• karllesson

    BF Oktober 2020

    Hej på er! Jag hittade ingen tråd med bf oktober så jag skapade en :) jag plussade i söndags och enligt min senaste menstruation så har jag bf 3/10. Jag är gravid för andra gången, har en 1 åring hemma????

    Jag har blivit gravid med letrozol, då jag har pcos. Första gången jag blev gravid gick det på 3e kuren och nu på 1a så jag var i chock i söndags när jag fick plus på stickan, kan inte fatta att det är sant! Någon mer som precis har plussat och har bf i oktober?????

  • Svar på tråden BF Oktober 2020
  • EllaLo
    Saima17 skrev 2020-02-08 21:37:27 följande:

    Ja e i fb och stannar här


    Toppen :)!!
    Tuvix skrev 2020-02-09 15:10:45 följande:

    Ska ni göra tidigt ultraljud (I typ v 6) för att se om hjärtat tickar?


    Ja jag ska göra nu i veckan :) hoppas på att allt ser bra ut!
  • Ölandstoka
    Tuvix skrev 2020-02-09 15:10:45 följande:

    Ska ni göra tidigt ultraljud (I typ v 6) för att se om hjärtat tickar?


    Jag ska göra det i början av vecka 7. Börjar bli riktigt nervös.
  • Bellsss
    Tuvix skrev 2020-02-09 15:10:45 följande:

    Ska ni göra tidigt ultraljud (I typ v 6) för att se om hjärtat tickar?


    Ja, i v.7 :)
  • sarakarolina

    Jag hoppar in här också. Jag heter Sara och är 30år. Jag är på försök nr 4 med första barnet. Jag plussade i förrgår. Hade ingen aning om att jag var gravid innan jag gjorde testet. Jag fick mf nummer två på BIM+3 den 14/1 och jag hade ingen riktig koll på när jag skulle ha ägglossning eller mens därefter. Första gången jag fick mf så tog det ett tag innan kroppen var normal igen.

    Min sambo köpte därför i veckan hem ägglossningstest för att vi gärna vill ha barn. Och jag tänkte i förrgår att äsch jag testar med ett ägglossningstest (första gången någonsin). Jag tyckte att det testet var lite väl starkt. Det visas ju alltid ett svagt streck. Jag tänkte därför att jag testar med ett Clearblue också som jag hade hemma. Testet visade ett fint plus och jag var helt i chock. Jag hade förvisso ömma bröst men jag blev påmind av min sambo att det brukar jag ha innan mens och jag var HELT övertygad att jag skulle få mens snart.

    Det dumma just nu är att jag inte har full koll på vilken vecka jag är i. Jag är någorlunda säker på att jag hade ägglossning den 24/1. Jag hade flytningar som droppade som vattendroppar och hela den helgen lyckades vi få till det.

    Nu hoppas jag bara att det går vägen för jag orkar inte med fler missfall.

  • sarakarolina

    Det digitala testade jag med i morse och det andra igår på morgonen. Det svaga testet är från i förrgår vid 16-tiden :)

  • Ölandstoka
    sarakarolina skrev 2020-02-09 20:30:56 följande:

    Det digitala testade jag med i morse och det andra igår på morgonen. Det svaga testet är från i förrgår vid 16-tiden :)


    Grattis! :) Börjar bli ett stort oktobergäng :)
  • Ölandstoka

    Hur mår ni allihopa? Och vilken vecka är ni?

    Jag är 5+5 och förutom väldigt ömma bröst känner jag ingenting.. Ingen växtvärk, inte ens spänningar, inte trött eller kissnödig och absolut inte illamående. Börjar bli orolig att det inte finns någon där inne... Dum nog som jag är började jag googla på att inte l känna symtom och det var sannerligen ingen upplyftande läsning..

    Jag vet att det är tidigt och att många går igenom en helt normal graviditet utan då många symtom. Men då klart nojar jag som tusan.. Tänk vad jag skulle ge för att må lite illa :S

  • Saima17
    Ölandstoka skrev 2020-02-09 21:16:28 följande:

    Hur mår ni allihopa? Och vilken vecka är ni?

    Jag är 5+5 och förutom väldigt ömma bröst känner jag ingenting.. Ingen växtvärk, inte ens spänningar, inte trött eller kissnödig och absolut inte illamående. Börjar bli orolig att det inte finns någon där inne... Dum nog som jag är började jag googla på att inte l känna symtom och det var sannerligen ingen upplyftande läsning..

    Jag vet att det är tidigt och att många går igenom en helt normal graviditet utan då många symtom. Men då klart nojar jag som tusan.. Tänk vad jag skulle ge för att må lite illa :S


    Ja e extremt trött, illamående går i vågor. Ibland på morron sen vid lunch å sen vid 15 tiden. Lite molvärk kan ja ha nångång. Lite halv ömma bröst nu å då.. humöret svänger ordentligt!

    Borde vara i v7 (6+0) idag
  • Minfyra

    Hej, hakar gärna på här jag också!

    Plussade med fjärde barnet för en vecka sedan, känns fortfarande overkligt.

Svar på tråden BF Oktober 2020