• Zanamarie91

    Letrozol - Följas åt?

    Hej!

    Jag är en 28 årig tjej med PCOS. Jag och min man har försökt få barn i ett år utan att lyckas. Vi är just nu på den andra kuren av Letrozolbehandling.

    Jag undrar ifall det finns någon som vill följas åt? Utbyta bra tips och peppa varandra..

  • Svar på tråden Letrozol - Följas åt?
  • Carro9194
    Tjejpå28 skrev 2020-04-21 11:12:37 följande:

    <3


    Hur känns det för dig nu? <3
  • amandakollb
    Carro9194 skrev 2020-04-23 08:11:07 följande:

    Det här blir fjärde omgången, första gången blev jag överstimulerad så då fick vi sexförbud.

    Ja, jag har fått ovitrelle tre gånger :)


    Hur många äggblåsor hade du när du blev överstimulerad? Och hur stora va dem? Fick ni avbryta helt då? Tror jag också har blivit de nu nämligen..
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-04-25 18:37:15 följande:

    Hur många äggblåsor hade du när du blev överstimulerad? Och hur stora va dem? Fick ni avbryta helt då? Tror jag också har blivit de nu nämligen..


    Jag hade två som var typ lika stora, 17-18 mm har jag för mig. Vi fick sexförbud den månaden, sen dess har det dock inte varit något problem :)

    Det suger att missa en månad.. men man får ju fler chanser <3
  • amandakollb
    Carro9194 skrev 2020-04-25 18:50:15 följande:

    Jag hade två som var typ lika stora, 17-18 mm har jag för mig. Vi fick sexförbud den månaden, sen dess har det dock inte varit något problem :)

    Det suger att missa en månad.. men man får ju fler chanser <3


    Okej vilken cd var det på? Jag ska dit på måndag igen men tror att vi också kommer få sexförbud för hade också två som var nästan lika stora :( men hon sa att de mindre ibland kan dra tillbaka sig så får hoppas på de..
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-04-25 18:53:52 följande:

    Okej vilken cd var det på? Jag ska dit på måndag igen men tror att vi också kommer få sexförbud för hade också två som var nästan lika stora :( men hon sa att de mindre ibland kan dra tillbaka sig så får hoppas på de..


    Tror det var cd 11 eller 12.

    Håller tummarna för att de mindre drar tillbaka sig då!
  • amandakollb
    Carro9194 skrev 2020-04-25 21:05:26 följande:

    Tror det var cd 11 eller 12.

    Håller tummarna för att de mindre drar tillbaka sig då!


    Tack! Men fick du ovitrelle så de kunde släppa så ni kunde påbörja nästa cykel? Om inte, hur lång tid efter fick du ÄL?
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-04-25 21:21:53 följande:

    Tack! Men fick du ovitrelle så de kunde släppa så ni kunde påbörja nästa cykel? Om inte, hur lång tid efter fick du ÄL?


    Nej ingen ovitrelle då, utan jag fick ta blodprov några dagar senare för att se om jag hade ägglossning själv men det hade jag inte. Jag har alltid haft regelbunden mens men ingen/sällan ägglossning visade det sig.
  • amandakollb
    Carro9194 skrev 2020-04-26 08:07:25 följande:

    Nej ingen ovitrelle då, utan jag fick ta blodprov några dagar senare för att se om jag hade ägglossning själv men det hade jag inte. Jag har alltid haft regelbunden mens men ingen/sällan ägglossning visade det sig.


    Okej men då testade du med enkeldos cykeln efter? Hur många och stora äggblåsor fick du då?
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-04-26 08:20:42 följande:

    Okej men då testade du med enkeldos cykeln efter? Hur många och stora äggblåsor fick du då?


    Har bara kört enkeldos sen start :) ja, sen dess har jag bara haft en stor äggblåsa, typ 16-19 mm och kanske några mindre på den andra äggstocken som var mellan 10-12 mm
  • Tjejpå28
    Carro9194 skrev 2020-04-25 17:26:10 följande:

    Hur känns det för dig nu? <3


    Sådär:/ ja fick mensen igår så hann inte ens ta grav testet.... sen idag har jag vart hos min familj hela dagen där en familjemedlem precis fått barn... så de kändes ganska tungt att få mensen igår. Men bara att ringa kliniken i morgon bitti. Och antagligen börja med tabletter igen. Men fan va jobbigt de kan kännas å se all deras lycka. Dem byter blöjor hela tiden och ja byter mens skydd.... å vi har försökt långt innan dem blev gravida.... känns så orättvist om man får säga så. Låter hemskt av mig kanske. Men tyvärr så ja känner ibland

    Hur mår du ? <3
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?