en sorg över att aldrig kommer att ha en relation. Och dom som brukar vara förstående är oftast män. Kvinnor brukar håna. Och då skriver jag inte att det är kvinnors fel att jag inte kan få en relation utan att det beror på mig men jag hånas ändå. Det tror jag skapar många arga incells män. För övrigt är det inte en sexfråga för mig. Jag vill ha närhet och en soulmate. Så snacket om att man ska gå till prostituerade som en del kör med fungerar inte. Dels strider det helt mot min moral. Dels så är det kärlek jag vill ha och ingen sexslav.
  • Anonym (Sebben)
    Tecum skrev 2020-01-12 11:33:42 följande:

    Är det någon som vet om det finns färre incels i länder som tillåter prostitution? Det borde vara så om männen bara är ute efter sex.
    Men personligen tror jag inte det, de ensamma männen vill bli sedda, få bekräftelse och närhet. Det räcker inte att onanera i någon annans hål. Som någon skrev, ensamhet är grunden till incelfenomenet. 


    Instämmer. Ensamheten är det stora bekymret. Incels finns av båda könen.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (s) skrev 2020-01-13 01:35:24 följande:
    Tragiskt är ordet. Dom i artikeln verkade extremt ytliga.
    pyssel skrev 2020-01-12 12:27:40 följande:
    Ser man på incelforum så är de inte pådyvlade någonting utan det är något de själva ger uttryck för. De klandrar feminismen för att de blivit avmaskuliniserade - "kastrerade" - ett uttryck och ett missnöje som dök upp redan med de antifeministiska mansgrupperna i kölvattnet av andra vågens feminism. De ser upp till och avundas de män du beskriver och har inga invändningar mot om en kvinna behandlats bedrägligt eller riktigt illa. Detta om vi pratar om de incels som tråden handlar om, dvs de kvinnohatande och våldsbenägna som alls inte pådyvlats den bilden av sig själva.
    Fast tror du att dom alltid har varit så hatiska och haft dom åsikterna? Jag skulle tro att dom formats till det. Jag har sett killar som blivit så efter att mobbats. Och att killar tror att man ska vara en alfa är för att det är den bilden man får. Vilka var det som kunde få vilka tjejer dom ville när man gick i skolan? Det var sportkillarna som mobbade andra killar. Vilka var det som inte kunde få tjejer. Det var den känslige killen. Sen är det fel att påstå att killar skulle ha en skev bild och inte tjejer. Det finns kvinnoforum där extrema feminister tex är minst lika hatiska mot män som dom är på incellsforum. Och ser man här på forumet har man flera exempel på hur kvinnor riskerar att skapa arga incells. Vet inte hur många ggr jag sett män som är vuxna oskulder hånats av kvinnor här. Dom får veta att dom måste vara freaks eftersom dom inte får någon relation. Dom får veta att status är viktigt. Dom får helt enkelt veta att dom är kassa och ovärdiga att få ett förhållande. Har själv skrivit om att jag känner en sorg över att aldrig kommer att ha en relation. Och dom som brukar vara förstående är oftast män. Kvinnor brukar håna. Och då skriver jag inte att det är kvinnors fel att jag inte kan få en relation utan att det beror på mig men jag hånas ändå. Det tror jag skapar många arga incells män. För övrigt är det inte en sexfråga för mig. Jag vill ha närhet och en soulmate. Så snacket om att man ska gå till prostituerade som en del kör med fungerar inte. Dels strider det helt mot min moral. Dels så är det kärlek jag vill ha och ingen sexslav.
    Ja, det är väl så det är. Kvinnans fel. Igen. Kvinnor uppfostrar barn, kvinnor vårdar och utbildar barn, kvinnor vill själv välja partner. Så självklart är det kvinnors fel.

    Var finns männen? Ja, eftersom de är frånvarande, kan vi ju inte skylla på dom.


  • Rudbeckius

    Fint skrivet. Jag instämmer. Jag som haft flera bra och långa relationer samt en hel del strul (mitt ex är bra jobbig) och flera stora barn med begynnande relationer ser att det nya livet med polarisering och växande misstänksamhet mellan könen skapar en märklig framtid.

    Lunchade nyss med barndomskompis med två vuxna barn och struligt med partnern hemma. Vi skissade på att flytta ihop till en lägenhet i stan och ha flickvänner som kommer och går hos oss medan vi lever stadsliv med kompisar, sport, kalas och kultur. 

    Just för att kvinnor verkar dominera väldigt mycket, inte verkar kunna prioritera utan gräva ner sig i jobb, dator och att de oroar sig så. Det ligger väldigt mycket på oss att fixa till det för alla....  varför ska vi ta på oss så mycket bekymmer?

    Jag sa att jag ju är uppfostrad till att vara familjefarsa och att leva troget med min partner... tryggt och mysigt med ett hem där de flesta mår bra åtminstone stora delar av tiden... 


    Anonym (s) skrev 2020-01-13 01:35:24 följande:
    Tragiskt är ordet. Dom i artikeln verkade extremt ytliga.
    pyssel skrev 2020-01-12 12:27:40 följande:
    Ser man på incelforum så är de inte pådyvlade någonting utan det är något de själva ger uttryck för. De klandrar feminismen för att de blivit avmaskuliniserade - "kastrerade" - ett uttryck och ett missnöje som dök upp redan med de antifeministiska mansgrupperna i kölvattnet av andra vågens feminism. De ser upp till och avundas de män du beskriver och har inga invändningar mot om en kvinna behandlats bedrägligt eller riktigt illa. Detta om vi pratar om de incels som tråden handlar om, dvs de kvinnohatande och våldsbenägna som alls inte pådyvlats den bilden av sig själva.
    Fast tror du att dom alltid har varit så hatiska och haft dom åsikterna? Jag skulle tro att dom formats till det. Jag har sett killar som blivit så efter att mobbats. Och att killar tror att man ska vara en alfa är för att det är den bilden man får. Vilka var det som kunde få vilka tjejer dom ville när man gick i skolan? Det var sportkillarna som mobbade andra killar. Vilka var det som inte kunde få tjejer. Det var den känslige killen. Sen är det fel att påstå att killar skulle ha en skev bild och inte tjejer. Det finns kvinnoforum där extrema feminister tex är minst lika hatiska mot män som dom är på incellsforum. Och ser man här på forumet har man flera exempel på hur kvinnor riskerar att skapa arga incells. Vet inte hur många ggr jag sett män som är vuxna oskulder hånats av kvinnor här. Dom får veta att dom måste vara freaks eftersom dom inte får någon relation. Dom får veta att status är viktigt. Dom får helt enkelt veta att dom är kassa och ovärdiga att få ett förhållande. Har själv skrivit om att jag känner en sorg över att aldrig kommer att ha en relation. Och dom som brukar vara förstående är oftast män. Kvinnor brukar håna. Och då skriver jag inte att det är kvinnors fel att jag inte kan få en relation utan att det beror på mig men jag hånas ändå. Det tror jag skapar många arga incells män. För övrigt är det inte en sexfråga för mig. Jag vill ha närhet och en soulmate. Så snacket om att man ska gå till prostituerade som en del kör med fungerar inte. Dels strider det helt mot min moral. Dels så är det kärlek jag vill ha och ingen sexslav.
Svar på tråden Råd till incels