• Zanamarie91

    Letrozol - Följas åt?

    Hej!

    Jag är en 28 årig tjej med PCOS. Jag och min man har försökt få barn i ett år utan att lyckas. Vi är just nu på den andra kuren av Letrozolbehandling.

    Jag undrar ifall det finns någon som vill följas åt? Utbyta bra tips och peppa varandra..

  • Svar på tråden Letrozol - Följas åt?
  • amandakollb
    Zanamarie91 skrev 2020-04-15 08:20:49 följande:

    Nu var det ett tag sedan jag startade tråden men hoppar in igen. Jag är en 28-årig tjej med PCOS som försökt bli gravid under mer än ett år. Är just nu inne på den fjärde dosen dubbel letrozol (började med en enkelkur men gav ej effekt). Är på dag 16 idag och ska på ultraljud (försenat pga. Påskledigheten). Kände mig konstig igår och fick positivt utslag på ägglossningsstickan. Kommer bli spännande idag :)


    vad spännande! lycka till :) du får uppdatera oss efteråt hur det gick på ultraljudet. kör du med ovitrelle med? 
  • Carro9194
    Zanamarie91 skrev 2020-04-15 08:20:49 följande:

    Nu var det ett tag sedan jag startade tråden men hoppar in igen. Jag är en 28-årig tjej med PCOS som försökt bli gravid under mer än ett år. Är just nu inne på den fjärde dosen dubbel letrozol (började med en enkelkur men gav ej effekt). Är på dag 16 idag och ska på ultraljud (försenat pga. Påskledigheten). Kände mig konstig igår och fick positivt utslag på ägglossningsstickan. Kommer bli spännande idag :)


    Blir spännande att höra fortsättningen!! :)
  • Zanamarie91

    Det gick förvånansvärt bra idag hos gyn. Ultraljudet visade en äggblåsa på 24,5 mm och gyn tror att det blir ägglossning idag. Tog ett ägglossningstest efter jobbet som visade positivt så vi är MEGA glada att det äntligen börjar gå framåt.

  • Zamaso1
    Zanamarie91 skrev 2020-04-15 19:57:44 följande:

    Det gick förvånansvärt bra idag hos gyn. Ultraljudet visade en äggblåsa på 24,5 mm och gyn tror att det blir ägglossning idag. Tog ett ägglossningstest efter jobbet som visade positivt så vi är MEGA glada att det äntligen börjar gå framåt.


    Hoppar in här med!

    Men härligt men en så bra nyhet! Jag hoppas på samma positiva besked på måndag, då ska jag på ultraljud då är jag på cd 14.

    Är 4de gången med dubbeldos letrozol här också. Spännande!
  • Tjejpå28
    Zamaso1 skrev 2020-04-15 20:43:21 följande:

    Hoppar in här med!

    Men härligt men en så bra nyhet! Jag hoppas på samma positiva besked på måndag, då ska jag på ultraljud då är jag på cd 14.

    Är 4de gången med dubbeldos letrozol här också. Spännande!


    Hur länge ska ni köra på med letrozolen? Innan man gör något annat ? Ja är på andra dubbel dos kuren. Känns inte så hoppfullt att de ska gå när ni är inne på fjärde kuren. Vill bara att de ska gå snart!!
  • Tjejpå28
    Tjejpå28 skrev 2020-04-15 21:29:31 följande:

    Hur länge ska ni köra på med letrozolen? Innan man gör något annat ? Ja är på andra dubbel dos kuren. Känns inte så hoppfullt att de ska gå när ni är inne på fjärde kuren. Vill bara att de ska gå snart!!


    Hur ofta har ni sex efter sprutan. Vi fick till oss att ha det samma dag samt 2 dagar efter
  • Carro9194
    Zanamarie91 skrev 2020-04-15 19:57:44 följande:

    Det gick förvånansvärt bra idag hos gyn. Ultraljudet visade en äggblåsa på 24,5 mm och gyn tror att det blir ägglossning idag. Tog ett ägglossningstest efter jobbet som visade positivt så vi är MEGA glada att det äntligen börjar gå framåt.


    WOW, vad kul!!!
  • Carro9194
    Tjejpå28 skrev 2020-04-15 21:30:16 följande:

    Hur ofta har ni sex efter sprutan. Vi fick till oss att ha det samma dag samt 2 dagar efter


    Vi brukar ?försöka? ha sex ett par dagar innan ultraljud, sen om det blir grönt ljus för sprutan så kör vi dagen innan det eller samma dag och två-tre dagar efter (Ibland varannan bara), sen brukar min lust försvinna typ haha..

    På lördag får jag reda på om det blivit något, känner typ ingenting förutom att idag på kvällen har jag återigen typ strålande smärta mitt i magen.. igår och idag har jag också haft väldiga humörsvängningar..
  • Zamaso1
    Tjejpå28 skrev 2020-04-15 21:29:31 följande:

    Hur länge ska ni köra på med letrozolen? Innan man gör något annat ? Ja är på andra dubbel dos kuren. Känns inte så hoppfullt att de ska gå när ni är inne på fjärde kuren. Vill bara att de ska gå snart!!


    Det är ju så himla olika från person till person så bara för det är ett h*lvete för mig behöver det ju inte bli så för andra :) Jag har ätit letrozol i två år mem bara de senaste 4 månaderna med dubbeldos. Med dubbel har ja alltid ägglossning men av någon anledning blir de ändå aldrig något.

    Vi har pratat om ivf och får börja med det, men måste ner typ 5-6 kg för att få det sen tror jag inte att som läget är nu att det prioriteras med ivf behandlingar tyvärr :/

    Men jag har i princip tappat hoppet helt om att det ska bli något men vi får se, någon gånh borde det ju bli våran tur :)
  • Tjejpå28
    Zamaso1 skrev 2020-04-16 06:51:23 följande:

    Det är ju så himla olika från person till person så bara för det är ett h*lvete för mig behöver det ju inte bli så för andra :) Jag har ätit letrozol i två år mem bara de senaste 4 månaderna med dubbeldos. Med dubbel har ja alltid ägglossning men av någon anledning blir de ändå aldrig något.

    Vi har pratat om ivf och får börja med det, men måste ner typ 5-6 kg för att få det sen tror jag inte att som läget är nu att det prioriteras med ivf behandlingar tyvärr :/

    Men jag har i princip tappat hoppet helt om att det ska bli något men vi får se, någon gånh borde det ju bli våran tur :)


    Okej ja förstår.. så jäkla jobbigt är det. Hoppas de går för dig denna gången nu <3
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?